logo
logo
Zgłoś wystąpienie
Prelegenci
Materialy
Kontakt
Zdjęcia z Konferencji
Terminy i opłaty
Miejsce
O eTEE
  • Program
  • Zdjęcia z Konferencji
  • - - - - - - - - - - - - -
  • Prelegenci
  • Terminy i opłaty
  • Materiały z Konferencji
  • Miejsce
  • O eTEE
  • Kontakt

M-learning jako sposób wsparcia uczących się w różnych kontekstach. Przegląd piśmiennictwa

Jolanta Szulc

Uniwersytet Śląski w Katowicach, Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej

Celem artykułu jest analiza piśmiennictwa poświęconego m-learningowi zgromadzonego na podstawie poszukiwań w bazach danych: ERIC (Educational Resource Information Center) i LISA (Library and Information Science Abstracts). Przedmiotem analizy były artykuły, materiały konferencyjne, raporty i streszczenia książek rejestrowane w wybranych bazach danych. Na podstawie analizy literatury przedmiotu wyodrębniono i omówiono m.in. następujące kategorie tematyczne: terminologia (m-learning, m-edukacja), model koncepcyjny m-learningu,   integracja m-learningu i mobilnych platform z innymi systemami, wykorzystanie m-learningu w kształceniu akademickim, badania m-learningu (ankietowe, systemów i platform, przeglądy literatury).

W badaniach nad koncepcją i wykorzystaniem m-learningu zwrócono uwagę na elementy Modelu Akceptacji Technologii (Technology Acceptance Model, TAM), wśród których uwzględniono: kryterium postrzegania użyteczności (Perceived usefulness, PU) oraz kryterium postrzegana łatwości użytkowania (Perceived ease-of-use, PEOU) (zob.: B. Scholz, M. Kapeso 2014; S. Iqbal, Z.A. Bhatti 2015). Innym, ważnym aspektem badań była analiza wykorzystania m-learningu w szkoleniu użytkowników systemów ERP (Enterprise Resource Planning) oraz wdrożeń systemów, aplikacji i platform (m.in.: Technology Acceptance Model (TAM), OpenSAP e-learning, SAP Learn Now). Wskazano także na wyniki analiz i ekspertyz w zakresie funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego, zwłaszcza w zakresie jakości kształcenia oraz wzmocnienia kształcenia formalnego i nieformalnego. Wyniki badań opinii nauczycieli akademickich i studentów wykazały, że niezbędny jest model identyfikacji czynników wpływających na akceptację m-learningu w szkolnictwie wyższym i zbadanie, czy wcześniejsze doświadczenia korzystania z urządzeń mobilnych wpływają na jego zastosowanie.

Wnioski, wynikające z przeprowadzonej analizy literatury przedmiotu, przedstawiono w zakończeniu pracy.

 

  • Program
  • Zarejestruj się
  • O eTEE
  • Terminy i opłaty
  • Miejsce i dojazd
  • Kontakt
  • Prelegenci

OrganizatorzyPartner



Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:



Patronat medialny



Organizatorzy:

 

Partner:

 

Honorowy Patronat nad Konferencją objęli:





Patronat medialny: