Szkoła Liderów [GRUPA PEŁNA]

 

Szkoła Liderów [III-VI. 2023]

 

Każde miejsce pracy potrzebuje dobrych przewodników, liderki i liderów, którzy potrafią współpracować, budować zespoły, wspierać rozwój pracowników i całych organizacji. To tak odpowiedzialna i ambitna rola, że trudno wskazać kompetencje, których bycie liderem nie obejmuje. Unikając zatem perfekcjonizmu, zapraszamy Cię do Szkoły, w której popracujemy nad niektórymi umiejętnościami i postawami.

Dla kogo? Do programu zapraszamy przede wszystkim osoby, które w swojej pracy na uczelni, są odpowiedzialne za zespół, czyli sprawują rolę lidera (również nieformalnie). Nieważne, czy jest to zespół duży czy mały, ani to jakie stanowisko piastujesz. Liczy się dla nas to, co motywuje Cię do rozwijania się w roli lidera i jak chcesz wykorzystać te kompetencje w codziennej pracy. Dlatego pytamy o to w formularzu rekrutacyjnym.

Program Szkoły Liderów

Szkoła Liderów to cztery zjazdy, odbywające się od marca do czerwca. Każdy zjazd to spotkanie w piątek od 9:00 do 13:00 i w sobotę od 10:00 do 14:00. Poniżej więcej o zawartości naszego programu.

Zjazd #1. Budowanie zespołu i osobisty profil w roli lidera [10-11.03]
Zaczniemy od początku, czyli od budowania zespołu. Powiemy nie tylko o jego integracji, ale też o wewnętrznej dynamice grupy czy teorii procesu grupowego. Postaramy się zbudować zespół z grona wszystkich uczestniczek i uczestników Szkoły Liderów. Każdy będzie miał też możliwość wykonać test, który pomoże mu określić swój osobisty profil w roli lidera: mocne strony i największe wyzwania.

Trenerzy: Magdalena Zarzecka-Napierała, Marzena Staszkiewicz, Wojciech Baran

Zjazd #2. Komunikacja w zespole [31.03-1.04]
Jeśli dałoby się sprowadzić rolę lidera do jednej tylko kompetencji, stawiamy na komunikację. Dbanie o przepływ informacji, empatia, uważne słuchanie, jasne wyrażanie swoich potrzeb, emocji i oczekiwań: to codzienność lidera z naszych marzeń. Trudna sztuka, pochylimy się nad nią przez całe dwa dni.

Trenerzy: Magdalena Zarzecka-Napierała

Zjazd #3. Przywództwo i kreatywność [12-13.05]
Bycie liderem rozumiemy przede wszystkim jako postawę. Lider to ktoś, kto rozwija innych, ktoś kto ma staranie o coś więcej, niż tylko samego siebie. To jeden ze sposobów myślenia o przywództwie, jaki jest nam bliski. Będzie też o tym, jak wydobywać ze swojego zespołu cały jego kreatywny potencjał. Lider nie musi być zawsze najmądrzejszy:)

Trenerzy: Sławomir Ziółkowski, Seweryn Rudnicki

Zjazd #4. Stres i asertywność [2-3.06]
Lider musi dbać o siebie. Łatwo się w tej roli zapomnieć i wypalić. Tego typu samopoświęcenie to nie jest nasz ideał. Dlatego też na koniec programu zajęcia wzmacniające o stresie i o byciu asertywnym. Podsumujemy również całą Szkołę Liderów!

Trenerzy: Wojciech Baran

Sylwetki prowadzących Szkołę Liderów

dr inż. Magdalena Zarzecka-Napierała [WIMiC]: Adiunkt na Wydziale Inżynierii Materiałowej i Ceramiki, Trener Komunikacji opartej na Empatii. Od kilku lat coach pracujący z pracownikami AGH. Certyfikowany tutor (Collegium Wratislaviense). Terapeuta psychosomatyczny w nurcie Core Energetics w trakcie certyfikacji. W pracy coachingowej i trenerskiej zajmuje się komunikacją, rozwojem, motywacja oraz talentami.

dr Marzena Staszkiewicz [WZ]: Adiunkt w Katedrze Zarządzania Organizacjami i Kapitałem Społecznym Wydziału Zarządzania AGH, absolwentka zarządzania oraz psychologii, doktor nauk ekonomicznych, w tym nauk o zarządzaniu. Jest również dyplomowanym mediatorem, psychoterapeutą, socjoterapeutą oraz tutorem akademickim. W ramach swojej pracy naukowej zajmuje się obszarem zarzadzania kapitałem ludzkim a szczególnie interesuje ją obszar kompetencji menedżerskich, kompetencji psychologiczno-społecznych oraz zmiennych temperamentalno-osobowościowych istotnych dla realizowania zadań zawodowych na różnych stanowiskach. Jako praktyk zajmuje się również psychoterapią osób dorosłych, coachingiem, diagnozą psychologiczną różnych obszarów: intelekt, osobowość, temperament, kompetencje społeczne itp. Pracuje również jako trener biznesu prowadząc treningi i warsztaty głównie z obszaru kompetencji psychologicznych i społecznych.

dr Seweryn Rudnicki [WH]: Seweryn Rudnicki – naukowiec, design researcher i facilitator procesów kreatywnych. Jest stałym pracownikiem AGH w Krakowie oraz współzałożycielem agencji Hearts & Heads, gdzie wykorzystuje naukową wiedzę do pracy z klientami biznesowymi. Pracował m.in. dla Motorola Solutions, Hitachi, HSBC, Alior Bank, SAS, Brainly, K2, Admind, Krakowskiego Parku Technologicznego i wielu innych. Po godzinach współtworzy projekt o odważnej nazwie „science of ideas”.

dr inż. Sławomir Ziółkowski [WZ]: Adiunkt w Katedrze Zarządzania Organizacjami i Kapitałem Społecznym na Wydziale Zarządzania AGH. Wykładowca akademicki z 20 letnim stażem pracy naukowo-dydaktycznej, przez ponad 15 lat związany z praktyką zarządzania w organizacjach z branży kreatywnej (głównie mediów elektronicznych). Jest również certyfikowanym trenerem biznesu (Certified International Professional Negotiator® oraz Certified International Professional Trainer®) z bogatym doświadczeniem szkoleniowym i doradczym. W swojej pracy i badaniach naukowych zajmuje się takimi obszarami jak: zarządzanie kapitałem ludzkim, rozwój kariery pracowników, zarządzanie wiedzą organizacyjną, zarządzanie projektami oraz tematyką negocjacji menedżerskich.

mgr Wojciech Baran [CeL]: Specjalista ds. dydaktyki i trener akademicki w Centrum e-Learningu AGH. Certyfikowany trener biznesu (Pracownia Psychologiczna im. Elżbiety Sołtys w Krakowie) oraz certyfikowany tutor (Collegium Wratislaviense). Z wykształcenia również dziennikarz i projektant UX. W pracy edukacyjnej zajmuje się przede wszystkim: komunikacją, pracą z emocjami, stresem, asertywnością, mindfulness i myśleniem wizualnym.

SZKOŁA LIDERÓW [marzec – czerwiec 2023] WYŚLIJ ZGŁOSZENIE

Program realizowany jest w ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, POWR.03.04.00-00-P023/21, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego, realizowane w ramach III Osi Priorytetowej.