ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Kozakiewicz Ryszard

Tutoring to możliwość przeglądu, oceny oraz rozwoju umiejętności, realizowana w bezpiecznej, przyjaznej atmosferze.

Zawodowo interesuję się ocenami środowiskowymi, zastosowaniem analiz wielokryterialnych i systemów informacji przestrzennej (ostatnio też AI) w zarządzaniu i ocenie środowiska oraz adaptacji do zmian klimatu.

Żyjemy w czasach Zmiany, wyzwaniem jest poprawny jej opis oraz otwartość na nowe obszary działań i możliwości.

Od zawsze Interesowały mnie zagadnienia oceny zmian (środowiska przyrodniczego, gospodarczo-społecznego, technologicznego), zestawy wskaźników do opisu zmiany, oceny wielokryterialne, identyfikacja kluczowych i krytycznych cech i zdarzeń.

W sferze zawodowej uczestniczyłem w przygotowaniu kilkudziesięciu opracowań o oddziaływaniu na środowisko i programów ochrony środowiska, oraz projektach badawczych z zakresu monitoringu środowiska. Działam również w obszarze wykorzystania systemów informacji przestrzennej w ocenach środowiskowych.

Nowym wyzwaniem, które sobie postawiłem, są zagadnienia adaptacji gospodarki i społeczeństwa do skutków zmian klimatu, wielokryterialna ocena i dobór działań z tego zakresu.

Interesuję się również różnorodnymi metodami nauczania, uczenia i samorozwoju, identyfikacji i rozwoju mocnych stron, kompensacji słabszych, zarówno w obszarze kompetencji „twardych” jak i „miękkich”.

Proponuję zarówno tutoring naukowy jak i rozwojowy (ale najchętniej „naukowo-rozwojowy”). Preferuję metody ukierunkowane na samorozwój, dyskusję, wspólne dochodzenie do istoty problemu (np. naukowego).

W ramach tutoringu naukowego możemy rozwijać:

  • umiejętności identyfikacji i hierarchizacji (problemów, zdarzeń, celów),
  • zastosowanie metod analizy wielokryterialnej,
  • ocenę oddziaływania na środowisko (obiektów, technologii, gospodarki),
  • identyfikacji aspektów środowiskowych,
  • zastosowania systemów informacji przestrzennej,
  • tworzenia wielopoziomowych strategii rozwoju i zbioru wskaźników do ich wdrażania,
  • poprawnego formułowania dobrych celów (naukowych, gospodarczych, społecznych lub osobistych),
  • ćwiczenia z metod heurystycznych i samorozwoju.
Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej