Nauczanie zorientowane projektowo (PBL) to podejście dydaktyczne wspierające rozwój kompetencji kluczowych, takich jak współpraca, krytyczne myślenie i rozwiązywanie problemów. Jest znane i stosowane w wielu krajach, a w Polsce z powodzeniem wdrażane na różnych poziomach edukacji. Umożliwia naukę poprzez działanie, eksperymentowanie i realne zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny. Dobre praktyki PBL to m.in. jasne cele projektów, podział ról w zespole, wykorzystanie narzędzi cyfrowych oraz publiczna prezentacja efektów pracy. Ważną rolę pełni nauczyciel jako mentor wspierający samodzielność uczniów. Na plakacie zaprezentowano sprawdzone rozwiązania dydaktyczne i tematy projektów, a także różne formy realizacji PBL – od zajęć dodatkowych po działania w ramach podstawy programowej. Realizacja konkretnych projektów sprzyja tworzeniu wartościowego środowiska uczenia się, które angażuje uczniów i sprzyja trwałemu przyswajaniu wiedzy oraz rozwijaniu pasji.