Matematyka online – czyli jak ugotować żabę w Photomath’cie
Matematyka jest przedmiotem trudnym i narzędziem niezbędnym do kreatywnej pracy inżyniera. Edukacja matematyczna na kierunkach technicznych w formule online jest sporym wyzwaniem i ma wiele pułapek prowadzących na manowce wiedzy. Po pierwsze – student ma ograniczone możliwości szybkiej i skutecznej komunikacji z nauczycielem (np. na klawiaturze nie ma symbolu całki, ciężko jest wpisywać wzory funkcji złożonych). Weryfikacja efektów uczenia się stwarza wiele dodatkowych problemów. Spora część systemów do testowania nie jest przystosowanych do prawidłowego osadzania wzorów i symboli matematycznych. A na szczycie tego wyzwania czeka jeszcze mnóstwo aplikacji mobilnych (typu Photomath), które skutecznie potrafią wyświetlić rozwiązanie wielu skomplikowanych zadań matematycznych bez potrzeby angażowania wiedzy czy zrozumienia zagadnienia przez studentów.
Spróbujmy zastanowić się jak wykorzystać doświadczenia ostatnich lat, aby matematyczna edukacja przyszłych inżynierów poszerzała horyzonty. Powrót do starych metod i akceptacja powolnych zmian, nawet jeżeli uważamy je za nieodpowiednie, może doprowadzić do tego, że z matematyczną wiedzą studentów będzie tak jak z ugotowaniem żaby….
Anita Dąbrowicz-Tlałka – Centrum Matematyki, Politechnika Gdańska
Matematyka online – czyli jak ugotować żabę w Photomath’cie [30.03.2022, g. 10:00 – 11:00] | WYDARZENIE ODBYŁO SIĘ |
---|