ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Kursy online w CeLiID: wczoraj i dziś – z pomysłem, planem i stylem

W CeLiID nie tylko szkolimy innych jak tworzyć dobre kursy – sami też stale ulepszamy własne. Zmiana nie nastąpiła nagle – to efekt konsekwentnej pracy zespołu metodycznego oraz graficzki. W mijającym roku stworzyłyśmy brandbook, czyli dokument z wytycznymi jak projektować i prowadzić szkolenia CeLiID. Z jego pomocą chcemy spójnie budować naszą markę.[...]

CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 2

Jednym z pakietów działań w projekcie CUTIE jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych tej pierwszej z grup.  

W związku z tym zostały przeprowadzone warsztaty z osobami studiującymi. O pierwszych, które odbyły się 20 marca, już pisaliśmy. Nasze kolejne i zamykające spotkanie odbyło się 3[...]

Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski i co dzięki niemu można zyskać

Właśnie zakończyła się 1. edycja kursu “CNN czyli Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski”, do którego powstania zainspirował mnie projekt CUTIE, w którym nasze Centrum bierze udział. Dzięki poznanej w nim ramie kompetencji cyfrowych DigCompEdu mogłam się przyjrzeć swoim. Zaczęłam też myśleć jak pomóc w podnoszeniu kompetencji innych.

Kurs miał na celu przygotowanie dydaktyków i dydaktyczek AGH do[...]

Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.3

Wprowadzenie

W Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]

Webinary poświęcone sztucznej inteligencji w ramach projektu CUTIE

Cykl webinarów w ramach projektu CUTIE stanowi istotny element rozwoju kompetencji dydaktycznych pracowników Akademii Górniczo-Hutniczej, w szczególności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) i nowych technologii w procesie dydaktycznym. Celem projektu jest nie tylko wsparcie dydaktyków w adaptacji do zmieniających się trendów edukacyjnych, ale także wyposażenie ich w umiejętności, które pozwolą efektywnie korzystać z nowoczesnych[...]

CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 1

Jednym z pakietów działań w projekcie CUTIE jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych pierwszej z tych dwóch grup.  

W związku z tymi działaniami nasze Centrum przeprowadziło drugie już serii warsztatów z osobami studiującymi. Pierwsze odbyły się w grudniu 2023 roku i poprowadziła je Karolina[...]

Cyfrowa podróż – Historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.2

Wprowadzenie

W Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]

Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.1

Projekt CUTIE, w którym bierzemy udział, jest oparty o ramę kompetencji cyfrowych DigCompEdu dotycząca edukacji. Tym artykułem zaczynamy całą serię, która wprowadzi Cię we wszystkie 22 kompetencje cyfrowe. Razem z claude.ai została stworzona historia wyimaginowanej grupy dydaktyków i dydaktyczek w wyimaginowanej szkole wyższej, aby na ich przykładzie przybliżyć Ci każdą kompetencję. W kolejnych miesiącach poznasz[...]

H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_4]

Po zakończeniu czwartej edycji szkolenia „H5P Interaktywne materiały – podstawy” postanowiłam się z Wami podzielić materiałami, które według mnie są ogólnokształcące i ogólnoprzydatne.

Na pierwszy ogień proponuję fiszki na temat znaczenia „Piktogramów określających rodzaj zagrożenia” przygotowanych przez dr inż. Iwonę Grelowską z WIMiC. Sprawdźcie czy potraficie właściwie odczytać co Wam może zagrażać.

 

 

Innym[...]

Jak oznaczyć możliwość wykorzystania AI na UPeL

AI NA AGH

AI stwarza przestrzeń do innowacyjnych metod kształcenia, wspierając rozwój nowych kompetencji w różnych dziedzinach. Implementacja AI w kształceniu na AGH ma na celu przygotowanie osób studiujących do pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym. Uczelnia promuje kreatywne i odpowiedzialne wykorzystywanie technologii AI w procesie edukacyjnym, aby wzbogacić doświadczenia akademickie.

Zgodnie z “Wytycznymi[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej