logo
logo
Zgłoś wystąpienie
Prelegenci
Materialy
Kontakt
Zdjęcia z Konferencji
Terminy i opłaty
Miejsce
O eTEE
  • Program
  • Zdjęcia z Konferencji
  • - - - - - - - - - - - - -
  • Prelegenci
  • Terminy i opłaty
  • Materiały z Konferencji
  • Miejsce
  • O eTEE
  • Kontakt

Budowanie zaangażowania, czyli o wykorzystaniu platformy Moodle w kształtowaniu kompetencji społecznych studentów

Katarzyna Klimkiewicz

Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Wydział Zarządzania

Kształtowanie kompetencji społecznych na uczelni wyższej stanowi wyzwanie dla obecnego systemu kształcenia. Na arenie rysują się dwa stanowiska: jedni podzielają przekonanie, że kształtowaniem kompetencji społecznych (rozumianych jako wiedza, umiejętności i postawy) powinni zajmować się specjaliści, co wymaga wprowadzenia osobnych, dedykowanych modułów na poszczególnych kierunkach studiów. Inni są zdania, że kompetencje te mogą być rozwijane w trakcie zajęć o różnej tematyce, co wymaga jednak zaangażowania wykładowcy.
Nowoczesne technologie z kolei stanowią istotny element w procesie kształcenia studentów z pokolenia Y, którym często łatwiej wypowiedzieć się na forum internetowym niż w trakcie zajęć. Nie zastąpią one osobistego spotkania, dyskusji w trakcie zajęć i wspólnego rozwiązywania problemów, które stanowią niezbędne elementy kształtowania kompetencji społecznych. Wspierają jednak organizację zajęć i pozwalają zachęcić studentów do refleksji nad własnym sposobem pracy, jak też procesami grupowymi i poznawczymi zachodzącymi w trakcie zajęć.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie przykładów wykorzystania e-technologii jako wsparcia dla rozwoju kompetencji interpersonalnych. Zaprezentowano doświadczenia z wykorzystania e-learningowej platformy Moodle w procesie dydaktycznym oraz omówiono wyniki badań sondażowych, które zostały przeprowadzone wśród studentów jako element zajęć wspierający refleksję na temat grupowej pracy nad projektem zaliczeniowym.

 

  • Program
  • Zarejestruj się
  • O eTEE
  • Terminy i opłaty
  • Miejsce i dojazd
  • Kontakt
  • Prelegenci

OrganizatorzyPartner



Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:



Patronat medialny



Organizatorzy:

 

Partner:

 

Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:





Patronat medialny: