ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Tutoring w AGH

Osoby
studiujące

Zajęcia tutoringowe w AGH przeznaczone są dla najzdolniejszych studentów.

W przypadku studiujących na pierwszym roku studiów osoby, które uzyskały najwyższe wskaźniki rekrutacyjne i stały się beneficjentami programu Prymusi AGH jako jeden z bonusów dostępnych w programie mogą wybrać zajęcia tutoringowe.

Osoby studiujące na wyższych latach mogą brać udział w zajęciach tutoringowych a o ich zakwalifikowaniu decyduje średnia ocen. Wysokość progu, uwzględniająca liczbę oferowanych w danym semestrze miejsc, jest każdorazowo ogłaszana przez Prorektora ds. Kształcenia. W przypadku nadmiaru chętnych preferowane są osoby, które dotychczas nie uczestniczyły w zajęciach tutoringowych.

JAK TO DZIAŁA

W każdym semestrze student uprawniony do tutoringu otrzymuje e-mail z indywidualnym zaproszeniem do udziału w programie oraz linkiem do systemu rekrutacji na tutoring.

Uczestniczący w programie studenci i studentki wybierają osobistego tutora z bazy dydaktyków o różnorodnych zainteresowaniach. Wspólnie ustalają ze swoim tutorem cel i kierunek swojej indywidualnej pracy w trakcie jednego semestru. Czy będzie to realizacja wybranego, konkretnego zagadnienia naukowego? A może wszechstronny rozwój osobisty? Lepsze poznanie siebie? A może zapoznanie się z jakimś konkretnym obszarem wiedzy? Program tutorialu może, lecz nie musi, nawiązywać do tematyki poruszanej w ramach kierunków studiów realizowanych na AGH.

Zajęcia tutoringowe nie są oceniane i nie wlicza się ich do bilansu punktów ECTS. Informacje o ukończonym tutoringu mogą znaleźć się w suplemencie do dyplomu ukończenia studiów. Każdy uczestnik tutoringu otrzymuje również certyfikat poświadczający odbycie zajęć.

Zarządzenie Nr 21/2024 w sprawie organizacji kształcenia na studiach wyższych z wykorzystaniem tutoringu w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

CO MÓWIĄ TUTORANCI I TUTORANTKI

Był to bardzo ważny moment w
mojej pracy dydaktycznej.
Impuls którego potrzebowałam,
wiara która odżyła. Znów mam
ochotę działać.

Szkolenie jest dobrą okazją aby wprowadzić nowe elementy do budowania relacji ze studentami

Jest też dobrym narzędziem do poradzenia sobie z wypaleniem zawodowym.

Możliwość poznania wielu metod, które można
wykorzystać nie tylko w tutoringu, ale też w normalnej
działalności dydaktycznej. Atmosfera szkolenia
oparta na budowanej relacji pomiędzy uczestnikami,
pozwala też na wymianę poglądów i doświadczeń
pomiędzy przedstawicielami różnych wydziałów uczelni.

Na pewno polecę Szkołę Tutorów dydaktykom, którzy są zaangażowani w swoją pracę, sprawia im ona frajdę i podchodzą do Studentów z empatią i wyrozumiałością. Bo nie każdy nadaje się na Tutora – to na pewno.

Tutorzy
i Tutorki

Zajęcia tutoringowe w AGH mogą prowadzić wyłącznie osoby, które ukończyły certyfikowane szkolenie Szkoła Tutorów Akademickich.

Od 2020 roku szkolenie to jest organizowane regularnie raz w roku akademickim i obejmuje 64 godziny zajęć podzielonych na cztery zjazdy weekendowe. W trakcie kursu osoby uczestniczące zapoznają się z teorią i praktyką tutoringu, poznają narzędzia pracy tutorskiej, biorą udział w warsztatach oraz realizują zadania z wykorzystaniem poznanych metod i technik. Ich wykonanie stanowi podstawę do otrzymania certyfikatu tutora.

Status Tutora AGH jest ostatecznie nadawany przez Prorektora ds. Kształcenia

Udział w Programie Tutoringu regulują Zasady kształcenia z wykorzystaniem tutoringu opublikowane na stronie IDUB AGH. Szczegóły dotyczące realizacji tutoringu (np. liczba oferowanych miejsc) są ogłaszane przed rozpoczęciem każdego semestru przez Prorektora ds. Kształcenia.

Koordynatorem tutoringu w AGH jest dr hab. inż Grzegorz Brus.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej