ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Jak oznaczyć możliwość wykorzystania AI na UPeL

AI NA AGH

AI stwarza przestrzeń do innowacyjnych metod kształcenia, wspierając rozwój nowych kompetencji w różnych dziedzinach. Implementacja AI w kształceniu na AGH ma na celu przygotowanie osób studiujących do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym. Uczelnia promuje kreatywne i odpowiedzialne wykorzystywanie technologii AI w procesie edukacyjnym, aby wzbogacić doświadczenia akademickie.

Zgodnie z “Wytycznymi[...]

Książka zespołu CeLiID, czyli metodycy o metodach

Przygotowaliśmy dla Was coś zupełnie wyjątkowego – publikację książkową, zbierającą naszą wiedzę o metodach dydaktycznych i o tym, co działa.

„Metody, które działają. Przewodnik dla prowadzących zajęcia w uczelniach” to pozycja przeznaczona przede wszystkim dla osób zajmujących się dydaktyką akademicką, nauczycielek i nauczycieli na uczelniach technicznych, ale nie tylko.

Jak zauważa recenzent, prof. dr hab.[...]

RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH – część III – Dydaktycy/czki o CeLiID

W trzeciej części raportu z badania doświadczeń dydaktyków i dydaktyczek AGH, w roku akademickim 2023/24 znajdziecie informacje o tym jak oferta CeLiID jest postrzegana przez jej użytkowników i użytkowniczki oraz co utrudnia korzystanie z niej.  

[...]

RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH – część II  – Pogłębianie wiedzy dydaktycznej oraz doświadczanie trudności

Przedstawiamy drugą cześć raportu z badania doświadczeń osób prowadzących zajęcia w AGH w roku akademickim 2023/24.  Z tej części dowiecie się czy dydaktycy i dydaktyczki podnoszą swoje kompetencje do nauczania i jeśli tak, to co ich do tego motywuje oraz czy doświadczają trudności w swojej pracy.

[...]

Plan rozwojowy od CeL_ID na semestr letni 24/25

Na końcówce semestru zimowego mamy już gotowy plan rozwojowy od CeLiIDu na semestr letni 24/25. A w nim harmonogram szkoleń. Zapraszamy do udziału i wspólnego rozwoju.

Plan będziemy uzupełniać na bieżąco, informując Was o wszystkim na naszej stronie, w Newsletterze i w mediach społecznościowych.

Plan w całość można też zobaczyć tutaj.

   

[...]

Wsparcie dydaktyki AGH w liczbach w 2024 r.

Dziś przybywamy z garścią danych statystycznych na temat działalności szkoleniowej CeLiIDu w 2024 roku. Zestawiliśmy ze sobą różne dane i choć rok rocznie monitorujemy to co robimy i oferujemy dla społeczności osób prowadzących zajęcia w AGH, to wyniki spowodowały szeroki uśmiech na twarzy.

Poniżej prezentujemy wybrane informacje z raportu za 2024 rok.

W 2024 roku[...]

RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYCZNYCH – część I – Jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2023/24

Już po raz czwarty zbadaliśmy doświadczenia osób uczących w AGH i prezentujemy trzy-częściowy raport. W tej części dowiecie się jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2023/24 – czy popularniejsze były formy zdalne czy stacjonarne, jakie techniki i metody były najczęściej wykorzystywane oraz jakie jest nastawienie do nauczania zdalnego. 

Wszystkim osobom, które wzięły udział w badaniu,[...]

Jesteś Nowicjuszem czy Liderem? Model postępu kompetencji cyfrowych w edukacji

DigCompEdu to europejski schemat kompetencji cyfrowych nauczycieli, który służy jako przewodnik w pracy z technologiami w edukacji. Określa sześć kluczowych obszarów kompetencji, skupiając się nie tylko na umiejętnościach technicznych, ale przede wszystkim na ich zastosowaniu w nauczaniu i uczeniu się. Ramy te pomagają w identyfikacji mocnych stron i obszarów do rozwoju, wspierając profesjonalizację edukacji cyfrowej.[...]

H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P zaaw_2]

Wczoraj zakończyłam prowadzenie 2 edycji szkolenia „H5P Interaktywne materiały – zaawansowany”. Zdecydowałam, że nie będziemy zajmować się podcastami, jak w poprzedniej edycji, ale zajmiemy się tworzeniem interaktywnych książek. Po efektach sądzę, że był to dobry wybór. Poniżej kilka końcowych uwag, którymi dzieliłam się już z osobami uczestniczącymi w szkoleniu, a które być może będą interesujące[...]

GenAI w dydaktyce akademickiej

Generatywna sztuczna inteligencja (ang. generative artificial intelligence, generative AI, GenAI) to dziedzina sztucznej inteligencji bazująca na ogromnych ilościach danych, z których jest w stanie generować zupełnie nowe treści. 

Modele genAI używają sieci neuronowych i algorytmów uczenia maszynowego do naśladowania ludzkiej twórczości, kreatywności. “Uczą się” wzorców i struktur charakterystycznych dla określonych typów danych, a na podstawie[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej