ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Tutoring w AGH

Osoby
studiujące

Zajęcia tutoringowe w AGH przeznaczone są dla najzdolniejszych studentów.

W przypadku studiujących na pierwszym roku studiów osoby, które uzyskały najwyższe wskaźniki rekrutacyjne i stały się beneficjentami programu Prymusi AGH jako jeden z bonusów dostępnych w programie mogą wybrać zajęcia tutoringowe.

Osoby studiujące na wyższych latach mogą brać udział w zajęciach tutoringowych a o ich zakwalifikowaniu decyduje średnia ocen. Wysokość progu, uwzględniająca liczbę oferowanych w danym semestrze miejsc, jest każdorazowo ogłaszana przez Prorektora ds. Kształcenia. W przypadku nadmiaru chętnych preferowane są osoby, które dotychczas nie uczestniczyły w zajęciach tutoringowych.

JAK TO DZIAŁA

W każdym semestrze student uprawniony do tutoringu otrzymuje e-mail z indywidualnym zaproszeniem do udziału w programie oraz linkiem do systemu rekrutacji na tutoring.

Uczestniczący w programie studenci i studentki wybierają osobistego tutora z bazy dydaktyków o różnorodnych zainteresowaniach. Wspólnie ustalają ze swoim tutorem cel i kierunek swojej indywidualnej pracy w trakcie jednego semestru. Czy będzie to realizacja wybranego, konkretnego zagadnienia naukowego? A może wszechstronny rozwój osobisty? Lepsze poznanie siebie? A może zapoznanie się z jakimś konkretnym obszarem wiedzy? Program tutorialu może, lecz nie musi, nawiązywać do tematyki poruszanej w ramach kierunków studiów realizowanych na AGH.

Zajęcia tutoringowe nie są oceniane i nie wlicza się ich do bilansu punktów ECTS. Informacje o ukończonym tutoringu mogą znaleźć się w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. Każdy uczestnik tutoringu otrzymuje również certyfikat poświadczający odbycie zajęć.

Zarządzenie Nr 21/2024 w sprawie organizacji kształcenia na studiach wyższych z wykorzystaniem tutoringu w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

CO MÓWIĄ TUTORANCI I TUTORANTKI

Możliwość poznania ciekawych metod i technik do
wprowadzenia we współpracy ze studentami.
Część metod wyłącznie do zastosowania w
tutoringu, ale niektóre podejścia można
zastosować w przypadku opieki nad pracami
dyplomowymi. Interesujący i wyczerpujący zestaw
tematów w ramach szkolenia, aby umiejętnie
zaplanować i zrealizować nauczanie
spersonalizowane ze studentem.

Umiejętności przedstawione
a potem w większości
przećwiczone na szkoleniu mają
bardzo szeroki potencjał
aplikacyjny. Szkolenie też
pokazało mnóstwo metod jak
można precyzyjniej określić swój
bieżący cel do osiągnięcia,
zdefiniować potrzeby, podnieść
motywację do pracy, a także
mniej więcej określić posiadane talenty.

Na pewno polecę Szkołę Tutorów dydaktykom, którzy są zaangażowani w swoją pracę, sprawia im ona frajdę i podchodzą do Studentów z empatią i wyrozumiałością. Bo nie każdy nadaje się na Tutora – to na pewno.

Naprawdę cudownie było poznać Osoby, tak zaangażowane w dydaktykę – takie, którym zależy. To wciąż takie rzadkie na wydziałach… Wartością, której nawet nie oczekiwałam są właśnie te nawiązane relacje – mam nadzieję, że będziemy je pielęgnować 🙂

Ale to już domena CeLID’u – łączy ludzi, którym ZALEŻY :* Kocham Was za to!

Tutorzy
i Tutorki

Zajęcia tutoringowe w AGH mogą prowadzić wyłącznie osoby, które ukończyły certyfikowane szkolenie Szkoła Tutorów Akademickich.

Od 2020 roku szkolenie to jest organizowane regularnie raz w roku akademickim i obejmuje 64 godziny zajęć podzielonych na cztery zjazdy weekendowe. W trakcie kursu osoby uczestniczące zapoznają się z teorią i praktyką tutoringu, poznają narzędzia pracy tutorskiej, biorą udział w warsztatach oraz realizują zadania z wykorzystaniem poznanych metod i technik. Ich wykonanie stanowi podstawę do otrzymania certyfikatu tutora.

Status Tutora AGH jest ostatecznie nadawany przez Prorektora ds. Kształcenia

Udział w Programie Tutoringu regulują Zasady kształcenia z wykorzystaniem tutoringu opublikowane na stronie IDUB AGH. Szczegóły dotyczące realizacji tutoringu (np. liczba oferowanych miejsc) są ogłaszane przed rozpoczęciem każdego semestru przez Prorektora ds. Kształcenia.

Koordynatorem tutoringu w AGH jest dr hab. inż Grzegorz Brus.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej