Podczas ostatniego webinaru “Blended Learning krok po kroku” w konwencji kulinarnej rozważaliśmy jakie elementy można mieszać tak, aby studenci mogli doświadczać spójnego, wartościowego kształcenia. Ponieważ rzeczywistość polskich uczelni wyższych z wielu przyczyn opiera się na kształceniu “w murach” stąd kształcenie mieszane (hybrydowe, komplementarne) stanowi ważny element procesu projektowania zajęć dla studentów. Jest wyzwaniem, wymaga bowiem umiejętności pogodzenia dwóch specyficznych środowisk pracy.
Studenci jednak to lubią – skoro są pokoleniem urodzonym z Internetem w kieszeni to mieszana forma nauki wydaje się godzić ich potrzeby ze specyfiką uczelni technicznej.
Podczas spotkania braliśmy pod uwagę zarówno kwestie związane z technologiami – takie jak narzędzia czy sposoby komunikacji, jak i dydaktyką – na przykład sposoby oceny czy metody.
Następnie uporządkowaliśmy te elementy w 3 proste modele pokazujące w jaki sposób układać spójną i jednocześnie elastyczną ścieżkę dla studentów.
Podczas naszych webinarów zwykle sporo się dzieje – tym razem uczestnicy wypracowali zestaw korzyści z mieszania.