Funkcja “Twój postęp”
umożliwia studentom śledzenie swoich postępów w kursie. Nauczyciel może ustawić:
- automatyczne odznaczanie (przez system) lub
- samodzielne “ręczne” odznaczanie przez studentów
zrealizowanych już aktywności i zasobów dołączonych do kursu.
Na stronie kursu opcje widoczne są po prawej stronie zasobów i aktywności z adnotacją – polecenie Rozpocznij dyskusję, Odpowiedz na posty (dla aktywności Forum), Otrzymaj ocenę (dla aktywności Zadanie), Oznacz jako wykonane (samodzielne odznaczanie dla zasobu Książka).
Funkcja “Twój postęp” pozwala studentom monitorować własny postęp w kursie, jest dobrym elementem motywującym oraz pomocnym w planowaniu swojej nauki.
Jak włączyć tę funkcję?
Krok 1: ustawienia główne kursu
Po przejściu w tryb edycji kursu należy przejść do jego głównych ustawień.
Następnie w ustawieniach głównych kursu, należy przejść do opcji Śledzenie ukończenia, wybrać opcję Tak przy warunkach: Włącz śledzenie ukończenia i Wyświetl warunki ukończenia aktywności, a następnie kliknąć żółty przycisk Zapisz i wyświetl.
Krok 2: ustawienia poszczególnych aktywności i/lub zasobów
W drugim kroku przejdź do ustawień poszczególnych aktywności i/lub zasobów (np. Forum).
Przejdź teraz do opcji Ukończenie aktywności i zdecyduj, jakie warunki musi spełnić aktywność/zasób, aby student ją/je ukończył.
Po dokonaniu wyborów kliknij żółty przycisk Zapisz i wyświetl. Gotowe!
Zwróć również uwagę na to, że jako nauczyciel możesz śledzić postępy swoich studentów w kursie. Z menu nawigacji po kursie wybierz zakładkę Raporty, a następnie opcję Ukończenie aktywności.
W wyniku otrzymasz listę swoich studentów (na screenie fikcyjny student testowy UPeL) wraz z wykazem odznaczonych aktywności i zasobów. Opcja ta umożliwia szybki wgląd w postępy studentów, zapisanych w twoim kursie.