Sztuczna inteligencja coraz częściej pojawia się jako ważne źródło wiedzy oraz metoda rozwiązywania problemów inżynierskich przez osoby studiujące. Dotyczy to również zajęć z matematyki.
Czy jednak AI potrafi zastąpić wiedzę, umiejętności, intuicję i krytyczne myślenie? W tym webinarze przyjrzymy się wybranym formom prowadzenia zajęć z matematyki dla studentów pierwszego roku studiów inżynierskich z wykorzystaniem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Nasza gościni – Anita Dąbrowicz-Tlałka, nauczycielka akademicka, z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z matematyki na uczelni technicznej – podzieli się metodami, dzięki którym AI staje się nie tylko pomocą w rozwiązywaniu zadań, ale narzędziem rozwijania samodzielności intelektualnej studentów.
Dołącz do webinaru i poznaj wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na osobach studiujących na pierwszym roku studiów inżynierskich dotyczących korzystania przez nich z rozwiązań opartych na AI. Dane te prowokują do refleksji związanej z „zauważaniem błędów” AI oraz modyfikacjami sposobów oceniania osób studiujących korzystających z takich narzędzi. Spróbujemy również opowiedzieć o najważniejszych wyzwaniach, jakie niesie ze sobą integracja AI w nauczaniu matematyki.
Spotkanie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych tematem przygotowywania studentów do pracy w świecie, w którym AI staje się codziennym partnerem w rozwiązywaniu problemów.
____
dr Anita Dąbrowicz-Tlałka – doświadczenia zawodowe zdobywała na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej, Tulane University w Nowym Orleanie w USA oraz w Studium Nauczania Matematyki, a następnie Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej.
Jej aktualna praca naukowa dotyczy kształcenia na poziomie akademickim z wykorzystaniem technologii oraz dydaktyki matematyki na kierunkach inżynierskich i technicznych. W jej sferze zainteresowania zawodowego znajduje się również dydaktyka matematyki na poziomie akademickim z wykorzystaniem modelowania matematycznego i AI oraz metodyka prowadzenia tego typu zajęć w formule blended-learning oraz e-learning. W tym kontekście ważnym elementem pracy jest przygotowywanie zawartości kursów online zawierających aplikacje do wizualizacji pojęć z zakresu nauk ścisłych i technicznych oraz tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych z matematyki.
W latach:
- 2016 – 2022 członkini Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na Politechnice Gdańskiej,
- 2013 – 2022 Pełnomocnik Rektora Politechniki Gdańskiej ds. eNauczania (udział w projektowaniu i rozbudowie LMS PG).
Więcej informacji o dr Anicie znajdziesz w Moście Wiedzy.

