ARTYKUŁmetodyglownadydaktykainspiracje dydaktyczne
Książka zespołu CeLiID, czyli metodycy o metodach
Przygotowaliśmy dla Was coś zupełnie wyjątkowego – publikację książkową, zbierającą naszą wiedzę o metodach dydaktycznych i o tym, co działa. „Metody, które działają. Przewodnik dla prowadzących zajęcia w uczelniach” to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla osób zajmujących się dydaktyką akademicką, nauczycielek i nauczycieli na uczelniach technicznych, ale nie tylko. Jak zauważa recenzent, prof. dr hab.[...]
SZKOLENIEsztucznainteligencjagenAInarzędziaAI
AI w dydaktyce
NOWOŚĆ! 11 lub 12.06.2025
Szkolenie adresowane jest do nauczycielek i nauczycieli akademickich, którzy chcą wspierać rozwój biegłości cyfrowej studentek i studentów poprzez świadome i odpowiedzialne wykorzystanie narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), a także pragną wprowadzać GenAI do swojej pracy dydaktycznej oraz dostosować metody oceniania efektów uczenia się do wyzwań ery sztucznej inteligencji. Korzyści dla uczestnika: Dowiesz się, jakie „ciche[...]
SZKOLENIEocenianierowiesniczedydaktykaprojektowanie
Narzędzia oceny rówieśniczej na UPeL
NOWOŚĆ! 5.06-17.06.2025
Jeśli wykorzystujesz elementy nauczania rówieśniczego w trakcie zajęć dydaktycznych, to zapewne włączasz w nie również ocenę rówieśniczą. Ocena uwzględnia aspekty pracy merytorycznej oraz procesu grupowego. W trakcie szkolenia dowiesz się, jak przygotować kryteria oceny rówieśniczej, tak aby były efektywnym narzędziem wspomagającym ocenę rówieśniczą. Do oceny rówieśniczej wykorzystasz również aktywności i funkcje Uczelnianej Platformy e-Learningowej (UPeL).[...]
WEBINARsztucznainteligencjanarzędziaAI
Edukacja 3.0: AI jako trzecia uczestniczka – rewolucja metod dydaktycznych w szkołach i na uczelniach
Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje edukację? Jak zmienia rolę nauczyciela i osób studiujących? W jaki sposób możemy jej używać, by efektywniej przekazywać umiejętności i wiedzę? Jeśli nurtują cię te pytania, zapraszamy na nasz kolejny webinar! Czego się dowiesz? AI jako „trzecia uczestniczka” w edukacji : Jak dostępne narzędzia AI wpływają na nauczanie? Od Brainly i obiektyw[...]
SZKOLENIErozwojcoaching
Coaching
Coaching to proces, który pomaga w pełni wykorzystać Twój potencjał zawodowy i osobisty, wspierając Cię w osiąganiu celów i przezwyciężaniu wyzwań, które napotykasz w pracy nauczyciela akademickiego/nauczycielki akademickiej. Jeśli czujesz, że utknąłeś/aś, masz poczucie wypalenia lub nie wiesz, jak odzyskać motywację, coaching może być skuteczną metodą, by na nowo odnaleźć radość z bycia nauczycielem/ką. Wspólnie[...]
STRONA
Dzień Tutoringu AGH 2025
Zapraszamy do udziału w konferencyjno-szkoleniowym Dniu Tutoringu AGH 2025, który odbędzie się 16 maja 2025 w gościnnych progach Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska (paw. C4). Celem wydarzenia jest wzmacnianie obecności tutoringu jako metody dydaktycznej w uczelni technicznej poprzez prezentację wieloaspektowości tutoringu, a także podzielenie się sposobami prowadzenia tutoringu rozwojowego i naukowego w[...]
WEBINARsztucznainteligencjanarzędziagenAInarzędziaAI
AI jako osobisty asystent dydaktyka. Jak oddać żmudne zadania technologii i skupić się na tym, co naprawdę ważne?
Co jest realne vs nierealne w AI dla dydaktyków? Jakie są kluczowe elementy dobrego prompta w kontekście akademickim? Co to jest promptcepcja? Jak promptować, aby usprawnić swoje codzienne działania na rzecz dydaktyki akademickiej? Jak AI może wspierać pracowników akademickich w badaniach i publikacjach? Jakie narzędzia AI przydadzą się pracownikom akademickim w kontekście przygotowania i prowadzenia[...]
SZKOLENIEh5ph5p2
Z H5P za pan brat
18.06.2025
Chciał/a/byś poznać zasoby H5P, ale nie lubisz kursów online? Brała/e/ś udział w szkoleniu H5P, ale chciał/a/byś odświeżyć sobie to, czego się nauczył/e/aś albo spróbować stworzyć coś nowego. Jeśli tak jest, to TO jest właśnie szkolenie dla Ciebie. Zapraszam na serię szkoleń warsztatowych „Z H5P za pan brat”, które powstały w odpowiedzi na Wasze potrzeby zgłaszane[...]
ARTYKUŁsztucznainteligencjacutieczatGPTnarzędziaAI
Webinary poświęcone sztucznej inteligencji w ramach projektu CUTIE
Cykl webinarów w ramach projektu CUTIE stanowi istotny element rozwoju kompetencji dydaktycznych pracowników Akademii Górniczo-Hutniczej, w szczególności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) i nowych technologii w procesie dydaktycznym. Celem projektu jest nie tylko wsparcie dydaktyków w adaptacji do zmieniających się trendów edukacyjnych, ale także wyposażenie ich w umiejętności, które pozwolą efektywnie korzystać z nowoczesnych[...]
