ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Historia tutoringu w AGH

Project Power

W latach 2018–2020 w AGH realizowany był program Mistrzowie Dydaktyki (POWR.04.03.00-00-0074/17). Projekt miał na celu podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody tutoringu w kształceniu. W ramach projektu przeprowadzono wstępne opracowanie koncepcji wdrożenia nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie wybitnie zdolnej młodzieży.

Dwudziestu nauczycieli akademickich z większości wydziałów AGH, biorąc udział w projekcie, wyjechało na kilkutygodniowe wizyty studyjne do renomowanych europejskich uczelni, podczas których w praktyce uczyli się metody tutoringu. Po powrocie realizowali oni pierwszy cykl zajęć tutoringowych w AGH.

Projekt o wartości 293 tys. zł w całości dofinansowany ze środków Unii Europejskiej zakończył się w grudniu 2020 roku. Kierownikiem projektu był dr hab. inż. Jacek Tarasiuk, a obsługę administracyjną projektu prowadziła mgr Małgorzata Bartyś.

Inicjatywa Doskonałości – uczelnia badawcza

W 2019 roku MNiSW przeprowadziło pierwszy konkurs Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). AGH zostało jednym z beneficjentów tego konkursu. Ponieważ okres rozpoczęcia realizacji projektu IDUB zbiegał się w czasie z zakończeniem projektu Mistrzowie Dydaktyki, wdrożenie regularnego systemu tutoringowego w AGH wpisano w ramy projektu IDUB AGH w części kształceniowej projektu (zadanie D14). Od 2020 roku wdrożenie i rozwój kształcenia metodą tutoringu odbywa się w ramach realizacji projektu IDUB. Obejmuje zarówno szkolenia dla kadry naukowo-dydaktycznej, jak i zajęcia tutoringowe dla osób studiujących.

Doskonałość dydaktyczna uczelni

W 2022 roku w ramach projektu MEiN Doskonałość Dydaktyczna Uczelni realizowany jest program Akredytowanego Praktyka Tutoringu dla osób aktywnie zaangażowanych w tutoring.

CO MÓWIĄ TUTORANCI I TUTORANTKI

Możliwość poznania wielu metod, które można
wykorzystać nie tylko w tutoringu, ale też w normalnej
działalności dydaktycznej. Atmosfera szkolenia
oparta na budowanej relacji pomiędzy uczestnikami,
pozwala też na wymianę poglądów i doświadczeń
pomiędzy przedstawicielami różnych wydziałów uczelni.

Na pewno polecę Szkołę
Tutorów dydaktykom, którzy
są zaangażowani w swoją
pracę, sprawia im ona
frajdę i podchodzą do
Studentów z empatią
i wyrozumiałością.

Na pewno polecę Szkołę Tutorów dydaktykom, którzy są zaangażowani w swoją pracę, sprawia im ona frajdę i podchodzą do Studentów z empatią i wyrozumiałością. Bo nie każdy nadaje się na Tutora – to na pewno.

Był to bardzo ważny moment w
mojej pracy dydaktycznej.
Impuls którego potrzebowałam,
wiara która odżyła. Znów mam
ochotę działać.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej