ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Od obliczeń do refleksji – dydaktyka matematyki akademickiej wspierana AI

Prowadzą:
dr Anita Dąbrowicz-Tlałka (Centrum Matematyki Politechnika Gdańska), Marta Stąporek (CeLiID AGH)

28.11.2025 godz. 12:00-13:15

Sztuczna inteligencja coraz częściej pojawia się jako ważne źródło wiedzy oraz metoda rozwiązywania problemów inżynierskich przez osoby studiujące. Dotyczy to również zajęć z matematyki. 

Czy jednak AI potrafi zastąpić wiedzę, umiejętności, intuicję i krytyczne myślenie? W tym webinarze  przyjrzymy się wybranym formom prowadzenia zajęć z matematyki dla studentów pierwszego roku studiów inżynierskich z wykorzystaniem narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Nasza gościni – Anita Dąbrowicz-Tlałka, nauczycielka akademicka, z doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z matematyki na uczelni technicznej – podzieli się metodami, dzięki którym AI staje się nie tylko pomocą w rozwiązywaniu zadań, ale narzędziem rozwijania samodzielności intelektualnej studentów.

Dołącz do webinaru i poznaj wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na osobach studiujących na pierwszym roku studiów inżynierskich dotyczących korzystania przez nich z rozwiązań opartych na AI. Dane te prowokują do refleksji związanej z „zauważaniem błędów” AI oraz modyfikacjami sposobów oceniania osób studiujących korzystających z takich narzędzi. Spróbujemy również opowiedzieć o najważniejszych wyzwaniach, jakie niesie ze sobą integracja AI w nauczaniu matematyki.

Spotkanie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych tematem przygotowywania studentów do pracy w świecie, w którym AI staje się codziennym partnerem w rozwiązywaniu problemów.

____
dr Anita Dąbrowicz-Tlałka – doświadczenia zawodowe zdobywała na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdańskiej, Tulane University w Nowym Orleanie w USA oraz w Studium Nauczania Matematyki, a następnie Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość Politechniki Gdańskiej.

Jej aktualna praca naukowa dotyczy kształcenia na poziomie akademickim z wykorzystaniem technologii oraz dydaktyki matematyki na kierunkach inżynierskich i technicznych.  W jej sferze zainteresowania zawodowego znajduje się również dydaktyka matematyki na poziomie akademickim z wykorzystaniem modelowania matematycznego i AI oraz metodyka prowadzenia tego typu zajęć w formule blended-learning oraz e-learning. W tym kontekście ważnym elementem pracy jest przygotowywanie zawartości kursów online zawierających aplikacje do wizualizacji pojęć z zakresu nauk ścisłych i technicznych oraz tworzenie otwartych zasobów edukacyjnych z matematyki.

W latach:

  • 2016 – 2022 członkini Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na Politechnice Gdańskiej,
  • 2013 – 2022 Pełnomocnik Rektora Politechniki Gdańskiej ds. eNauczania (udział w projektowaniu i rozbudowie LMS PG).

Więcej informacji o dr Anicie znajdziesz w Moście Wiedzy.

Nadchodzące webinary
CC4

Treści tej strony dostępne są na licencji
Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej