ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Nowy UPeL na nowy rok akademicki

Karolina Grodecka

26.05.2022

Artykuł opublikowany rok, 10 miesięcy i 25 dni temu.

Wakacje to dla nas zawsze czas intensywnych przygotowań do nowego roku akademickiego w obszarze dydaktyki i narzędzi. Jak co roku, i tego lata także będziemy pracować nad wdrożeniem nowej wersji Uczelnianej Platformy e-Learningowej AGH. Tym razem zmiana będzie duża, bo z wersji Moodle 3.11 przesiadamy się na zupełnie nową wersję Moodle 4.0.

Postaramy się, aby przeprowadzka była zupełnie bezbolesna. Sam interfejs platformy zmieni się, a co za tym idzie sposób nawigacji po UPeL i po kursach także. Niektóre opcje i przyciski trzeba będzie odkryć na nowo, bo zmienią swoje obecne położenie, ale oceniamy, że te zmiany są tylko na lepsze.

Możecie się spodziewać, że po zakończeniu sesji poprawkowej, a przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego 2022/2023 czeka Was kilka dni bez UPELa. Za to później same fajne rozwiązania, które opisaliśmy krótko poniżej. O najważniejszych zmianach opowiemy także podczas webinaru “Co nowego na UPeL”, który planujemy na 3-ci tydzień września.

Nowy interfejs i nawigacja – szybciej i łatwiej do celu

Nowy interfejs i nawigacja po platformie oznacza głównie szybsze przechodzenie pomiędzy kursami oraz sekcjami w samym kursie. Obejmuje łatwo przeszukiwalną zakładkę “Moje kursy”, kokpit prowadzącego i studenta z zadaniami i terminami, odświeżony kalendarz oraz oś czasu, czytelny i klikalny spis treści na poziomie kursu. Teraz każde zadanie czy materiał będzie dostępny za jednym kliknięciem. Odświeżony interfejs to także bardziej przejrzyste kursy. Krótki tutorial poniżej pozwola szybko zorientować się w zakresie zmian.

Łatwiejsze edytowanie ustawień i zawartości kursu

Zmiany w tym obszarze działania prowadzącego obejmują usprawnione włączanie trybu edycji (w formie przełącznika), dodawanie nowych tematów pomiędzy już istniejącymi (a nie tylko na końcu), organizację aktywności i zasobów kursu na zasadzie przeciągania i upuszczania. Krótki tutorial poniżej polecamy szczególnie z racji na to, że edytowanie zawartości kursu to najczęściej wykonywane zadania na UPeL.

Nowe ikony w kursie

Dla aktywności i zasobów zostały dodane nowe spójne graficznie ikony, których kolory odpowiadają funkcji jakie pełnią w kursie: zielony dla współpracy, różowy dla oceniania, czerwony dla komunikacji i niebieski dla materiałów.

Dodatkowe funkcje w zadaniu

W zadaniu będzie można ustawić dodatkową instrukcję do wykonania zadania, która pojawia się dopiero jak student przystąpi do pracy nad zadaniem. Co więcej, będzie można ustawić limit czasowy w minutach (podobnie jak dotychczas w teście), poinformować studentów o aktualizacji treści zadania, a także ustawić minimalną ocenę jako warunek do zaliczenia zadania.

Baza pytań i testy

Zmiany w testach to szereg dodatkowych opcji obejmujących m.in. wersjonowanie pytania (historia edycji), zapisywanie szkicu pytania, możliwość dodawania komentarzy do pytania, statystyki jak często pytanie było wykorzystywane. Szczegóły w tutorialu.

Ukończenie aktywności

W nowym UPeL informacja dla studenta o tym czy ukończył wymagane zadania wyświetli się graficznej formie w spisie elementów w lewym panelu oraz w głównym oknie kursu po prawej stronie. Jest dzięki temu bardziej czytelna i pozwala szybko zorientować się czego jeszcze brakuje, aby spełnić warunki zaliczenia.

Personalizowane raporty

To duża zmiana usprawniająca generowanie raportów po uprzednim dostosowaniu ich zawartości do potrzeb ich odbiorców. Dzięki integracji z Moodle Workplace podczas tworzenia raportu można zdecydować co ma się w nim znaleźć, kto i kiedy może mieć do niego dostęp i jak często taki raport ma być generowany. Więcej szczegółów w krótkim tutorialu.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej