ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Program eTEE 2023

eTEE Logo

IX Konferencja „e-Technologie w Kształceniu Inżynierów”

Program Konferencji


19-20 września 2023 r.

Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

19.09 /wtorek/

9:00-11:30 Warsztaty „Robotics to Support Adult Education” – Gertruda Gwóźdź-Łukawska, Elżbieta Radaszewska, Grzegorz Granosik, Igor Zubrycki, Politechnika Łódzka, Konstantin Gospodinov

miejsce: sala 1.26 (1 piętro)

11:00-16:00 REJESTRACJA
12:00-12:30 OTWARCIE  KONFERENCJI
12:30-14:00
SESJA PLENARNA ChatGPT i AI a dydaktyka akademicka

miejsce: Aula
prowadzenie: Agnieszka Chrząszcz, AGH

Wykład otwierający: Ajajaj, zgładzi nas A. I. Przeciw luddyzmowi XXI wieku  – dr Krzysztof Maj, AGH

Panel dyskusyjny: dr hab. prof. PG Joanna Mytnik (PG), dr Krzysztof Kluza (AGH), dr Katarzyna du Vall (UJ), dr Krzystof Maj (AGH)

14:00-14:30 LUNCH
14:30-16:10 SESJE RÓWNOLEGŁE CZ. 1
Sesja 1. Wybrane metody dydaktyczne w naukach STEM

miejsce: Aula cz. A
prowadzenie: Dorota Żarek, PG

14:30-14:50 Pszczoły i potwory – grywalizacja na Politechnice Gdańskiej – Marcin Zieliński, Brygida Mielewska, Dagmara Lipka, Agata Bohdziewicz, Agnieszka Gosk, Przemysław Petry, Maciej Worwa, PG

14:50-15:10 Ucieczka z matematyki, czyli wilk syty i owca cała – Monika Potyrała, Gertruda Gwóźdź-Łukawska, PŁ

15:10-15:30 Flipped classroom dla inżynierów – czy to działa i co myślą o tym studenci? – Piotr Chyła, AGH

15:30-15:50 Metoda projektów na ćwiczeniach rachunkowych z teorii obwodów na pierwszym semestrze studiów inżynierskich kierunku elektrotechnika – Jarosław Forenc, Jarosław Makal, PB

15:50-16:10 StudentLife@AGH i inne aktywności WIMiIP AGH, czyli innowacyjne podejście do aktywizacji uczniów i popularyzacji nauk technicznych – Grzegorz Michta, Marta Ciesielka, Barbara Mrzygłód, AGH

Sesja 2. Technologie i zasoby w dydaktyce nauk STEM

miejsca: Aula cz. B
prowadzenie: Radosław Wesołowski, PG

14:30-14:50 Edukacja medialna – projekt, przekaz, efektywność. Ocena jakości cyfrowych materiałów edukacyjnych dla szkół wyższych – Stefan Nowicki, UWr

14:50-15:10 Budowanie atrakcyjnych materiałów e-learningowych na przykładzie kursu wprowadzającego dla studentów pierwszego roku Politechniki Warszawskiej – Tomasz Radwański, Radosław Sobieraj, Daniel Paczesny, PW

15:10-15:30 Jak zmienić laboratorium w studio filmowe? Czyli odpowiedź na potrzeby Studentów – Joanna Jakóbczyk, AGH

15:30-15:50 Wykorzystanie ChatGPT w kształceniu matematycznym studentów uczelni technicznych: możliwości, wyzwania i konsekwencje – Marek Małolepszy, PŁ

15:50-16:10 Rozwój rozwiązań integrujących uczelnianą platformę edukacyjną nauczania zdalnego ePW z systemem USOS – Marcin Godziemba-Maliszewski, Marcin Drozd, Krzysztof Trojanek, Daniel Paczesny, PW

16:10-16:30 PRZERWA
16:30-18:10 SESJE RÓWNOLEGŁE CZ. 2
Sesja 3. Wybrane metody dydaktyczne w naukach STEM

miejsce: Aula cz. A
prowadzenie: Marcin Zieliński, PG

16:30-16:50 Analiza procesu stacjonarnego i zdalnego nauczania studentów pierwszego roku na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej – Milena Andrzejewska, PWr

16:50-17:10 Konstruktywizm i konektywizm, czyli po co inżynierom teorie pedagogiczne? – Anna Chyła, AGH

17:10-17:30 Diagnostyka materiałowa w energetyce i lotnictwie: Nowe horyzonty nauczania dzięki wideodydaktyce – Marta Ciesielka, Zbigniew Żurek, AGH

17:30-17:50 Zdalne nauczanie matematyki na przykładzie Zdolnych z Pomorza realizowane w Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej, Dorota Żarek, PG

17:50-18:10 Zgamifikowane uczenie agentów (studentów) – x lat doświadczeń – Przemysław Rodwald, AMW

Sesja 4. Technologie i zasoby w dydaktyce nauk STEM

miejsce: Aula cz. B
prowadzenie: Joanna Jakóbczyk, AGH

16:30-16:50 Stworzyć coś z niczego, żeby zobaczyć nieistniejące. Modelowanie 3D w uczeniu urbanistyki – Radosław Wesołowski, Małgorzata Kostrzewska, PG

16:50-17:10 Interaktywne i multimedialne materiały dla branży medycznej jako propozycja ogólnopolskiego standardu kształcenia w środowisku zdalnym – Anna Smelkowska, Agnieszka Karbownik, Karolina Szczeszek, Katarzyna Zaorska, Sabina Siwiec, Barbara Purandare, Marta Jokiel, Przemysław Keczmer, Maurycy Jankowski, Krzysztof Sienicki, Magdalena Roszak, UMP

17:10-17:30 Standardy jakości kształcenia na odległość na uczelniach technicznych – Ryszard Ćwiertniak, WSEI

17:30-17:50 Czy jesteśmy gotowi na Open Badge? A może to Open Badge nie jest gotowe na nas – Radosław Sobieraj, Marcin Godziemba-Maliszewski, Daniel Paczesny, PW

17:50-18:10 Autoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk/Akademicki Partner Autodesk, Politechnika Gdańska, doświadczenia i rekomendacje – Anna Grabowska, Igor Garnik, Paweł Kłosowski, Ewa Kozłowska, ACSA/AAP PG

20:00 KOLACJA

 

20.09 /środa/

9:00-10:30 SESJA PLENARNA – Dydaktyka w naukach STEM: nowe kompetencje inżynierów/ek

miejsce: Aula
prowadzenie: Joanna Mytnik, PG

9:00-9:30 Wykład otwierający: Miękkie kompetencje inżyniera/ki – Marcin Capiga, Training Tree

9:30-9:50 Inspiracje dydaktyczne 1: Tutoring rozwojowo-naukowy w Laboratorium Nowoczesnych Aparatów Elektrycznych – Joanna Budzisz, PWr

9:50-10:10 Inspiracje dydaktyczne 2: „Houston, mamy problem”- kilka słów o STE(A)M w praktyce – Karolina Kaczmarska, AGH

10:10-10:30 Inspiracje dydaktyczne 3: Elementy STEM w nauczaniu dydaktyki chemii – Małgorzata Krzeczkowska, UJ

PRZERWA NA ZDJĘCIE GRUPOWE 🙂
10:30-11:00 SESJA PLAKATOWA Z PRZERWĄ KAWOWĄ

miejsce: hol główny

Instagram zamiast prezentacji – Katarzyna Gdowska, AGH

Edu IT in engineering education in a crisis. A case study from Ukraine – Katarzyna Gdowska, AGH, Oleksandr Blazhko, Odessa National Polytechnic University

Adaptive-Edu środowisko kształcenia na odległość adaptujące się do potrzeb użytkownika z wykorzystaniem agenta edukacyjnego jako wirtualnego mentora – Wiesław Półjanowicz, Paweł Czeczot, UwB

Dostępność w materiałach edukacyjnych na platformie Moodle – Mateusz Rybkowski, Katarzyna Wesołowska, Marcin Godziemba-Maliszewski, PW

Wykorzystanie kursów typu MOOC w doskonaleniu zawodowym nauczycieli akademickich. Platforma ectnmoocs.eu. Zaproszenie do współpracy – Iwona Maciejowska, Črtomir Podlipnik, Bartosz Trzewik, Michał Woźniakiewicz, UJ

Photomath i ChatGPT: nieuchronny koniec czy nowy początek edukacji matematycznej?) – Anita Dąbrowicz-Tlałka, PG

11:00-12:20 Sesja 5. Kompetencje miękkie w naukach STEM

miejsce: Aula
prowadzenie: Marta Ciesielka, AGH

11:00-11:20 Po co inżynierowi kompetencje miękkie? – Natalia Schmidt-Polończyk, AGH

11:20-11:40  Gen Z – jedna historia, trzy perspektywy – Michał Dolina, Jakub Dec, PK

11:40-12:00 Potrzeba różnorodności i rozwoju w kontekście nauki przez całe życie (na przykładzie platformy NAVOICA) – Aleksandra Świniarska, Aleksandra Kołodziejczak, OPI-PIB

12:00-12:20 Wykorzystanie twierdzenia Bayesa w ocenie kompetencji studentów – Jacek Tarasiuk, AGH

12:20-12:40 ZAMKNIĘCIE i ZAPROSZENIE NA 10. EDYCJĘ DO GDAŃSKA

 

Komitet
organizacyjny

Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie

  • Agnieszka Chrząszcz
  • Kamila Gandecka
  • Karolina Grodecka
  • Anna Bajer-Leńczowska

Politechnika Gdańska

  • Joanna Mytnik
Komitet
naukowy
  • Marta Ciesielka, Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
  • Kamila Gandecka, Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
  • Paweł Lubomski, Politechnika Gdańska
  • Gertruda Gwóźdź-Łukawska, Politechnika Łódzka
  • Paweł Hanus, Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
  • Jan Kusiak, Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
  • Iwona Maciejowska, Uniwersytet Jagielloński
  • Bartosz Muczyński, Politechnika Morska w Szczecinie
  • Joanna Mytnik, Politechnika Gdańska
  • Daniel Paczesny, Politechnika Warszawska
  • Wiesław Półjanowicz, Uniwersytet w Białymstoku
  • Magdalena Roszak, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Jacek Stańdo, Politechnika Łódzka
  • Beata Strycharz-Szemberg, Politechnika Krakowska
  • Dariusz Świsulski, Politechnika Gdańska
  • Ewa Szymczak, Uniwersytet Gdański
  • Anita Dąbrowicz-Tlałka, Politechnika Gdańska
  • Eugenia Smyrnova-Trybulska, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Marcin Wata, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej