logo
logo
Zgłoś wystąpienie
Prelegenci
Materialy
Kontakt
Zdjęcia z Konferencji
Terminy i opłaty
Miejsce
O eTEE
  • Program
  • Zdjęcia z Konferencji
  • - - - - - - - - - - - - -
  • Prelegenci
  • Terminy i opłaty
  • Materiały z Konferencji
  • Miejsce
  • O eTEE
  • Kontakt

Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomagane technikami e-learningowymi

Witold Machowski, Piotr Dziurdzia, Jacek Kołodziej, Jacek Stępień

Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji

Obecnie coraz częściej wyrażany jest pogląd o nikłej wartości techniki analogowej (teoria obwodów, elementy, układy i systemy elektroniczne) w programach kształcenia inżynierów branży ICT. Myślą tak nie tylko studenci, ale także – choć może w mniej ostentacyjnej formie – część ich mentorów, nawet tych odpowiedzialnych za ich kształcenie. Takie podejście wynika w głównej mierze z trendu redukcji liczby godzin laboratoryjnych i zastąpienia ich mniej kosztochłonnymi formami zajęć. Tymczasem w nauczaniu fizycznych podstaw elektroniki jak mało gdzie indziej sprawdza się paradygmat „learning by doing”. Powszechna dostępność symulatora SPICE powstałego w latach ’70 jako de facto jeden z pierwszych narzędzi programowych typu „open source” pozwala na przeniesienie części aktywności studenta, których celem jest „obycie się” z podstawowymi układami do domowej pracy własnej – niemożliwej do wykonania poza laboratorium na rzeczywistych układach fizycznych, a z drugiej strony niezwykle praco- i czasochłonnej gdyby wykonywać ją w postaci obliczeń analitycznych. Wspomagane platformą e-learningową programowane zadania domowe pozwalają na znacznie efektywniejsze wykorzystanie czasu uczestnictwa w zajęciach laboratoryjnych.
W referacie przedyskutowane zostaną kilkuletnie doświadczenia uzyskane podczas pilotażowego programu nauczania przedmiotów „układy elektroniczne I i II” wprowadzonego przy uruchomieniu programu kształcenia w języku angielskim „electronics and telecommunications”. Przedstawiona zostanie również koncepcja rozszerzenia technik e-usługowych na zdalne pomiary rzeczywistych układów elektronicznych pozwalających na wirtualny udział w zajęciach klasycznego laboratorium studenckiego np. studentom z ograniczeniami ruchowymi. Koncepcja ta była przedmiotem projektu o akronimie „WILISEK” (Wirtualne laboratorium systemów elektronicznych) złożonego na konkurs w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

 

  • Program
  • Zarejestruj się
  • O eTEE
  • Terminy i opłaty
  • Miejsce i dojazd
  • Kontakt
  • Prelegenci

OrganizatorzyPartner



Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:



Patronat medialny



Organizatorzy:

 

Partner:

 

Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:





Patronat medialny: