Organizatorzy


19-20 września 2023 r.
9:00-11:30 | Warsztaty „Robotics to Support Adult Education” – Gertruda Gwóźdź-Łukawska, Elżbieta Radaszewska, Grzegorz Granosik, Igor Zubrycki, Politechnika Łódzka, Konstantin Gospodinov
miejsce: sala 1.26 (1 piętro) |
11:00-16:00 | REJESTRACJA |
12:00-12:30 | OTWARCIE KONFERENCJI |
12:30-14:00 |
SESJA PLENARNA ChatGPT i AI a dydaktyka akademickamiejsce: Aula Wykład otwierający: Ajajaj, zgładzi nas A. I. Przeciw luddyzmowi XXI wieku – dr Krzysztof Maj, AGH Panel dyskusyjny: dr hab. prof. PG Joanna Mytnik (PG), dr Krzysztof Kluza (AGH), dr Katarzyna du Vall (UJ), dr Krzystof Maj (AGH) |
14:00-14:30 | LUNCH |
14:30-16:10 | SESJE RÓWNOLEGŁE CZ. 1 |
Sesja 1. | Wybrane metody dydaktyczne w naukach STEM
miejsce: Aula cz. A 14:30-14:50 Pszczoły i potwory – grywalizacja na Politechnice Gdańskiej – Marcin Zieliński, Brygida Mielewska, Dagmara Lipka, Agata Bohdziewicz, Agnieszka Gosk, Przemysław Petry, Maciej Worwa, PG 14:50-15:10 Ucieczka z matematyki, czyli wilk syty i owca cała – Monika Potyrała, Gertruda Gwóźdź-Łukawska, PŁ 15:10-15:30 Flipped classroom dla inżynierów – czy to działa i co myślą o tym studenci? – Piotr Chyła, AGH 15:30-15:50 Metoda projektów na ćwiczeniach rachunkowych z teorii obwodów na pierwszym semestrze studiów inżynierskich kierunku elektrotechnika – Jarosław Forenc, Jarosław Makal, PB 15:50-16:10 StudentLife@AGH i inne aktywności WIMiIP AGH, czyli innowacyjne podejście do aktywizacji uczniów i popularyzacji nauk technicznych – Grzegorz Michta, Marta Ciesielka, Barbara Mrzygłód, AGH |
Sesja 2. | Technologie i zasoby w dydaktyce nauk STEM
miejsca: Aula cz. B 14:30-14:50 Edukacja medialna – projekt, przekaz, efektywność. Ocena jakości cyfrowych materiałów edukacyjnych dla szkół wyższych – Stefan Nowicki, UWr 14:50-15:10 Budowanie atrakcyjnych materiałów e-learningowych na przykładzie kursu wprowadzającego dla studentów pierwszego roku Politechniki Warszawskiej – Tomasz Radwański, Radosław Sobieraj, Daniel Paczesny, PW 15:10-15:30 Jak zmienić laboratorium w studio filmowe? Czyli odpowiedź na potrzeby Studentów – Joanna Jakóbczyk, AGH 15:30-15:50 Wykorzystanie ChatGPT w kształceniu matematycznym studentów uczelni technicznych: możliwości, wyzwania i konsekwencje – Marek Małolepszy, PŁ 15:50-16:10 Rozwój rozwiązań integrujących uczelnianą platformę edukacyjną nauczania zdalnego ePW z systemem USOS – Marcin Godziemba-Maliszewski, Marcin Drozd, Krzysztof Trojanek, Daniel Paczesny, PW |
16:10-16:30 | PRZERWA |
16:30-18:10 | SESJE RÓWNOLEGŁE CZ. 2 |
Sesja 3. | Wybrane metody dydaktyczne w naukach STEM
miejsce: Aula cz. A 16:30-16:50 Analiza procesu stacjonarnego i zdalnego nauczania studentów pierwszego roku na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej – Milena Andrzejewska, PWr 16:50-17:10 Konstruktywizm i konektywizm, czyli po co inżynierom teorie pedagogiczne? – Anna Chyła, AGH 17:10-17:30 Diagnostyka materiałowa w energetyce i lotnictwie: Nowe horyzonty nauczania dzięki wideodydaktyce – Marta Ciesielka, Zbigniew Żurek, AGH 17:30-17:50 Zdalne nauczanie matematyki na przykładzie Zdolnych z Pomorza realizowane w Centrum Matematyki Politechniki Gdańskiej, Dorota Żarek, PG 17:50-18:10 Zgamifikowane uczenie agentów (studentów) – x lat doświadczeń – Przemysław Rodwald, AMW |
