AI NA AGH
AI stwarza przestrzeń do innowacyjnych metod kształcenia, wspierając rozwój nowych kompetencji w różnych dziedzinach. Implementacja AI w kształceniu na AGH ma na celu przygotowanie osób studiujących do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym. Uczelnia promuje kreatywne i odpowiedzialne wykorzystywanie technologii AI w procesie edukacyjnym, aby wzbogacić doświadczenia akademickie.
Zgodnie z “Wytycznymi dotyczącymi odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie kształcenia w społeczności akademickiej AGH”, korzystanie z narzędzi generatywnej AI powinno odbywać się w poszanowaniu zasad uczciwości akademickiej.
OZNACZANIE AKTYWNOŚCI NA UPeL
Naszym celem jest ułatwienie osobom uczącym i studiującym transparentności w zakresie wykorzystywania narzędzi AI, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z regulacjami prawnymi i zasadami akademickimi. W związku z tym na Uczelnianej Platformie e-Learningowej znajdziecie symbole, umożliwiające oznaczenie stopnia wykorzystania sztucznej inteligencji w aktywnościach, które tworzycie.
![]() |
BRAK AI – Zadania realizowane wyłącznie przez osobę studiującą, bez wsparcia AI. |
![]() |
KORZYSTANIE TYLKO DO CELÓW REDAKCYJNYCH – Osoby studiujące mogą korzystać z zaawansowanych narzędzi AI jedynie do korekty redaktorskiej opracowanych przez nich treści. Użycie narzędzi AI nie musi być udokumentowane. |
![]() |
KORZYSTANIE TYLKO PO ODPOWIEDNIM UDOKUMENTOWANIU – Osoba studiująca może korzystać z AI podczas wykonywania zadań w ramach kursu, jeśli uzyskają wcześniejszą zgodę prowadzącego. Ich użycie musi być odpowiednio udokumentowane. |
![]() |
KORZYSTANIE DOZWOLONE BEZ ŻADNYCH OGRANICZEŃ – Osoba studiująca może korzystać z zaawansowanych narzędzi AI i podczas wykonywania zadań w ramach kursu; nie jest wymagana żadna specjalna dokumentacja ani cytowanie. |
Do oznaczenia aktywności wystarczy wybrać jeden z 4 symboli – łatwo je znaleźć w menu po rozwinięciu ikony <AI> (patrz: rysunek poniżej).
Wyróżnienie aktywności wybraną ikoną poinformuje osoby studiujące o zakresie, w jakim mogą skorzystać z AI.