Piszemy o tej EDUCE, a nie wspominamy, po cośmy tam pojechali. Niektórzy z nas, faktycznie pracować Oczywiście, mówię o sobie. Oprócz słuchania miałem też okazję pogadać do ludzi. Mówiąc konkretnie: miałem prezentację, której polski tytuł brzmi “Pomyśl o tym! Stymulowanie refleksji w nowych mediach” (właśnie sobie uświadamiam, że źle brzmi).
Refleksję uważana za ważny element kształcenia się. Pisaliśmy już o tym na naszym blogu. Na berlińskiej konferencji chcieliśmy pokazać, jak tę refleksję można stymulować, gdy naucza się online. Pokazaliśmy, opierając się zarówno na teorii, jak i naszych zawodowych doświadczeniach, w jaki sposób wykorzystać narzędzia takie jak blog czy e-portfolio by zachęcić uczestników kursu do refleksji. Zastanawialiśmy się też nad ograniczeniami tychże narzędzi. Poza tym oczywiście krótkie wprowadzenie w to, czym jest refleksja i dlaczego warto się jej oddawać.
Poniżej załączam prezentację w postaci “bulletpointowej”, której wprawdzie nie lubię, gdy mam mówić, ale która tu się lepiej nada. Moje slajsy są zazwyczaj bardzo oszczędne i nie sądzę, by wiele się z nich dało odczytać, jeśli nie ma mówcy.
Załączam też krótki artykuł (po angielsku), który stał się podstawą prezentacji. Współautorem obu jest Agnieszka Chrząszcz.
Witam
na pytanie “Why reflect” odpowiedz jest szybka i oczywista – nasz umysl nie jest w stanie spoczac w spokoju, potrzebuje upraszczac, do kad to wlasnie zmierza refleksja.
Podoba mi sie podpunkt – “Encourage Creativity”
Tak, pisac nasze blogi, tworzyc strony, biznesy by wspomagac kreatywnosc i sile w czytelniku … to prawdziwa sztkua przywodztwa.
Rzeczywiscie brakuje glosu, szkoda ze nie prezentacja nie zostala nagrana.
Pozdrawiam