ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Spotkania dydaktyków AGH

Meet
up

Meet-up oznacza po prostu spotkanie – czyli przestrzeń na rozmowę o sprawach ważnych dla dydaktyków i dydaktyczek w kontekście ich pracy na uczelni. Inauguracja projektu miała miejsce, gdy mierzyliśmy się z wybuchem pandemii i takich spotkań potrzebowaliśmy szczególnie. O całej tej fascynującej historii meet-upów możesz przeczytać więcej w naszej publikacji.

Tymczasem w roku akademickim 2023/2024 chcemy zaproponować Ci pracę nad własnym warsztatem dydaktycznym. Na start przygotowaliśmy trwający cały semestr program warsztatów rozwoju kompetencji dydaktycznych. Poniżej opisy programów i rejestracja. Do zobaczenia!

15.03-14.06.2024

Warsztaty rozwoju kompetencji dydaktycznych

Prowadzący: Marta Ciesielka

Chcesz podnieść jakość swojego nauczania i rozwijać swoje kompetencje dydaktyczne?  Niezależnie od poziomu doświadczenia, to szkolenie dostarczy Ci narzędzi, wiedzy i inspiracji do skutecznego nauczania w współczesnym środowisku akademickim. Warsztaty przeznaczone są zarówno dla doświadczonych wykładowców, jak i dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją drogę nauczyciela.

od 18.01 do 2.02.2023

Być sobą. Asertywność

Prowadzący: Wojciech Baran

Asertywność to coś znacznie więcej niż sztuka mówienia "nie". To raczej trudna sztuka bycia wiernym sobie, a zarazem troszczenia się o innych. Przyznawania tak samo sobie, jak i innym praw do życia, wolności, rozwoju, przeżywania emocji. To też złoty środek, kiedy przeżywamy konflikty - tak by nie wpadać w pułapkę agresywnego dbania o swoje, ani lękowej uległości.
  • Spotkanie I: Szacunek dla siebie [18.01.2023, środa, godz. 9:00 - 11:00];
  • Spotkanie II: Obrona swoich granic [25.01., 9:00 - 11:00];
  • Spotkanie III: Autentyczność - bycie sobą [1.02., 9:00 - 11:00].

od 3.11 do 17.11.2022

Oswajanie stresu

Prowadzący: Wojciech Baran

Początek nowego roku akademickiego może być jednym z najbardziej stresujących momentów dla nauczyciela akademickiego. Powrót do rytmu pracy, wyzwania organizacyjne i dydaktyczne, pośpiech i cała paleta najróżniejszych emocji na co dzień. Wszystko to, może powodować podniesienie poziomu hormonów stresu w nas. Podczas serii spotkań przybliżymy sobie rozumienie zjawiska stresu i to, jak oswoić jego obecność, aby nie czyniła nam szkody. Oto szczegóły:
  • Spotkanie I: Stres w naszym ciele [3.11.2022, czwartek, godz. 9:00 - 11:00];
  • Spotkanie II: Stres i regulacja emocji [10.11., 9:00 - 11:00];
  • Spotkanie III: Trening antystresowy [17.11., 9:00 - 11:00].

od 7.10 - 2.12.2022

Trening uważności. Mindfulness

Prowadzący: Wojciech Baran

Uważność to zdolność bycia w pełni obecnym. Nie jest to łatwe, ponieważ wymaga zatrzymania, skupienia oraz nabrania dystansu do własnych myśli, emocji i wyobrażeń. Praktyka mindfulness łączy dziś współczesną naukę (np. ośrodek badawczy na Uniwersytecie w Oksfordzie) i różne tradycje duchowe. Sprawdza się w terapii stresu (Mindfulness Based Stress Reduction) i w codziennych poszukiwaniach bliższego kontaktu z samym sobą i innymi. Zapraszam na trening! Przebieg programu: Trening uważności rozpoczyna się wspólnymi warsztatami. Następnie czeka Cię osiem tygodni, podczas których codziennie rano otrzymasz na swoją skrzynkę pocztową drobne ćwiczenie lub refleksję. Program uwieńczy spotkanie podsumowujące. Szczegóły poniżej:
  • Warsztaty na start: 7.10.2022 (piątek), godz. 9:00 - 11:00;
  • Tydzień I: o uważności na co dzień;
  • Tydzień II: o kontakcie z własnym ciałem;
  • Tydzień III: medytacje w codzienności;
  • Tydzień IV: o dystansie do swoich myśli;
  • Tydzień V: o akceptacji;
  • Tydzień VI: o życzliwości;
  • Tydzień VII: o podejściu do pracy;
  • Tydzień VIII: o tym, co dalej.
  • Spotkanie podsumowujące: 2.12.2022 (piątek), godz. 9:00 - 11:00.

22.06.2022, godz. 9:00-11:00

Dydaktyk w podróży z CeL

Prowadzący: Magda Wierzańska, Kamila Gandecka, Marta Stąporek

Zapraszamy serdecznie na spotkanie podsumowujące “podróże dydaktyczne” w roku akademickim 2021/22.
Nadszedł czas na refleksję. Stworzymy mapę podróży odbytych wspólnie z CeL i zaplanujmy nowe kierunki rozwoju dydaktycznego.
Zapraszamy do wymiany myśli, wzajemnej inspiracji w oparciu o różne metody pracy - mapę myśli, mapę empatii, burzę mózgów (kwiat lotosu), wow-how-now. Przygotuj się na refleksyjną podróż - do zobaczenia!

#4. Meet-up z cyklu "Dobra praktyka dla dydaktyka".

20.05.2022, godz. 9:00-12:00

Wolna Przestrzeń Błądzenia

Prowadzący: Wojciech Baran

Zwykle w przestrzeni pracy nauczyciela, oczekuje się od nas samych sukcesów. Podczas gdy tak kreatywna, niesztampowa i relacyjna praca wiąże się z odwagą do eksperymentowania, podejmowania ryzyka i po prostu... błądzenia także. Pomyłki i nietrafione do końca pomysły czy rozwiązanie dostają etykietkę porażki i kryjemy je po kątach. A gdyby tak podejść do błądzenia inaczej, jako sygnał, że tu się właśnie dzieje proces uczenia się, wzrastania i podejmowania wyzwań? Na spotkaniu poddamy refleksji nasze różne ślepe uliczki dydaktyczne.

#3. Meet-up z cyklu "Dobra praktyka dla dydaktyka".

13.05.2022, godz. 9:00-11:00

Wewnętrzny terrorysta: perfekcjonista!

Prowadzący: Wojciech Baran

Jeśli uśmiechasz się na widok tytułu spotkania, to znaczy, że coś o tym wiesz!
Majowe spotkanie z serii Meet up dydaktyczny poświęcimy zagadnieniu perfekcjonizmu.

Poszukamy dróg do akceptacji niedoskonałości, do cieszenie się procesem nawet bardziej niż końcowym rezultatem i do tego, aby słówko "wystarczy" częściej gościło w naszym słowniku.

#17. Meet-up dydaktyczny 

1.04.2022, godz. 9:00-11:00

Trening uważności

Prowadzący: Wojciech Baran

Uważność to zdolność bycia w pełni obecnym. Nie jest to łatwe, ponieważ wymaga skupienia i oderwania się od swoich myśli i wyobrażeń. Zaprzestania analiz, planowania przyszłości i rozpamiętywania przeszłości. Praktyka mindfulness to zatem pewne ćwiczenie, w którym zatrzymujemy się i uczymy się zauważać i obserwować uważniej zarówno otoczenie, jak i samego siebie. Zapraszam na trening!

4.03.2022, godz. 9:00-11:00

Walka z Gremlinami

Prowadzący: Wojciech Baran

Przekonania to okulary, przez które postrzegamy rzeczywistość. To one decydują o tym, jak reagujemy emocjonalnie na różne sytuacje i jakie są nasze zachowania i trwałe postawy. Irracjonalne przekonania to takie, które zniekształcają nam obraz świata i nas samych, utrudniając życie - nazwijmy je Gremlinami. Podczas spotkania, będziemy je tropić i nauczymy się je przeobrażać.

#16. Meet-up dydaktyczny

11.02.2022, godz. 9:00-11:00

Sztuka asertywności

Prowadzący: Wojciech Baran

Asertywność to coś znacznie więcej niż sztuka mówienia "nie". To raczej trudna sztuka bycia wiernym sobie, a zarazem troszczenia się o innych. Przyznawania tak samo sobie, jak i innym praw do życia, wolności, rozwoju, przeżywania emocji.
To też złoty środek, kiedy przeżywamy konflikty - tak by nie wpadać w pułapkę agresywnego dbania o swoje, ani lękowej uległości. Potrenujmy tę sztukę na kolejnym spotkaniu dydaktyków.

  #15. Meet-up dydaktyczny

19.11.2021, godz. 9:00-11:00

Poczucie własnej wartości

Prowadzący: Wojciech Baran

"Ze wszystkich sądów, które formułujemy w swoim życiu, żaden nie jest tak ważny jak sąd o sobie samym". Te słowa Nathaniela Brandena, prekursora w dziedzinie badań nad samooceną, są kluczem jego przesłania. Zbudował on teorię filarów poczucia własnej wartości, na które składają się m.in: świadome życie, uczciwość, samoakceptacja i asertywność. Porozmawiamy o tym, jak możemy dbać o samoocenę własną i studentów, z którymi pracujemy.

