Webinary

Zapisy

Dla pracowników i doktorantów AGH

Blended Learning krok po kroku
18 grudzień (wtorek), godz. 10:00-11:00
Zapisz się
Chciałbyś/chciałabyś spróbować e-learningu, ale jednocześnie bardzo cenisz sobie bezpośredni kontakt ze studentami podczas zajęć na uczelni? Wcale nie musisz rezygnować ze swoich spotkań ze studentami! Tak się składa, że kształcenie mieszane (ang. blended learning) może być propozycją właśnie dla Ciebie. W trakcie webinaru postaramy się nie tylko wyjaśnić istotę tej formy edukacji, ale również pokażemy jak można ułożyć zajęcia w formule blended, aby pobudzały one studentów do jeszcze większej interakcji podczas zajęć stacjonarnych. Zobaczysz, ile możliwości daje blended learning i jak efektywnie uczyć za pomocą tej formy.

PROWADZĄCY: Agnieszka Chrząszcz
WYMAGANIA: komputer z dostępem do Internetu, słuchawki

UPeL: tips & tricks
23 styczeń (środa), godz. 10:00-11:00
Zapisy od 08.01.
Coraz lepiej znasz platformę UPeL. Udostępniasz studentom materiały, prowadzisz dyskusje, zajęcia projektowe i inne aktywności. Niestety pracując nad zawartością merytoryczną kursu nie zawsze znajdujesz czas, aby wyszukać rozwiązania, które uprzyjemnią twoją pracę. Wychodząc temu naprzeciw postanowiliśmy podzielić się naszymi najlepszymi praktykami prowadzących kursy online. W trakcie webinaru przedstawione zostaną różne “sztuczki, kruczki i myczki”* ułatwiające pracę nauczycieli akademickich na platformie UPeL.
*Inspirowane konferencją Moodle Moot

PROWADZĄCY: Beata Tworzewska-Pozłutko
WYMAGANIA: komputer z dostępem do Internetu, słuchawki

Archiwum

Wykorzystanie materiałów podczas zajęć
21 listopad (środa), godz. 10:00-11:00
Na zajęcia, które prowadzisz na uczelni, często przygotowujesz materiały dla studentów – na wykładzie pokazujesz filmy ilustrujące ciekawa zjawiska, na zajęciach laboratoryjnych wyświetlasz symulacje, dzięki którym studenci lepiej zrozumieją omawiany problem, do przygotowania prezentacji wykorzystujesz wyszukane w sieci zdjęcia w bardzo dobrej jakości. I choć twoim celem jest zwiększenie efektywności i atrakcyjności zajęć, często zastanawiasz się czy możesz korzystać w taki sposób z pracy innych? Podczas webinaru opowiemy o tym jakie warunki muszą zostać spełnione, aby korzystać z zasobów zgodnie z prawem i mieć pewność, że żadne prawa autorskie nie zostały naruszone.

PROWADZĄCY: Karolina Grodecka
WYMAGANIA: komputer z dostępem do Internetu, słuchawki

Ostatnie 5 minut wykładu – jak je najlepiej wykorzystać?
18 październik (czwartek), godz. 10:00-11:00
Lubisz prowadzić swój wykład. Jest on dobrze ustrukturyzowany, zawiera praktyczne przykłady, a z niektórych slajdów w prezentacji jesteś wręcz dumny/a. Z każdym kolejnym egzaminem utwierdzasz się jednak w przekonaniu, że treści, o których mówisz zbyt łatwo i zbyt szybko ulatują słuchaczom, pozostawiając w ich pamięci tylko nikły ślad. A gdyby wystarczyło na końcu wykładu dodać jedną drobną aktywność, która zwiększy przyswojenie wiedzy, a ciebie nie będzie kosztować wielu godzin pracy? Praktycznie, konkretnie i w oparciu o badania nad uczeniem pokażemy, co możesz robić, aby twoje wykłady pozostawały na długo w pamięci studentów.

PROWADZĄCY: Joanna Damasiewicz-Gargol, Beata Tworzewska-Pozłutko
WYMAGANIA: komputer z dostępem do Internetu, słuchawki, smartfon