Szkolenie adresowane jest do nauczycielek i nauczycieli akademickich, którzy chcą wspierać rozwój biegłości cyfrowej studentek i studentów poprzez świadome i odpowiedzialne wykorzystanie narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), a także pragną wprowadzać GenAI do swojej pracy dydaktycznej oraz dostosować metody oceniania efektów uczenia się do wyzwań ery sztucznej inteligencji.
Korzyści dla uczestnika:
- Dowiesz się, jakie „ciche problemy” stoją dziś przed edukacją.
- Poznasz różne narzędzia GenAI, które mogą wspierać proces uczenia (się).
- Lepiej zrozumiesz, jak zmienia się ocenianie procesu i efektów uczenia się w czasach powszechnego dostępu do narzędzi GenAI.
- Nauczysz się obsługi wybranych modeli językowych i narzędzi GenAI, które możesz wykorzystać na swoich zajęciach.
- Sprawdzisz w praktyce działanie wybranych narzędzi GenAI i zobaczysz, jak możesz je wykorzystać w codziennej pracy dydaktycznej.
- Rozwiniesz umiejętność tworzenia skutecznych metapromptów i budowania własnych AI tutorów wspierających studentki i studentów.
- Zdobędziesz kompetencje potrzebne do refleksyjnego, krytycznego i odpowiedzialnego korzystania z GenAI w edukacji.
GenAI w edukacji: co tak naprawdę się zmienia? Z jakimi wyzwaniami mierzy się dziś edukacja, dydaktyka akademicka?
Na szkoleniu warsztatowym przyjrzymy się „cichym problemom”, jakie powstały w dobie GenAI, zdefiniujemy zagrożenia dla procesu uczenia się i myślenia, a także poszukamy nowych możliwości, jakie daje świadome wykorzystanie narzędzi GenAI.
Będziemy rozmawiać o niebezpieczeństwie outsourcowania myślenia i prześledzimy najnowsze wyniki badań pokazujące, kiedy i dlaczego GenAI może osłabiać proces uczenia się oraz dlaczego detektory GenAI nie działają.
Wyzwania związane z nieetycznym wsparciem technologii to stary problem, poszukamy sposobów na to, jak budować u studentek i studentów biegłość w odpowiedzialnym, krytycznym i etycznym korzystaniu z narzędzi GenAI.
To szkolenie to przestrzeń do refleksji, testowania narzędzi i wspólnego wypracowywania rozwiązań.
Warunki ukończenia szkolenia:
- aktywny udział w dyskusjach
- aktywna praca w zespole
- prezentacja efektu pracy projektowej.
Termin szkolenia: Do wyboru 11 lub 12.06.2025, g. 9:30-15:00
Forma: warsztaty stacjonarne
- 11.06.2025 Sala 1.14, C7 Centrum Energetyki
- 12.06.2025 Sala 4.12, C7 Centrum Energetyki
Potwierdzenie: certyfikat
Prowadzenie: Joanna Mytnik, Politechnika Gdańska (joannamytnik1@gmail.com)
Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych.