ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Wykorzystanie materiałów do prowadzenia zajęć

Edycja IV
Kurs online
7 godz. dydaktycznych
5,00
ocena uczestników

8-12.04.2024

Na zajęcia, które prowadzisz na uczelni, często przygotowujesz materiały dla studentów – na wykładzie pokazujesz filmy ilustrujące ciekawa zjawiska, w trakcie laboratoriów wyświetlasz symulację, a na kursie w UPeL umieszczasz skan artykułu. I choć twoim celem jest zwiększenie efektywności i zaangażowania w zajęcia, często zastanawiasz się czy możesz korzystać z pracy innych osób?

  • Podczas szkolenia dowiesz się, że tak i co więcej dowiesz się dlaczego tak, kiedy i w jaki sposób. Zdobędziesz podstawową wiedzę z zakresu prawa autorskiego, dzięki której będziesz mógł/mogła spać spokojnie ze świadomością tego, że poprzez swoje działania prawa autorskie innych osób nie zostały naruszone.

Szkolenie będzie nastawione na praktykę. Czeka na ciebie praca na realnych przypadkach, które będziesz analizować, aby rozstrzygnąć czy działania są zgodne z zapisami prawa autorskiego. Będzie także czas na zadawanie pytań i analizę sytuacji z jakimi się do tej pory spotkałeś/łaś.

W rezultacie szkolenia będziesz:

  • znać i rozumieć zasady korzystania z materiałów autorstwa innych osób (tzw. dozwolony użytek edukacyjny i prywatny) oraz otwartych zasobów,
  • korzystać z materiałów autorstwa innych osób do prowadzenia zajęć zgodnie z zasadami wynikającymi z prawa autorskiego.

Forma: szkolenie online
Data: 8-12.04.2024
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie: Karolina Grodecka
Zapytaj o szczegóły: karolina@agh.edu.pl

Może Cię też zainteresować

Wasze rekomendacje

Dobrze i jasno wyjaśnione wykorzystanie materiałów w kwestii praw autorskich.

Polecam każdemu kto chciałby rozwinąć swój warsztat, ale wiem że dla wielu kolegów dydaktyków będzie to trudne żeby przełamać się do bardziej innowacyjnych metod kształcenia.

Intuicyjnie o prawach autorskich człowiek wie, jednak dobrze jest mieć tą wiedzę popartą informacjami prawnymi. Podczas odpowiadania na zawarte w kursie problematyczne zadania, wielokrotnie nie byłam pewna swoich odpowiedzi. Ostatecznie okazywało się, że intuicja na ogół dobrze mi podpowiadała, ale fajnie było się upewnić, że tak jest (...).

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej