Jak pracujemy
Zanim zaczniesz projektować swoje mieszane zajęcia chcemy, abyś poczuł/a jak to jest uczyć się online. Nasze szkolenia mają najczęściej formułę mieszaną lub są realizowane całkowicie w sieci, po to, abyś mógł/ mogła doświadczyć kontaktu i wspólnej pracy online. Dzięki temu lepiej zrozumiesz specyfikę projektowania na potrzeby kształcenia mieszanego, poczujesz się pewniej w sieci i zdobędziesz doświadczenie, które wykorzystasz, tworząc swoje zajęcia. Ucząc się przez praktykę i działanie, od razu sprawdzisz co możesz zastosować w swoich zajęciach – i zrobisz to.
W kształceniu narzędzia nie są najważniejsze, ale wraz z umiejętnie dobranymi metodami mogą stworzyć innowacyjną przestrzeń do uczenia się dla studentów. Dzięki naszym szkoleniom nauczysz się stosowania ich w praktyce, będziesz potrafić dobrać je do swoich potrzeb i krytycznie ocenić. Na warsztatach staramy się, abyś pracował/a nad konkretnym rezultatem, który możesz od razu wykorzystać w swojej pracy ze studentami. Zamiast czytać o prezentacji – zrobisz ją. Zamiast oglądać webinar, po prostu go przeprowadzisz. Prawda, że proste?
Słuchamy, co mówisz i czego potrzebujesz. Do pracy inspirują nas rozmowy, dyskusje i pytania: są one podstawą do tworzenia szkoleń czy zmian w dokumentach wspierających organizację e-learningu w AGH. Wspólnie z tobą znajdziemy najlepsze możliwe rozwiązanie bez względu na to, czy chodzi o kwestie techniczne czy metodyczne dotyczące twoich zajęć.
To jest jeszcze dla nas ważne
Pusta kartka jest początkiem naszych szkoleń czy kursów. Rysujemy na niej personę i tak zaczynamy fascynujący proces projektowania. Zastanawiamy się nad celem, szkicujemy zagadnienia, pierwsze pomysły na ćwiczenia. I tak kilka razy, obudowując projekt o kolejne cegiełki – aktywności, ocenianie, komunikację. Po każdym szkoleniu analizujemy je, zbieramy informacje z ankiet i zmieniamy tak aby było jeszcze lepsze w kolejnej edycji. Tak pracujemy nad szkoleniami dla ciebie. Tak ty możesz pracować z nami nad swoimi zajęciami. Nasze szkolenia są tak krótkie, jak to tylko możliwe. Dzięki temu możesz ułożyć z nich swój własny plan rozwojowy bez rujnowania swojego napiętego kalendarza. Spodziewaj się w nich dyskusji i aktywnych ćwiczeń. Teoria jest ważna, ale tylko w praktyce możemy sprawdzić, na ile jest przydatna.

Dobre materiały stanowią ważną podstawę szkolenia czy zajęć. Ale to działania i komunikacja z innymi osobami pozwala na zintegrowanie wiedzy i umiejętności. U nas doświadczysz i debaty, i pracy grupowej online, i wzajemnego oceniania, abyś zrozumiał/ła wagę interakcji z innymi, szczególnie w zajęciach mieszanych i online.
Dzielenie się doświadczeniem i zasobami jest jednym z naszych priorytetów. Jeśli to tylko możliwe udostępniamy nasze materiały i publikacje na licencjach Creative Commons. U nas dowiesz się dlaczego warto korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych i jak tworzyć własne. Dzielenie się to także powód, dla którego od 2004 roku angażujemy się w społeczność Moodle i rozwijamy otwartą platformę w AGH. Nasze najciekawsze projekty powstały we współpracy. Wiemy, że to działa – wypracowywanie rezultatów w grupie jest co prawda trudne, ale satysfakcjonujące i rozwijające. Chętnie angażujemy się w projekty i eksperymentujemy.
Dla nas te dwa elementy stanowią ważny element każdego projektu zajęć i szkoleń. Sądzimy, że informacja zwrotna ma moc budowania, zaś refleksja pomaga nieco zwolnić tempo uczenia się i wydobyć oraz pogłębić to, co istotne.
Kalendarium CeL
2019 studio webinaroweszkoleniaProjekt Short Learning Programmes
2018 II konferencja eTEE w AGHRozpoczynamy cykl webinarówRealizacja projektu POWER
2017 Przeszkoliliśmy już ponad 500 pracowników i doktorantów AGH
2016 Organizujemy międzynarodową konferencję Open Education Global i pierwszą eTEE wraz z Politechniką GdańskąObchodzimy 20. urodziny
2015 Publikujemy e-podręczniki z matematyki i fizykiRozpoczynamy współpracę z GOPRpowstaje społeczność Europortfolio
2014 Organizujemy międzynarodową konferencję European Association of Distance Teaching Universities EADTU
2012 Inaugurujemy OPEN AGH e-PodręcznikiZmieniamy siedzibę
2011 Uruchamiamy mini-MOOCa dla 300 nauczycieli przedmiotów zawodowych z 6 krajów
2010 Obieramy kurs na otwartość: powstaje repozytorium OPEN AGHPrzystępujemy do KOED i OEC
2009 Realizujemy mieszane studia podyplomowe dla nauczycieli IT2EDU
2006 Zmiana nazwy na Centrum e-LearninguKurs online dla 200 nauczycieli z dydaktyki i e-portfolioProjekt z 6.PR iCamp zmienia naszą perspektywę
2005 Pierwszy projekt e-learningowy z London UniversityKonferencja "e-Learning w społeczeństwie wiedzy" wraz z Ministerstwem Nauki i Informatyzacji
2004 Uruchamiamy Moodla - platformę e-learningową dla całej uczelniDostajemy grant badawczy KBN i Centrum Doskonałości
2003 Zakładamy repozytorium materiałów cyfrowychSkładamy 15 wniosków na projekty międzynarodowe. Dostajemy 3
2000 Uruchamiamy portal dla edukacji na odległość i kurs zdalny "Inżynieria Środowiska Miejskiego"
1998 Startujemy z pierwszą edycją konkursu Notatki w Internecie
1996 Powołanie Centrum Kształcenia Ustawicznego, przemianowanego rok poźniej na Ośrodek Edukacji Niestacjonarnej