Artykuły
H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_1]
W styczniu 2024 r. nasza koleżanka – Renata Iwan – miała przyjemność poprowadzić szkolenie online H5P Interaktywne materiały – podstawy. Podczas szkolenia realizowanego na na Uczelnianej Platformie e-Learningowej (UPeL) pracownicy AGH uczyli się tworzyć interaktywne materiały dydaktyczne w H5P takie jak: quizy, ćwiczenia wizualne i interaktywne wideo*.
Poniżej – za zgodą autorów – prezentujemy efekty[...]
RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część III – Dydaktycy o CeLiID
W trzeciej części raportu z badania doświadczeń dydaktyków i dydaktyczek AGH, w roku akademickim 2022/23 znajdziecie informacje o tym jak oferta CeLiID jest postrzegana przez jej użytkowników i użytkowniczki oraz co utrudnia korzystanie z niej.
[...]RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część II – Pogłębianie wiedzy dydaktycznej oraz doświadczanie trudności
Przedstawiamy drugą cześć raportu z badania doświadczeń osób prowadzących zajęcia w AGH w roku akademickim 2022/23. Z tej części dowiecie się czy dydaktycy i dydaktyczki podnoszą swoje kompetencje do nauczania i jeśli tak, to co ich do tego motywuje oraz czy doświadczają trudności w swojej pracy.
[...]RAPORT Z BADANIA DOŚWIADCZEŃ DYDAKTYKÓW – część I – Jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2022/23
Już po raz trzeci zbadaliśmy doświadczenia osób uczących w AGH i prezentujemy trzy-częściowy raport. W tej części dowiecie się jak prowadzono zajęcia w roku akademickim 2022/23 – czy popularniejsze były formy zdalne czy stacjonarne, jakie techniki i metody były najczęściej wykorzystywane oraz jakie jest nastawienie do nauczania zdalnego.
Wszystkim osobom, które wzięły udział w badaniu,[...]
CUTIE. Spotkanie partnerów projektu w Kopenhadze
Projekt CUTIE, który jest ‘dzieckiem’ projektu CUTE, nabiera rumieńców, co można było zobaczyć podczas wizyty w Kopenhadze w dniach 23-25 października, gdzie spotkali się przedstawiciele partnerskich instytucji z Steyr (Austria), Kopenhagi (Dania), Galway (Irlandia), Akureyri (Islandia), Murcia (Hiszpania), Zagrzeb (Chorwacja). Podsumowaliśmy działania, które zostały wykonane w projekcie do tej pory i rozmawialiśmy na temat tego,[...]
Ciemny motyw od teraz dostępny na UPeL
Mamy zaszczyt ogłosić, że od wczoraj (05.11) platforma UPeL została wyposażona w nową funkcję, która z pewnością ucieszy naszych użytkowników. Od teraz możesz cieszyć się wygodą i stylowym designem w nowym ciemnym motywie!
Ciemny Motyw – Dla Komfortu i Wizualnego Uroku.
Uczelniana Platforma e-Learningowa teraz oferuje opcję ciemnego motywu, który dostępny jest dla wszystkich naszych[...]
Akredytowany tutor
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Szkolenie Akredytowany Praktyk Tutoringu.
Podjęte działania: W wyniku przeprowadzenia procedury przetargowej została wyłoniona firma Collegium Wratislaviense, z którą została podpisana umowa KC-ZP.272-27/23. W terminach 22.04-14.05 odbyło się szkolenie dla pierwszej grupy, udział wzięło 13 osób. W terminach[...]
VR/AR W UCZELNI TECHNICZNEJ:
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Obsługa pracowni VR i szkolenia dla pracowników oraz Zakup licencji wraz z certyfikatami dostępu do biblioteki modułów VR Unity.
Podjęte działania: przeprowadzenie 4 cykli szkoleniowych w terminach 17.04, 29.05. 23.06. 07.07.2023 w pracowni EduVRLab z zakresu wykorzystania[...]
Studia przypadków i dobre praktyki STEM
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie:
Rozbudowa OPEN AGH o studia przypadków i dobre praktyki dydaktyczne STEM.
Podjęte działania: opracowanie wzoru opisu przypadku oraz wzoru opisu metody dydaktycznej. Opracowanie 22 studiów przypadków wdrożeń konkretnych metod dydaktycznych stosowanych przez prac. nauk-dyd. w zajęciach o[...]
Rozwój kompetencji
W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, numer umowy: MEiN/2022/DIR/1810, Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie zrealizowała zadanie: Warsztaty mentorskie dla kadry dydaktycznej oraz kadry wspierającej dydaktykę dotyczącej pracy z talentami.
W wyniku przeprowadzenia procedury przetargowej została wyłoniona firma The Shift House sp.z.o.o., z którą została podpisana umowa KC-ZP.272-134/23. Zakupiono testy CliftonStrenghts do szacowania potencjału[...]