Sesja 4. | Technologie i zasoby w dydaktyce nauk STEM
miejsce: Aula cz. B 16:30-16:50 Stworzyć coś z niczego, żeby zobaczyć nieistniejące. Modelowanie 3D w uczeniu urbanistyki – Radosław Wesołowski, Małgorzata Kostrzewska, PG 16:50-17:10 Interaktywne i multimedialne materiały dla branży medycznej jako propozycja ogólnopolskiego standardu kształcenia w środowisku zdalnym – Anna Smelkowska, Agnieszka Karbownik, Karolina Szczeszek, Katarzyna Zaorska, Sabina Siwiec, Barbara Purandare, Marta Jokiel, Przemysław Keczmer, Maurycy Jankowski, Krzysztof Sienicki, Magdalena Roszak, UMP 17:10-17:30 Standardy jakości kształcenia na odległość na uczelniach technicznych – Ryszard Ćwiertniak, WSEI 17:30-17:50 Czy jesteśmy gotowi na Open Badge? A może to Open Badge nie jest gotowe na nas – Radosław Sobieraj, Marcin Godziemba-Maliszewski, Daniel Paczesny, PW 17:50-18:10 Autoryzowane Centrum Szkolenia Autodesk/Akademicki Partner Autodesk, Politechnika Gdańska, doświadczenia i rekomendacje – Anna Grabowska, Igor Garnik, Paweł Kłosowski, Ewa Kozłowska, ACSA/AAP PG |
20:00 | KOLACJA |
9:00-10:30 | SESJA PLENARNA – Dydaktyka w naukach STEM: nowe kompetencje inżynierów/ek
miejsce: Aula 9:00-9:30 Wykład otwierający: Miękkie kompetencje inżyniera/ki – Marcin Capiga, Training Tree 9:30-9:50 Inspiracje dydaktyczne 1: Tutoring rozwojowo-naukowy w Laboratorium Nowoczesnych Aparatów Elektrycznych – Joanna Budzisz, PWr 9:50-10:10 Inspiracje dydaktyczne 2: „Houston, mamy problem”- kilka słów o STE(A)M w praktyce – Karolina Kaczmarska, AGH 10:10-10:30 Inspiracje dydaktyczne 3: Elementy STEM w nauczaniu dydaktyki chemii – Małgorzata Krzeczkowska, UJ |
PRZERWA NA ZDJĘCIE GRUPOWE 🙂 | |
10:30-11:00 | SESJA PLAKATOWA Z PRZERWĄ KAWOWĄ
miejsce: hol główny Instagram zamiast prezentacji – Katarzyna Gdowska, AGH Edu IT in engineering education in a crisis. A case study from Ukraine – Katarzyna Gdowska, AGH, Oleksandr Blazhko, Odessa National Polytechnic University Adaptive-Edu środowisko kształcenia na odległość adaptujące się do potrzeb użytkownika z wykorzystaniem agenta edukacyjnego jako wirtualnego mentora – Wiesław Półjanowicz, Paweł Czeczot, UwB Dostępność w materiałach edukacyjnych na platformie Moodle – Mateusz Rybkowski, Katarzyna Wesołowska, Marcin Godziemba-Maliszewski, PW Wykorzystanie kursów typu MOOC w doskonaleniu zawodowym nauczycieli akademickich. Platforma ectnmoocs.eu. Zaproszenie do współpracy – Iwona Maciejowska, Črtomir Podlipnik, Bartosz Trzewik, Michał Woźniakiewicz, UJ Photomath i ChatGPT: nieuchronny koniec czy nowy początek edukacji matematycznej?) – Anita Dąbrowicz-Tlałka, PG |
11:00-12:20 | Sesja 5. Kompetencje miękkie w naukach STEM
miejsce: Aula 11:00-11:20 Po co inżynierowi kompetencje miękkie? – Natalia Schmidt-Polończyk, AGH 11:20-11:40 Gen Z – jedna historia, trzy perspektywy – Michał Dolina, Jakub Dec, PK 11:40-12:00 Potrzeba różnorodności i rozwoju w kontekście nauki przez całe życie (na przykładzie platformy NAVOICA) – Aleksandra Świniarska, Aleksandra Kołodziejczak, OPI-PIB 12:00-12:20 Wykorzystanie twierdzenia Bayesa w ocenie kompetencji studentów – Jacek Tarasiuk, AGH |
12:20-12:40 | ZAMKNIĘCIE i ZAPROSZENIE NA 10. EDYCJĘ DO GDAŃSKA |
Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie
Politechnika Gdańska