W dobie technologicznej rewolucji wirtualna rzeczywistość (VR) wyznacza nowe standardy w edukacji i rehabilitacji. Zespół VeReePW, skupiający studentów i pracowników Wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, projektuje nowatorskie aplikacje VR, które ożywiają naukę STEAME, zwłaszcza fizyki, i wspomagają terapię. Dzięki Vibe Coding – metodzie prototypowania z użyciem sztucznej inteligencji (AI) – studenci projektują, tworzą i testują immersyjne rozwiązania, przekuwając pomysły w kreatywne narzędzia edukacyjne i rehabilitacyjne. AI wspiera nas również w generowaniu angażujących, przełamujących schematy materiałów dydaktycznych. To wystąpienie prezentuje projekty zespołu VeReePW, ukazując, jak symulacje fizyczne i programy rehabilitacyjne rewitalizują metody nauczania i terapii. Promowana w naszym podejściu grywalizacja angażuje użytkowników, odpowiadając na realne potrzeby studentów, uczniów i rehabilitujących się pacjentów, sprzyjając jednocześnie współpracy i kreatywnemu rozwiązywaniu problemów. VeReePW pokazuje, jak młodzi twórcy mogą kształtować przyszłość edukacji i rehabilitacji.