Te całodniowe warsztaty (prowadzone w języku angielskim) będą poświęcone obecnym wyzwaniom w obszarze oceniania, a także stworzą okazję dla kadry akademickiej do przeprojektowania wybranego elementu oceniania. Poprowadzimy zarówno zorganizowane aktywności, jak i dyskusje, mające na celu stworzenie ocen, które będą trafne, angażujące dla osób studiujących oraz wspierające uczciwość akademicką.
W projektowaniu ocen zostaną wzięte pod uwagę takie aspekty, jak:
- generatywna sztuczna inteligencja (jako wyzwanie lub szansa),
- autentyczne ocenianie,
- informacja zwrotna dla osób studiujących dotycząca ich procesu uczenia się,
- ocenianie/stopniowanie oraz bezpieczeństwo oceniania
Możliwa będzie również dyskusja na temat oceniania synoptycznego i programowego. Prowadzące, Mairead i Michelle, podzielą się przykładami podejść do oceniania, pomysłami zaczerpniętymi z literatury przedmiotu oraz konstruktywnymi komentarzami dotyczącymi opracowywanych projektów.
WYMAGANA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO NA POZIOMIE UMOŻLIWIAJĄCYM KOMUNIKACJĘ I PRACĘ PODCZAS WARSZTATÓW.
Warunki ukończenia szkolenia:
Udział w warsztatach w wyznaczonym terminie i wykonanie wszystkich wskazanych przez prowadzące aktywności.
Termin szkolenia: 16.09.2025, g. 9:30-14:30
Forma: warsztaty stacjonarne (CELIID, Czarnowiejska 50b, III PIĘTRO, sala PODDASZE)
Potwierdzenie: certyfikat
Kontakt: Natalia Janik (njanik@agh.edu.pl)
Prowadzenie:
Mairead Greene jest Zastępczynią Dyrektora Centrum Doskonałości w Nauczaniu i Uczeniu się (CELT) na Uniwersytecie w Galway w Irlandii oraz Senior Fellow organizacji AdvanceHE. Karierę akademicką rozpoczęła jako matematyczka, szczególnie zainteresowana nauczaniem, uczeniem się i ocenianiem matematyki. Obecnie pracuje na całym uniwersytecie w obszarach projektowania ocen, uczciwości akademickiej i aktywnego uczenia się. Kieruje działaniami w zakresie technologii edukacyjnych w CELT, uczestniczy w opracowywaniu strategii i polityki dotyczącej nauczania i uczenia się na poziomie uczelni oraz prowadzi warsztaty i moduły rozwojowe dla kadry akademickiej.
Michelle Tooher jest specjalistką ds. rozwoju akademickiego w Centrum Doskonałości w Nauczaniu i Uczeniu się (CELT) na Uniwersytecie w Galway w Irlandii. Od 2008 roku wspiera procesy nauczania, uczenia się i oceniania poprzez udział w tworzeniu lokalnych polityk, strategii uniwersyteckiej oraz działań rozwojowych na uczelni. Jej szczególne zainteresowania obejmują projektowanie programów nauczania, ocenianie, interaktywną ocenę ustną oraz promowanie uczciwości akademickiej. Michelle jest współautorką serii „Reflective Teaching in Higher Education” (wyd. Bloomsbury).
Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział wyłącznie osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych.