ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Historia tutoringu w AGH

Project Power

W latach 2018–2020 w AGH realizowany był program Mistrzowie Dydaktyki (POWR.04.03.00-00-0074/17). Projekt miał na celu podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody tutoringu w kształceniu. W ramach projektu przeprowadzono wstępne opracowanie koncepcji wdrożenia nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie wybitnie zdolnej młodzieży.

Dwudziestu nauczycieli akademickich z większości wydziałów AGH, biorąc udział w projekcie, wyjechało na kilkutygodniowe wizyty studyjne do renomowanych europejskich uczelni, podczas których w praktyce uczyli się metody tutoringu. Po powrocie realizowali oni pierwszy cykl zajęć tutoringowych w AGH.

Projekt o wartości 293 tys. zł w całości dofinansowany ze środków Unii Europejskiej zakończył się w grudniu 2020 roku. Kierownikiem projektu był dr hab. inż. Jacek Tarasiuk, a obsługę administracyjną projektu prowadziła mgr Małgorzata Bartyś.

Inicjatywa Doskonałości – uczelnia badawcza

W 2019 roku MNiSW przeprowadziło pierwszy konkurs Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). AGH zostało jednym z beneficjentów tego konkursu. Ponieważ okres rozpoczęcia realizacji projektu IDUB zbiegał się w czasie z zakończeniem projektu Mistrzowie Dydaktyki, wdrożenie regularnego systemu tutoringowego w AGH wpisano w ramy projektu IDUB AGH w części kształceniowej projektu (zadanie D14). Od 2020 roku wdrożenie i rozwój kształcenia metodą tutoringu odbywa się w ramach realizacji projektu IDUB. Obejmuje zarówno szkolenia dla kadry naukowo-dydaktycznej, jak i zajęcia tutoringowe dla osób studiujących.

Doskonałość dydaktyczna uczelni

W 2022 roku w ramach projektu MEiN Doskonałość Dydaktyczna Uczelni realizowany jest program Akredytowanego Praktyka Tutoringu dla osób aktywnie zaangażowanych w tutoring.

CO MÓWIĄ TUTORANCI I TUTORANTKI

Umiejętności przedstawione
a potem w większości
przećwiczone na szkoleniu mają
bardzo szeroki potencjał
aplikacyjny. Szkolenie też
pokazało mnóstwo metod jak
można precyzyjniej określić swój
bieżący cel do osiągnięcia,
zdefiniować potrzeby, podnieść
motywację do pracy, a także
mniej więcej określić posiadane talenty.

Szkolenie było bardzo wartościowe, zarówno pod względem merytorycznym ale także relacyjnym. Grupa wspaniała, a prowadzący potrafili pokierować tak, abyśmy mogli się na siebie otworzyć, bez wcześniejszej znajomości.

Szkolenie jest dobrą okazją aby wprowadzić nowe elementy do budowania relacji ze studentami

Jest też dobrym narzędziem do poradzenia sobie z wypaleniem zawodowym.

Możliwość poznania wielu metod, które można
wykorzystać nie tylko w tutoringu, ale też w normalnej
działalności dydaktycznej. Atmosfera szkolenia
oparta na budowanej relacji pomiędzy uczestnikami,
pozwala też na wymianę poglądów i doświadczeń
pomiędzy przedstawicielami różnych wydziałów uczelni.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej