ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Nauczanie rówieśnicze jak uzupełnienie zajęć laboratoryjnych

W prezentacji omówiono efekty wdrożenia elementów nauczania rówieśniczego podczas zajęć z przedmiotu Standardy i Systemy Komunikacyjne. Wykorzystano dość nietypowe podejście do nauczania rówieśniczego. Jest ono traktowane bardziej kompleksowo – obejmuje odpowiednią organizację procesu nauczania podczas całego semestru. Początkowo studenci realizują ćwiczenia laboratoryjne, bazujące na instrukcjach. Mają do wykonania określone zadania, a całość jest na bieżąco koordynowana i nadzorowana przez prowadzącego. W ten sposób zdobywają wiedzę „podstawową” z przedmiotu. W drugiej części semestru podczas zajęć wykorzystywana jest metoda nauczania rówieśniczego. Studenci ustalają temat projektu grupowego z prowadzącym. Musi dotyczyć jakiegoś protokołu transmisji danych. Mają natomiast możliwość wyboru, według swojego uznania platformy sprzętowej, na której projekt będzie realizowany. W ramach projektu przygotowują: • Prezentację pokazującą teoretyczne podstawy działania protokołu • Przykładową implementację • Ćwiczenie praktyczne do realizacji przez pozostałe grupy Prace na opracowaniem poszczególnych zadań są konsultowane z prowadzącym. W ostatnich tygodniach semestru studenci kolejnych grup prowadzą zajęcia, wykorzystując przygotowane przez siebie materiały. Po skończeniu cyklu prezentacji/ćwiczeń zajęcia są oceniane w ramach oceny rówieśniczej oraz przez prowadzącego. Merytoryczny zakres zajęć oraz ich r=forma spowodowały, że cieszą się dużą popularnością wśród studentów.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej