Wprowadzenie drobnych zmian w zajęcia dydaktyczne może wpłynąć na ich efektywność. Jednym z takich niedocenianych składników sukcesu jest informacja zwrotna [feedback], który wydaje się najbardziej naturalnym sposobem wspierania osób studiujących w procesie uczenia się.
Dobrze zaprojektowany feedback nie jest oceną, opinią, pochwałą czy krytyką. To oparty na faktach komunikat o mocnych stronach pracy osoby studiującej lub grupy osób studiujących (np. prezentacja multimedialna, projekt, sprawozdanie, kolokwium) oraz o błędach, jakie popełniono. Informacja zwrotna ucząca zawiera również konkretne wskazówki, jak wyeliminować błędy oraz sugestie dotyczące dalszego rozwoju danej umiejętności.
Na szkoleniu przyjrzymy się roli informacji zwrotnej w procesie edukacyjnym, w oparciu o wybrane modele: kanapka informacyjna, FUKO [fakty, uczucia, konsekwencje, oczekiwania], TAG [powiedz, zapytaj, zasugeruj], 4Z [zapytaj, zakomunikuj, zmotywuj, zaplanujcie]. Poćwiczymy dobieranie i formułowanie informacji zwrotnej uczącej w zależności od sytuacji edukacyjnej. Na koniec wypracujemy zasady dobrego feedbacku.
Aby ukończyć szkolenie i uzyskać certyfikat oraz cyfrową odznakę:
- zapoznaj się z materiałami na UPeL przed warsztatami,
- terminowo zrealizuj zadania na UPeL,
- weź aktywny udział w warsztatach stacjonarnych.
Forma: mieszana, warsztaty stacjonarne poprzedzone są samodzielną pracą online na platformie UPeL (ok. 90 min)
Termin szkolenia: 07.01-14.01.2026
Praca na UPeL: 7-12.01.2026
Data warsztatów stacjonarnych:
- Grupa 1: 13.01.2026, godz. 10:00-13:00 (CELIID, Czarnowiejska 50b, III PIĘTRO, sala PODDASZE)
- Grupa 2: 14.01.2026, godz. 10:00-13:00 (CELIID, Czarnowiejska 50b, III PIĘTRO, sala PODDASZE)
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie: Anna Chyła achyla@agh.edu.pl, Kamila Gandecka kgandecka@agh.edu.pl











