Rentgen Otwartych Zasobów

Zaangażowanie zawodowe

Zasoby cyfrowe

 

 

Rentgen Otwartych Zasobów [27-31.03]

Po raz kolejny słyszysz o otwartych zasobach edukacyjnych (OZE), chcesz zacząć z nich korzystać, dzielić się, wyszukiwać, ale nie wiesz gdzie zacząć? To krótkie tygodniowe szkolenie jest przygotowaniem do korzystania z OZE w pigułce. Doskonałe dla początkujących, którzy szybko chcą się zorientować w temacie. Dobre dla bardziej zaznajomionych z OZE, którym zależy na usystematyzowaniu wiedzy.

Niezależnie od tego na jakim etapie swojej drogi z OZE jesteś, w trakcie 5 dni szkolenia zdobędziesz nie tylko mocne podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim doświadczenie pracy z otwartymi zasobami. Czeka na Ciebie kilka praktycznych ćwiczeń, dzięki którym udoskonalisz umiejętność wyszukiwania, selekcji, ponownego wykorzystania oraz dzielenia się zasobami.

Szkolenie jest otwarte dla wszystkich nauczycieli i nauczycielek akademickich oraz doktorantów ze wszystkich uczelni wyższych w Polsce.

W rezultacie szkolenia:

  • dowiesz się dlaczego zasoby edukacyjne mogą być otwarte, przeanalizujesz plusy i minusy korzystania z OZE we własnej praktyce;
  • poznasz licencje Creative Commons oraz poćwiczysz sposoby wykorzystania OZE zgodnie z warunkami licencji;
  • odkryjesz bogactwo otwartych zasobów i poznasz sposoby ich efektywnego wyszukiwania oraz oceny jakości;
  • dowiesz się czy wyszukane zasoby można połączyć ze sobą, tworząc nową jakość;
  • wreszcie samodzielnie stworzysz i opublikujesz swój otwarty dla innych zasób edukacyjny!

Forma: szkolenie online w formule daily challenge (codziennie przez 5 dni uczestnicy wykonują pojedyncze drobne zadania – dowolna pora dnia)
Data: 27-31.03.2023
Wymagane do udziału: bierna znajomość języka angielskiego
Potwierdzenie: zaświadczenie ukończenia
Prowadzenie: Marta Stąporek, Karolina Grodecka
Zapytaj o szczegóły: staporek@agh.edu.pl, karolina@agh.edu.pl

RENTGEN OTWARTYCH ZASOBÓW [27-31.03] ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE

Wiele się o OZE dowiedziałam. Najważniejsze – wiem gdzie szukać. Po kursie zostanie ślad w postaci mnóstwa linków. Teraz kartka ze ściągą CC wisi w centralnym punkcie mojej tablicy.

dr inż. Edyta Pięciorak
WGiG AGH

Ważne dla mnie było utrzymanie tempa i narzucenie deadlinów – dzięki temu skończyłam kurs. A także praktyczne podejście do tematu! Dowiedziałam się o wielu różnych stronach przydatnych dla uczelni technicznych.

Paulina Łuczeńczyk
Polski Uniwersytet Wirtualny

Jedna rzecz mi dał kurs na pewno – mam porządek w głowie dotyczący licencji CC. Zyskałem pewność co mówić ludziom w zależności od tego na jakich prawach chcą publikować swoje materiały.

Piotr Dobrowolski
Akademia Sztuki Wojennej