Obszar SEL: Samoświadomość
Umiejętność: Dbanie o wysokie poczucie własnej wartości

#14. Meet-up dydaktyczny

 

12.10.2021, godz. 9:00-11:00

Produktywność nauczyciela

Prowadzący: Wojtek Baran

Badania, laboratoria, wykłady, projekty, publikacje, raporty, egzaminy i prace studentów, kursy online... lista zadań nauczyciela akademickiego zdaje się nie mieć końca. Co więcej, zadania te zwykle nie mają określonych ram czasowych, a doba nie dzieli się na bloki: 8-16 praca, później dom, dzieci i czas wolny. Wszystkie te obowiązki zazębiają się, przenikają, i występują w układzie zdecydowanie rozproszonym. O tym, jak je wszystkie pogodzić, aby zachować balans pomiędzy pracą i życiem prywatnym będziemy dyskutować w gronie tych, którzy od lat z powodzeniem zarządzają sobą i swoim czasem.

Prelegenci: Kamila Wawrzyniak-Guz, Marta Ciesielka, Agnieszka Chrząszcz, Piotr Chyła, Bartosz Mindur

Dla kogo: dla wszystkich pracowników AGH

#1. Meet-up: Dobra praktyka dla dydaktyka   

22.10.2021, godz. 9:00-11:00

Oswajanie stresu

Prowadzący: Wojciech Baran

Początek nowego roku akademickiego może być jednym z najbardziej stresujących momentów dla nauczyciela akademickiego.

Powrót do rytmu pracy, wyzwania organizacyjne i dydaktyczne, pośpiech i cała paleta najróżniejszych emocji na co dzień. Wszystko to, może powodować podniesienie poziomu hormonów stresu w nas. Podczas spotkania przybliżymy sobie rozumienie zjawiska stresu i to, jak oswoić jego obecność, aby nie czyniła nam szkody.

#13. Meet-up dydaktyczny

18.06.2021, godz. 9:30-11:00

Nauka nigdy się nie kończy

Prowadzący: Wojciech Baran

Jesteśmy świadkami bezprecedensowego sposobu realizacji procesu uczenia i nauczania. Z powodu pandemii Covid-19 ponad 1,5 miliarda uczniów i studentów na świecie nie mogło wziąć udziału w tradycyjnych zajęciach. Szkoły i uniwersytety przeniosły swoją działalność do rzeczywistości cyfrowej, bazując na istniejących i tworząc nowe otwarte zasoby edukacyjne.

Czy otwarta edukacja zmieni tradycyjny system? W jakim stopniu student będzie personalizować proces kształcenia? Czy stworzy własne ścieżki i szlaki edukacyjne? Czy i w jaki sposób będzie modelować swój rozwój/karierę zawodową? Jaką rolę będzie pełnić uniwersytet i jego pracownicy w otwartej edukacji?

Na pytania związane z otwartymi zasobami i praktykami edukacyjnymi spróbujemy odpowiedzieć w trakcie czerwcowego meet up’u.

#12. Meet-up dydaktyczny

21.05.2021, godz. 9:30-11:00

Edutech. Technologia dla edukacji

Prowadzący: Wojciech Baran

W zdalnym nauczaniu, bez technologii ani rusz. Nie ważne czy będzie to pakiet Office, współdzielone tablice, programy do spotkań online czy specjalistyczne oprogramowanie inżynierskie - współpraca narzędzi i dydaktyki jest konieczna! O tej współpracy porozmawiamy w gronie praktyków!

#11. Meet-up dydaktyczny

16.04.2021, godz. 9:30-11:00

Komunikacja międzypokoleniowa

Prowadzący: Wojciech Baran

Czy rozmowa ze studentami, to jakby nauka języka obcego? Czy warto posługiwać się etykietami Millenialsów, Pokolenia X,Y albo Z?
Podczas kwietniowego meet up'u zastanowimy się nad tym, jak nawiązać prawdziwy kontakt z drugą osobą, bez względu na odległość lat między nami. Jak rozmawiać ze studentami, gdy wydają się nam już tak różni od nas samych?

#10. Meet-up dydaktyczny

19.03.2021, godz. 9:30-11:00

Edukacja i uczucia

Prowadzący: Wojciech Baran

Czy edukacja to tylko głowa, czy też serce? Czy powinno się zapraszać na zajęcia także uczucia i emocje prowadzących oraz studentów? Czy ta sfera człowieka ma wpływ na uczenie się? I jaki ten wpływ jest?

Podczas marcowego spotkania dyskusyjnego zastanowimy się wspólnie nad tym, jak połączyć świat intelektu ze światem uczuć.

#9. Meet-up dydaktyczny

29.01.2021, godz. 9:30-11:00

O storytellingu

Prowadzący: Agnieszka Chrząszcz, Wojtek Baran

Kiedy zachodziło właśnie gorące wiosenne słońce, na Patriarszych Prudach zjawiło się dwu obywateli.
Ciąg dalszy tej historii jest znany. Czy opowiadanie takich historii w uczelni technicznej ma sens? Czy obok całek i różniczek jest miejsce na Annuszkę i jej rozlany olej?

#8. Meet-up dydaktyczny

18.12.2021, godz. 9:30-11:00

O prokrastynacji

Prowadzący: Wojciech Baran

Dlaczego czasem tak trudno nam zrealizować ważne zadanie? Odkładamy na później najważniejsze projekty, albo najbardziej naglące problemy. Konsekwencje bywają nieprzyjemne, jednak najtrudniejsze jest poczucie, że nie potrafimy zrealizować własnych zamierzeń. Jak zatem zapanować nad prokrastynacją? Zapraszamy do wspólnej rozmowy!

#7. Meet-up dydaktyczny

26.11.2020, godz. 9:30-11:00

DigCompEdu kompetencje cyfrowe

Prowadzący: Agnieszka Chrząszcz, Paula Hmiedat

Co powinien potrafić współczesny nauczyciel? Popularny model TPACK podkreśla umiejętności technologiczne, pedagogiczne i wiedzę specjalistyczną w danej dziedzinie. Dziś, szczególnie istotne stały się właśnie kompetencje cyfrowe w zdalnym nauczaniu.

Co się kryje pod hasłem kompetencje cyfrowe? Agnieszka Chrząszcz i Paula Hmiedat to specjalistyki od europejskiej ramy dla tych kompetencji, czyli DIGCOMPEDU. Będzie to punktem wyjścia do naszej dyskusji.

#6. Meet-up dydaktyczny

23.10.2020, godz. 9:30-11:00

Dobrostan (cyfrowy) nauczyciela

Prowadzący: Wojciech Baran

Obecnie, większość swojej pracy wykonujemy sami, w kontakcie głównie z cyfrową technologią, próbując łączyć domowe zacisze z domowym biurem. Wszystko to może zagrażać samopoczuciu, oraz harmonii między czasem pracy i odpoczynku.

Jak więc zadbać o siebie i swój dobrostan, nie tylko ten cyfrowy (digital wellbeing)? O tym, chcemy z Wami porozmawiać na pierwszym meet-upie w nowym roku akademickim. Spotkajmy się po wakacyjnej przerwie!

#5. Meet-up dydaktyczny

13.06.2020, godz. 9:30-11:00

O czasie pandemii

Prowadzący: Agnieszka Chrząszcz, Wojciech Baran

To był z pewnością pierwszy taki semestr w całej historii naszej uczelni. Od marca wszystkie zajęcia z dnia na dzień zostały przeniesione całkowicie online. Podczas meet-upu skorzystaliśmy z „planu podróży bohatera”, aby wyciągnąć wnioski i docenić skarby, które odnaleźliśmy w sobie w tym czasie.

#4. Meet-up dydaktyczny

20.05.2020, godz. 9:30-11:00

Motywowanie

Prowadzący: Wojciech Baran

W ramach miesiąca poświęconego motywacji, skupiliśmy się na budowaniu relacji nauczyciel-student. Kiedy będzie ona motywowała obie strony do pracy? Po czyjej stronie leży odpowiedzialność za cele edukacyjne? W jakie jako nauczycieli wchodzimy role i jakie są tego konsekwencje?

#3. Meet-up dydaktyczny

16.04.2020, godz. 9:30-11:00

Praca grupowa ze studentami

Prowadzący: Karolina Grodecka

Z nastrojem do współpracy i dzielenia się doświadczeniem, tym razem rozmawialiśmy o wykorzystaniu pracy grupowej jako metody pracy ze studentami. Zastanawialiśmy się nad plusami i największymi wyzwaniami pracy grupowej oraz szukaliśmy dla nich rozwiązań.

#2. Meet-up dydaktyczny

25.03.2020, godz. 9:30-11:00

Metody aktywizujące w nauczaniu

Prowadzący: Beata Tworzewska-Pozłutko

W miłej atmosferze, przy porannej kawie spotkaliśmy się, aby się lepiej poznać i podzielić doświadczeniami oraz pomysłami na aktywizowanie studentów. W związku z zagrożeniem epidemiologicznym przenieśliśmy nasz meetup do sieci i spotkaliśmy się online.

#1. Meet-up dydaktyczny

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej