Artykuły
Wybory edukacyjne i zawodowe Generacji Z. Przegląd Badań.
Artykuły o współczesnych młodych dorosłych, o tak zwanej generacji Z, pojawiają się od pewnego czasu jak grzyby po deszczu. Co ciekawe, większość z nich opiera się na tych samych kilku badaniach, zrealizowanych w ostatnich latach w Polsce. Specjalnie dla Was, przyjrzeliśmy się tym badaniom, a w zasadzie raportom, opisującym ich wyniki, skupiając się w szczególności[...]
Upowszechnianie informacji o równym dostępie do szkoleń w ramach CeLiID
W odpowiedzi na zatwierdzony przez Rektora “Harmonogram działań naprawczych i doskonalących” w I kwartale 2024 oraz zaplanowane w nim działanie CeLiID AGH jakim jest „Upowszechnianie informacji o równym dostępie do szkoleń w ramach CeLiID” przedstawiamy dane na temat ilości szkoleń i osób szkolących się oraz listę wdrożonych działań naprawczych.
Działalność szkoleniowa CeLiID – dane ilościowe[...]AIDA4 2024 – krótka relacja z konferencji
Na przestrzeni ostatniego roku zagadnienie sztucznej inteligencji zdominowało internet. Mieliśmy możliwość obserwować lawinowy przyrost webinarów, szkoleń, kursów i zasobów online poświęconych tej tematyce.
W tym czasie również i my nie pozostawaliśmy wobec niego obojętni. Zrealizowaliśmy dwa webinary poświęcone sztucznej inteligencji (ChatGPT w akcji: odkrywamy nowe perspektywy i możliwości pracy nauczycieli akademickich, Sztuczna inteligencja jako partner[...]
Open AGH e-Podręczniki kończą 10 lat!
16 czerwca 2014, godz. 10:14. To ważna data w historii CeLiID. To data rozpoczęcia pracy nad pierwszym e-podręcznikiem w ramach Open AGH e-podręczniki. Szybka kalkulacja pokazuje, że wielkimi krokami zbliżamy się do okrągłej 10 rocznicy e-podręczników.
Dekada. To 120 miesięcy, 43 800 dni. Robi wrażenie. W 10 lat można dużo osiągnąć, można także zakończyć projekty[...]
Konferencja eTEE po raz dziesiąty
X ogólnopolska Konferencja e-Technologie w Kształceniu Inżynierów 25-26 września 2024 r., Politechnika GdańskaZgłoszenia do sesji WYSTĄPIEŃ USTNYCH (15-min power speech: 31 maja 2024 r. (możliwość publikacji w monografii).
Zgłoszenia streszczeń PLAKATÓW i ARTYKUŁÓW do monografii: 6 września 2024 r. ( nabór od 1 czerwca 2024 r.)
Tematy przewodnieAI, VR, no code app, edukacja[...]
H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_2]
Kolejna edycja szkolenia H5P Interaktywne materiały – podstawy za nami i znów dużo inspirujących materiałów wytworzonych przez osoby uczestniczące w szkoleniu.
Tym razem prowadząca szkolenie online – Renata Iwan – chciała zwrócić uwagę na to, jak można te same treści wykorzystać na różne sposoby.
Oto przykład – dr inż. Piotr Chyła (WIMiR) najpierw zabiera swoich[...]
Kilka słów o Akademii Dydaktyki [poziom 1]
Od października 2024 roku w CeLiID rozpoczniemy realizację programu doskonalenia warsztatu dydaktycznego jakim jest Akademia Dydaktyki. Zależy nam na zbudowaniu dla Was przestrzeni do planowania własnej ścieżki rozwoju dydaktycznego w sposób bardziej świadomy i zgodny z Waszymi potrzebami.
Proponowany przez nas program składa się z trzech ścieżek, w zależności od stopnia zaawansowania. Na początek kilka[...]
CUTIE. Spotkanie partnerów projektu w Linz
Projekt CUTIE, który jest ‘dzieckiem’ projektu CUTE, nabiera coraz wyraźniejszych rumieńców, o czym mogliśmy się przekonać podczas kolejnego partnerskiego spotkania, tym razem w Linz w Austrii w dniach 16-18 kwietnia. Razem z naszymi partnerami z Steyr (Austria), Kopenhagi (Dania), Galway (Irlandia), Akureyri (Islandia), Murcia (Hiszpania), Zagrzeb (Chorwacja) zebraliśmy się po to, żeby wymienić sie informacjami[...]
Grywalizacja w edukacji – pokonferencyjne inspiracje
11 kwietnia odbyła się w Gdańsku 2. Ogólnopolska Konferencja “Grywalizacja w edukacji”, która została zorganizowana przez Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Konferencja ta cieszy się coraz większą popularnością i widać po tegorocznej edycji, że jeden dzień z wystąpieniami to zdecydowanie za mało. Program był faktycznie bardzo ściśnięty po to, żeby móc zaprezentować najwięcej jak się[...]
Dasie i Niedasie w świecie kompetencji cyfrowych: O problemach nauczycieli akademickich
W krainie edukacji cyfrowej, gdzie kompetencje cyfrowe stają się kluczowym elementem w procesie nauczania i uczenia się, spotykamy się nie tylko z entuzjastycznymi pionierami, ale także z nieco bardziej sceptycznymi użytkownikami – oto Dasie i Niedasie. Te dwie postawy od lat towarzyszą dydaktykom akademickim w ich codziennych zmaganiach z wyzwaniami edukacji, teraz coraz częściej edukacji[...]