ARTYKUŁ
CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 1
Jednym z pakietów działań w projekcie CUTIE jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych pierwszej z tych dwóch grup. W związku z tymi działaniami nasze Centrum przeprowadziło drugie już serii warsztatów z osobami studiującymi. Pierwsze odbyły się w grudniu 2023 roku i poprowadziła je Karolina[...]
ARTYKUŁDigCompEdukompetencje
Jesteś Nowicjuszem czy Liderem? Model postępu kompetencji cyfrowych w edukacji
DigCompEdu to europejski schemat kompetencji cyfrowych nauczycieli, który służy jako przewodnik w pracy z technologiami w edukacji. Określa sześć kluczowych obszarów kompetencji, skupiając się nie tylko na umiejętnościach technicznych, ale przede wszystkim na ich zastosowaniu w nauczaniu i uczeniu się. Ramy te pomagają w identyfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju, wspierając profesjonalizację edukacji cyfrowej.[...]
ARTYKUŁ
CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 2
Jednym z pakietów działań w projekcie CUTIE jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych tej pierwszej z grup. W związku z tym zostały przeprowadzone warsztaty z osobami studiującymi. O pierwszych, które odbyły się 20 marca, już pisaliśmy. Nasze kolejne i zamykające spotkanie odbyło się 3[...]
ARTYKUŁ
Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski i co dzięki niemu można zyskać
Właśnie zakończyła się 1. edycja kursu “CNN czyli Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski”, do którego powstania zainspirował mnie projekt CUTIE, w którym nasze Centrum bierze udział. Dzięki poznanej w nim ramie kompetencji cyfrowych DigCompEdu mogłam się przyjrzeć swoim. Zaczęłam też myśleć jak pomóc w podnoszeniu kompetencji innych. Kurs miał na celu przygotowanie dydaktyków i dydaktyczek AGH do[...]
SZKOLENIEdostępnośćgeprówność
Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu
Zapraszamy na szkolenie na temat przeciwdziałania dyskryminacji i molestowaniu. Dołożyliśmy starań, aby kurs był bezpieczną przestrzenią do ćwiczenia się w identyfikowaniu oraz reagowaniu na przejawy zachowań dyskryminujących i przejawy molestowania, w tym molestowania seksualnego. Udział w szkoleniu pomoże Ci: zrozumieć czym jest równe traktowanie i w jaki sposób zapewnić je w Twoim otoczeniu, rozróżniać praktyki[...]
SZKOLENIEdostępnośćgeprówność
Równość i równowaga w projektach badawczych
Celem szkolenia jest zapoznanie z zasadami uwrażliwiania projektów badawczych pod kątem płci. Dołożyliśmy starań, aby kurs był nie tylko merytorycznym wsparciem i wiedzą w “pigułce”, ale także drogowskazem i praktyczną lekcją na temat przygotowywania projektów badawczych wrażliwych na płeć. W trakcie szkolenia dowiesz się jaki wpływ mają mechanizmy związane z płcią na projektowanie badań naukowych.[...]
ARTYKUŁ
miniPrzewodnik osoby studiującej online 24/25
Rozpoczęcie 106. roku akademickiego to dokładnie dziś! A my na tę okoliczność przygotowaliśmy miniPrzewodnik dla osoby studiującej na rok 24/25 . Witajcie na pokładzie! Nadal jesteśmy przekonani, że świat techonologii to dla Was bułka z masłem! Mimo tego, dmuchamy na zimne i, aby nic Was nie zaskoczyło, oddajemy w Wasze ręce ten miniPrzewodnik. Klikajcie śmiało –[...]
ARTYKUŁ
miniPrzewodnik dydaktyka i dydaktyczki 24/25
Nowy rok akademicki w obszarze dydaktyki, platform e-learningowych i narzędzi wspierajacych dydaktykę to zawsze nowości i zmiany. Wszystko zebraliśmy w zaktualizowanej wersji miniPrzewodnik dla dydaktyków i dydaktyczek. Przewodnik jest zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają u nas swoją karierę dydaktyczną, jak i wszystkich, którym mogą się przydać zebrane w jednym miejscu najważniejsze informacje o e-learningu[...]
SZKOLENIEgallupdydaktycyspołeczność
Praca z Talentami
25,26,27.06.2025
Uczenie się? Odkrywczość? A może Rywalizacja? Czy wiesz, jakie są Twoje mocne strony? Zauważasz pewnie i te cechy, które doskwierają lub powodują trudności w realizacji zadań. A może zastanawiasz się jak usprawnić pracę zespołu, jak dobrać jej poszczególnych członków, bądź przydzielić zadania i role do osoby? Na te pytania pomaga odpowiedzieć metoda opracowana przez Instytut[...]
ARTYKUŁh5pglowna
H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_4]
Po zakończeniu czwartej edycji szkolenia „H5P Interaktywne materiały – podstawy” postanowiłam się z Wami podzielić materiałami, które według mnie są ogólnokształcące i ogólnoprzydatne. Na pierwszy ogień proponuję fiszki na temat znaczenia „Piktogramów określających rodzaj zagrożenia” przygotowanych przez dr inż. Iwonę Grelowską z WIMiC. Sprawdźcie czy potraficie właściwie odczytać co Wam może zagrażać. Innym[...]