ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

EdMedia Salzburg Dzień 2

Agnieszka Chrząszcz

03.06.2008

Artykuł opublikowany 15 lat, 10 miesięcy i 22 dni temu.

Dzisiejszy dzień rozpoczął się w Kawiarni. Wychodząc z założenia, że najlepiej uczymy się(a) w grupach(b) nieformalnych(c) czując się swobodniezamiast raczyć nas dyskusją panelową zaproszono nas do kawiarni, usadzono przy stolikach, podano kawę, mazaki i kazano pisać po stołach. Po krótkim wprowadzeniu przez Gabi Reinmann rozmawialiśmy na “zadane” tematy, dosiadaliśmy się do innych stolików , trochę kłócili nawet o to, jaka jest funkcja szkoły, czy jest miejsce na “samoorganizowanie się”, samodzielnoścć, wolność wyboru w sferze edukacji itp itd.Potem było jeszcze ciekawiej. Jak się zorganizować? Jak być samodzielnym Uczącym Się? Steve Wheeler mówi – studenci muszą przejąć odpowiedzialność nad swoim uczeniem się. Zwłaszcza, że stają się nomadami. W jego rozumieniu – mobilni, często zmieniający miejsce zamieszkania i pracy, kontekst uczenia się . Dodałabym – nomadami w Sieci, korzystającymi z wielu systemów, programów, uczestniczący w różnorodnych społecznościach, nieformalnych grupach itp. Zmiana szkoły czy uczelni coraz częściej wiąże się ze zmianą platformy elearningowej, systemu zarządzania, wiki … Graham Attwell, mistrz zamieszania i edukacyjny rewolucjonista, rzuca śmiałą tezę – samoorganizacja jest naturalna, to “industrialny” system edukacji jest nie-normalny, blogi i oprogramowanie społecznościowe to sposoby wspołczesnego uczestnictwa w życiu społecznym, wyrazy demokracji, odpowiedzialności. Jeśli ktoś chce posłuchać, podcast ze spotkania jest dostępny na jego blogu.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej