Nauczanie rówieśnicze na sterydach
Twórca/Twórcy | Bartosz Mindur, Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej | |
Jednym słowem | Fantastyczny odbiór zajęć przez studentów, ankieta pokazała pełne zadowolenie i zaangażowanie, prawie bez uwag krytycznych, żal że inne zajęcia nie są tak prowadzone. | |
Metoda | Nauczanie rówieśnicze, ocena rówieśnicza, feedback, kształcenie mieszane, odwrócona klasa, project based learning (PBL) MS Teams | |
Kontekst | „Modern programming techniques”, nowoczesne programowanie w językach: C++, Python, Rust, konteneryzacja (docker), usługi serwerowe: www, bazy danych. III rok studiów na kierunku Informatyka Stosowana. Zajęcia były prowadzone w poprzednich latach w języku polskim, a obecnie w języku angielskim. | |
Przebieg |
|
|
Korzyści | Rozwijanie kompetencji efektywnego nauczania rówieśniczego, umiejętności ewaluacji i udzielania feedbacku. Rozwijanie umiejętności współpracy, gdzie wartością jest praca na rzecz grupy, waga procesu wzajemnego ocenia, sposobu przyjmowania oraz dawania feedbacku. Rozwijanie kompetencji odpowiedzialności za proces uczenia się: poszanowania czasu i poświęconej pracy na rzecz własną oraz grupy. Metoda wzajemnego uczenia oraz ocenia się, połączone z rzetelną informacją zwrotną są kluczowymi kompetencjami w dzisiejszym świecie, niezbędnymi praktycznie w każdej pracy. Na kierunkach technicznych tego typu efekty kształcenia rzadko są realizowane, dlatego taki nacisk został na nie położony. Eksplozja motywacji wewnętrznej studentów połączona z bardzo rzetelną pracą nad zadanym tematem. |