Projekty, w których bierzemy udział
Program Wsparcia Dydaktyki
Prowadzą:
Agnieszka Chrząszcz, Natalia Janik
Program: IDUB Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza
Realizacja:
2021-2025
Jednym z obszarów Uczelni Badawczej jest to, aby stale podnosić jakość dydaktyki, tworząc przemyślany system wsparcia dla nauczycieli akademickich. Program, który umożliwiał będzie planowany rozwój dla pracowników dydaktycznych w AGH, poprzez oferowanie różnorodnych szkoleń, konsultacji oraz prowadzone badania i ewaluację. W ramach Programu badamy potrzeby, proponujemy różne formy rozwojowe, zachęcamy do rozwijania warsztatu dydaktycznego i promujemy wykorzystanie różnych metod i technik kształcenia.
System Wsparcia Dydaktyki to strategiczny program rozwoju kształcenia w AGH realizowany w ramach Zadania 16. IDUB Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza. W 2023 został przemianowany na Program Wsparcia Dydaktyki i stanowi inicjatywę Uczelni finansowaną z różnych środków.

CUTIE
Prowadzą:
Ewa Piskorz, Renata Iwan
Program: Erasmus+
Realizacja:
1.01.2023 - 31.12.2025
Celem projektu jest opracowanie metodologii i materiałów służących zwiększeniu kompetencji w zakresie nauczania cyfrowego (DigCompEdu) i zwiększenie zdolności i gotowości instytucji szkolnictwa wyższego do skutecznego przejścia na edukację cyfrową. Projekt wspiera transformację cyfrową poprzez zwiększenie uprawnień społeczności do podejmowania decyzji i wpływania na procesy z tym związane.
Rama DigCompEdu wskazuje na kluczowe obszary kompetencji cyfrowych edukatorów oraz organizacji: zaangażowanie zawodowe, zasoby cyfrowe, ocenianie, uczenie się i nauczanie, wspieranie osób uczących się oraz wspieranie rozwoju kompetencji cyfrowych.
Doskonałość dydaktyczna uczelni
Prowadzą:
prof. dr hab. inż. Wojciech Łużny | mgr Anna Bajer-Leńczowska
Program: EFRS POWER
Realizacja:
2022.08.11-30.09.2023
Projekt ma na celu doskonalenie zdolności instytucjonalnej uczelni i doskonalenie kompetencji dydaktycznych kadr uczelni, mające na celu poprawę jakości kształcenia. Realizacja projektu przyczyni się do wdrażania reform na uczelniach w zakresie m.in. zarządzania procesem dydaktycznym, zarządzania jakością kształcenia, jak i rozwoju kadry dydaktyczno-naukowej i kadry wspierającej proces dydaktyczny.
Działania projektu skupiają się na strategicznych obszarach rozwoju kształcenia: badaniach i analizie danych w systemach dot. kształcenia, budowania kompetencji kadry wspierającej kształcenie poprzez system szkoleń i wyjazdów studyjnych, materiałów dydaktycznych i otwartych zasobów oraz poprawę dostępności materiałów rozwojowych.
Pozostałe projekty
StudES
Rekomendacje i standardy kształcenia online w uczelniach
CUTE
Kompetencje cyfrowe w uczelniach
Go STEM!
Enhancing the quality of teaching and learning in technically oriented universities
Open Education Global
Międzynarodowa konferencja Open Education Consortium
EADTU Conference
POWER 3.5
EFRS POWER 2014-2020 Działanie 3.5
eSLP Short Learning Programmes
Akademickie krótkie e-kursy
GOPR ONLINE
Szkolenia e-learningowe dla ratowników górskich