Jak pracujemy

Jak pracujemy

Zanim zaczniesz projektować swoje mieszane zajęcia chcemy, abyś poczuł/a jak to jest uczyć się online. Nasze szkolenia mają najczęściej formułę mieszaną lub są realizowane całkowicie w sieci, po to, abyś mógł/ mogła doświadczyć kontaktu i wspólnej pracy online. Dzięki temu lepiej zrozumiesz specyfikę projektowania na potrzeby kształcenia mieszanego, poczujesz się pewniej w sieci i zdobędziesz doświadczenie, które wykorzystasz, tworząc swoje zajęcia. Ucząc się przez praktykę i działanie, od razu sprawdzisz co możesz zastosować w swoich zajęciach – i zrobisz to.

W kształceniu narzędzia nie są najważniejsze, ale wraz z umiejętnie dobranymi metodami mogą stworzyć innowacyjną przestrzeń do uczenia się dla studentów. Dzięki naszym szkoleniom nauczysz się stosowania ich w praktyce, będziesz potrafić dobrać je do swoich potrzeb i krytycznie ocenić. Na warsztatach staramy się, abyś pracował/a nad konkretnym rezultatem, który możesz od razu wykorzystać w swojej pracy ze studentami. Zamiast czytać o prezentacji – zrobisz ją. Zamiast oglądać webinar, po prostu go przeprowadzisz. Prawda, że proste?



Słuchamy, co mówisz i czego potrzebujesz. Do pracy inspirują nas rozmowy, dyskusje i pytania: są one podstawą do tworzenia szkoleń czy zmian w dokumentach wspierających organizację e-learningu w AGH. Wspólnie z tobą znajdziemy najlepsze możliwe rozwiązanie bez względu na to, czy chodzi o kwestie techniczne czy metodyczne dotyczące twoich zajęć.



To jest jeszcze dla nas ważne


Pusta kartka jest początkiem naszych szkoleń czy kursów. Rysujemy na niej personę i tak zaczynamy fascynujący proces projektowania. Zastanawiamy się nad celem, szkicujemy zagadnienia, pierwsze pomysły na ćwiczenia. I tak kilka razy, obudowując projekt o kolejne cegiełki – aktywności, ocenianie, komunikację. Po każdym szkoleniu analizujemy je, zbieramy informacje z ankiet i zmieniamy tak aby było jeszcze lepsze w kolejnej edycji. Tak pracujemy nad szkoleniami dla ciebie. Tak ty możesz pracować z nami nad swoimi zajęciami. Nasze szkolenia są tak krótkie, jak to tylko możliwe. Dzięki temu możesz ułożyć z nich swój własny plan rozwojowy bez rujnowania swojego napiętego kalendarza. Spodziewaj się w nich dyskusji i aktywnych ćwiczeń. Teoria jest ważna, ale tylko w praktyce możemy sprawdzić, na ile jest przydatna.




Dobre materiały stanowią ważną podstawę szkolenia czy zajęć. Ale to działania i komunikacja z innymi osobami pozwala na zintegrowanie wiedzy i umiejętności. U nas doświadczysz i debaty, i pracy grupowej online, i wzajemnego oceniania, abyś zrozumiał/ła wagę interakcji z innymi, szczególnie w zajęciach mieszanych i online.




Dzielenie się doświadczeniem i zasobami jest jednym z naszych priorytetów. Jeśli to tylko możliwe udostępniamy nasze materiały i publikacje na licencjach Creative Commons. U nas dowiesz się dlaczego warto korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych i jak tworzyć własne. Dzielenie się to także powód, dla którego od 2004 roku angażujemy się w społeczność Moodle i rozwijamy otwartą platformę w AGH. Nasze najciekawsze projekty powstały we współpracy. Wiemy, że to działa – wypracowywanie rezultatów w grupie jest co prawda trudne, ale satysfakcjonujące i rozwijające. Chętnie angażujemy się w projekty i eksperymentujemy.




Dla nas te dwa elementy stanowią ważny element każdego projektu zajęć i szkoleń. Sądzimy, że informacja zwrotna ma moc budowania, zaś refleksja pomaga nieco zwolnić tempo uczenia się i wydobyć oraz pogłębić to, co istotne.