ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Czym jest tutoring?

Tutoring to forma nauczania oparta na indywidualnej relacji osoby prowadzącej (tutora/tutorki) i osoby studiującej, czyli tutoranta/tutorantki.

Tutoring daje szansę nawiązania indywidualnej relacji mistrz-uczeń, która od wielu lat jest uznawana za najefektywniejszą formę nauki. Tutoring jest formą spersonalizowaną, co oznacza, że nie tylko tematyka, ale również metody pracy dostosowane są do konkretnego tutoranta/tutorantki, uwzględniając indywidulane możliwości, potrzeby i talenty.

Jak działa?

Osoba prowadząca tutoring, na podstawie rozmowy z tutorantem lub tutorantką, projektuje program spotkań (tutoriali), pozwalający na osiągnięcie celów istotnych dla swojego podopiecznego.

Czas pomiędzy tutorialami przeznaczony jest na indywidualną pracę tutoranta/tutorantki nad wspólnie wytyczonymi celami. Odbywające się cyklicznie w trakcie semestru tutoriale obejmują długą rozmowę nad postępem pracy, wskazywanie kierunków i omawianie pojawiających się problemów.

Cele tutorialu mogą być rozwojowe, nastawione na szeroko pojęty rozwój osobisty tutoranta lub naukowe, nastawione na zdobycie konkretnych umiejętności lub wiedzy.

Co daje?

Tutoring jest jedynym w swoim rodzaju doświadczeniem, które wzbogaca wszystkie zaangażowane w niego osoby. Może być źródłem zdobywania specjalistycznej wiedzy, inspiracji, czy też sposobem na poznanie swoich słabych i mocnych stron.

Tutoring pozwala na poruszenie kwestii istotnych dla osób studiujących, w sposób maksymalizujący efektywność zdobywania wiedzy. Zarówno tempo pracy, jak i stosowane metody dydaktyczne dopasowywane są do możliwości i preferencji tutorantek/tutorantów.

CO MÓWIĄ TUTORANCI I TUTORANTKI

Naprawdę cudownie było poznać Osoby, tak zaangażowane w dydaktykę – takie, którym zależy. To wciąż takie rzadkie na wydziałach… Wartością, której nawet nie oczekiwałam są właśnie te nawiązane relacje – mam nadzieję, że będziemy je pielęgnować 🙂

Ale to już domena CeLID’u – łączy ludzi, którym ZALEŻY :* Kocham Was za to!

Możliwość poznania ciekawych metod i technik do
wprowadzenia we współpracy ze studentami.
Część metod wyłącznie do zastosowania w
tutoringu, ale niektóre podejścia można
zastosować w przypadku opieki nad pracami
dyplomowymi. Interesujący i wyczerpujący zestaw
tematów w ramach szkolenia, aby umiejętnie
zaplanować i zrealizować nauczanie
spersonalizowane ze studentem.

Szkolenie było bardzo wartościowe, zarówno pod względem merytorycznym ale także relacyjnym. Grupa wspaniała, a prowadzący potrafili pokierować tak, abyśmy mogli się na siebie otworzyć, bez wcześniejszej znajomości.

Na pewno polecę Szkołę
Tutorów dydaktykom, którzy
są zaangażowani w swoją
pracę, sprawia im ona
frajdę i podchodzą do
Studentów z empatią
i wyrozumiałością.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej