Artykuły
Działania CeLiID na rzecz otwartej edukcji
W dniach 4-8.03.2024 świętujemy kolejną edycję międzynarodowego wydarzenia Open Education Week. Wydarzenie zainicjowane przez organizację Open Education Global ma na celu propagowanie świadomości nt. otwartych zasobów edukacyjnych, prezentowanie inicjatyw oraz wpływu otwartej edukacji na proces nauczania i uczenia się.
Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH[...]
Metody dydaktyczne w kształceniu inżynierów
Na stronie internetowej Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH w zakładce Nowoczesne Metody Kształcenia opublikowane zostały nowe treści adresowane do dydaktyków i dydaktyczek.
Opracowując teksty do publikacji odpowiadaliśmy na potrzebę rozwoju dydaktycznego, deklarowaną przez 88% badanych dydaktyków i dydaktyczek Akademii Górniczo-Hutniczej (Badanie doświadczeń dydaktyków AGH[...]
Plan rozwojowy od CeL_ID na semestr letni 23/24
Wraz z początkiem nowego semestru udostępniamy plan rozwojowy CeL_IDu na semestr letni 23/24. A w nim harmonogram szkoleń, sesji coachingowych, webinarów i meet-upu. Zapraszamy do udziału i wspólnego rozwoju.
Plan będziemy uzupełniać na bieżąco, informując Was o wszystkim na naszej stronie, w Newsletterze i w[...]
H5P – interaktywne materiały dydaktyczne pracowników AGH
W styczniu 2024 r. nasza koleżanka – Renata Iwan – miała przyjemność poprowadzić szkolenie online H5P Interaktywne materiały – podstawy. Podczas szkolenia realizowanego na na Uczelnianej Platformie e-Learningowej (UPeL) pracownicy AGH uczyli się tworzyć interaktywne materiały dydaktyczne w H5P takie jak: quizy, ćwiczenia wizualne i[...]
RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część III – Dydaktycy o CeLiID
W trzeciej części raportu z badania doświadczeń dydaktyków i dydaktyczek AGH, w roku akademickim 2022/23 znajdziecie informacje o tym jak oferta CeLiID jest postrzegana przez jej użytkowników i użytkowniczki oraz co utrudnia korzystanie z niej.
[...]RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część II – Pogłębianie wiedzy dydaktycznej oraz doświadczanie trudności
Przedstawiamy drugą cześć raportu z badania doświadczeń osób prowadzących zajęcia w AGH w roku akademickim 2022/23. Z tej części dowiecie się czy dydaktycy i dydaktyczki podnoszą swoje kompetencje do nauczania i jeśli tak, to co ich do tego motywuje oraz czy doświadczają trudności w swojej[...]
RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część I – Jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2022/23
Już po raz trzeci zbadaliśmy doświadczenia osób uczących w AGH i prezentujemy trzy-częściowy raport. W tej części dowiecie się jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2022/23 – czy popularniejsze były formy zdalne czy stacjonarne, jakie techniki i metody były najczęściej wykorzystywane oraz jakie jest nastawienie[...]
CUTIE. Spotkanie partnerów projektu w Kopenhadze
Projekt CUTIE, który jest ‘dzieckiem’ projektu CUTE, nabiera rumieńców, co można było zobaczyć podczas wizyty w Kopenhadze w dniach 23-25 października, gdzie spotkali się przedstawiciele partnerskich instytucji z Steyr (Austria), Kopenhagi (Dania), Galway (Irlandia), Akureyri (Islandia), Murcia (Hiszpania), Zagrzeb (Chorwacja). Podsumowaliśmy działania, które zostały wykonane[...]
Ciemny motyw od teraz dostępny na UPeL
Mamy zaszczyt ogłosić, że od wczoraj (05.11) platforma UPeL została wyposażona w nową funkcję, która z pewnością ucieszy naszych użytkowników. Od teraz możesz cieszyć się wygodą i stylowym designem w nowym ciemnym motywie!
Ciemny Motyw – Dla Komfortu i Wizualnego Uroku.
Uczelniana Platforma e-Learningowa teraz[...]
Akredytowany tutor
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Szkolenie Akredytowany Praktyk Tutoringu.
Podjęte działania: W wyniku przeprowadzenia procedury przetargowej została wyłoniona firma Collegium Wratislaviense, z którą została podpisana umowa KC-ZP.272-27/23. W terminach 22.04-14.05 odbyło się[...]