Webinaroteka

Grupy na Moodle

Grupy na Moodle

  • dowiesz się, jak założyć kurs z myślą o kilku pracujących na nim grupach;
  • sprawnie podzielisz po nim pracę na jednym kursie online między dwóch i więcej prowadzących;
  • zobaczysz, jak podzielić między różne grupy zadania oraz jak zorganizować komunikację z nimi;
  • nauczysz się podstaw oceniania prac grupowych na platformie Moodle;

SZYBKO I DO CELU:

  • 4:04 – 6:12: do czego przydadzą się grupy na Moodle/UPeL;
  •  
    SCENARIUSZ I: dwie (lub więcej) niewidoczne dla siebie grupy na kursie

  • 10:42 – 12:27: ustawienia podziału na grupy na kursie [zobacz też instrukcję];
  • 12:28 – 21:12: samodzielne zapisywanie się studentów do grup [instrukcja];
  • 21:21 – 24:19: udostępnianie grupom różnych materiałów na tym samym kursie;
  • 24:27 – 31:24: komunikacja z grupami na forach dyskusyjnych Moodle;
  • 31:30 – 33:37: ocenianie w grupach i Dzienniku Ocen.
  •  
    SCENARIUSZ II: podział na grupy tylko dla wybranych aktywności

  • 35:42 – 40:15: ćwiczenia w grupach na forum dyskusyjnym;
  • 40:17 – 44:47: zadanie realizowane i oceniane w grupach [instrukcja #1] [instrukcja #2];
  • 44:48 – 46:41: różne terminy oddania zadania dla różnych grup (wyjątek dla grup) [instrukcja];
  •  
    FAQ: kącik pytania i odpowiedzi

  • 47:37 – 48:44: jak przeprowadzić losowy podział na grupy w kursie?
  • 48:54 – 49:49: czy w podobny sposób można przeprowadzić test z podziałem na grupy?
  • 50:12 – 51:15: czy można stworzyć jedno zadanie, które będzie miało różną treść dla różnych grup?
  • 51:19 – 52:25: czy jak prowadzący jednej grupy, nie będę widział/a aktywności tej drugiej innego prowadzącego?
  • 52:38 – 53:39: dlaczego warto korzystać z opcji „kopiowanie postów do wszystkich grup” na forum?
  • 53:47 – 55:06: w jaki sposób działają grupy nadrzędne w Moodle/UPeL?
  • 55:20 – 56:42: co jeśli mamy więcej prowadzących dla jednej grupy?
  • 57:08 – 57:51: jaka jest różnica w kursie pomiędzy ustawieniem „osobne grupy” a „widoczne grupy”?
Prowadzenie: Karolina Grodecka
Webinar odbył się: 22 kwietnia 2020
Zobacz całą webinarotekę