Uczę jak mnie uczono. Jak to działa?
Z pływem czasu zaczynamy zadawać sobie pytania: czy stosowane dotychczas metody dydaktyczne są dalej tak skuteczne, jak były na początku? Czy to najlepsze metody i techniki, jakie mogłabym/mógłbym zastosować w danej sytuacji?
Stale słyszymy wokół nowe pojecia: design thinking, tutoring, IBSE, PBL. A co z tradycyjnym wykładem? Czy ma on jeszcze rację bytu?
Tak się składa, że chyba najwięcej badań nad skutecznością różnych metod dydaktycznych w szkolnictwie wyższym przeprowadzono na świecie na kierunkach ścisłych, przyrodniczych i technicznych. Ich wynikami oraz przemyśleniami z własnej praktyki chciałabym się z Państwem podzielić. A zbieram tę doświadczenia nie tylko kształcąc studentów chemii i ochrony środowiska, ale także ucząc się od innych nauczycieli akademickich – uczestników warsztatów prowadzonych przeze mnie na różnych uczelniach w Polsce.
Iwona Maciejowska – Zakład Dydaktyki Chemii, Uniwersytet Jagielloński
Uczę jak mnie uczono. Jak to działa? [23.03.2022, g. 13:00 – 14:00] | WYDARZENIE ODBYŁO SIĘ |
---|