Celem jest przedstawienie doświadczeń związanych z udziałem asystenta nauczania (Learning Assistant) podczas ćwiczeń rachunkowych z przedmiotu Elektrotechnika i elektronika, prowadzonych w semestrze letnim, dla studentów pierwszego roku studiów inżynierskich na kierunku Automatyka i robotyka. Wśród przyczyn utrudniających efektywne nauczanie na studiach można wymienić dystans (różnica pokoleniowa) pomiędzy studentami a wykładowcami, obawy przed zadawaniem pytań, sposób komunikacji oraz oczekiwania wobec metod dydaktycznych. W celu poprawy jakości nauczania wdrożono wsparcie w postaci asystenta nauczania – studenta ze starszego roku, który na podstawie swoich doświadczeń dobrze zna zarówno realizowany materiał, jak i typowe trudności, z jakimi zmagają się jego młodsi koledzy. Wybrany asystent został odpowiednio przygotowany do pełnienia tej roli. Jego zadaniem jest wspomaganie nauczyciela, udzielanie wskazówek studentom oraz wspieranie ich w samodzielnym rozwiązywaniu problemów. Asystent nie wyręcza studentów, lecz pomaga im odnaleźć właściwe kierunki myślenia i działania. Na zakończenie semestru zostanie przeprowadzona ankieta, której wyniki zostaną tutaj przedstawione. Doświadczenia te uzyskano w ramach realizacji międzynarodowego projektu dydaktycznego CONN’COR, finansowanego przez program Erasmus+, akcja 2 – „Partnerstwa współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego”.