ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Projektowanie i prowadzenie kursów on-line

Beata Tworzewska-Pozłutko

14.10.2013

Artykuł opublikowany 10 lat, 6 miesięcy i 6 dni temu.

[Aktualizacja: Rejestracja na kurs została zamknięta w dniu 11.11.2013, a kurs rozpoczął się 18.11.2013 r. W związku z tym nie ma możliwości zgłoszenia się na tę edycję kursu]

Do 11 listopada nauczyciele i nauczycielki przedmiotów zawodowych mogą zapisywać się na nasz najnowszy kurs: „Projektowanie i prowadzenie kursów on-line w kształceniu zawodowym”.

Kurs jest bezpłatny i w całości realizowany on-line.

Uczestnicy kursu, po jego ukończeniu, będą potrafili zaplanować kurs e-learningowy dla przedmiotu zawodowego wraz z ćwiczeniami i elementami strategii prowadzenia zajęć online. Będą również swobodnie dobierać różne narzędzia i metody pracy w zależności od wyznaczonych celów.

Kurs skupia się szczegółowo na następujących tematach:

  • rozwój kompetencji nauczania on-line,
  • formy e-learningu,
  • projektowanie e-tywności,
  • tworzenie edukacyjnych filmów i nagrań dźwiękowych,
  • korzystanie, dzielenie się i ewaluacja zasobów dostępnych w sieci,
  • motywacja w kursie on-line,
  • praca grupowa w kursie on-line,
  • moderowanie dyskusji na forum,
  • rola prowadzącego kurs.

Zaczynamy już 18 listopada 2013 i będziemy wspólnie pracować do 17 lutego 2014. Tygodniowy czas pracy to około 4-5 godzin.

Rejestracja uczestników trwa do 11 listopada 2013 i odbywa się pod adresem: http://evet2edu.eu/moodle/login/signup.php?lang=pl

Kurs został przygotowany w ramach projektu „eVET2EDU – wspieranie trenerów i nauczycieli kształcenia zawodowego w e-learningu”. Pracowali nad nim specjaliści dziedzinowi ze szkół zawodowych, uniwersytetów i instytucji badawczych z 9 krajów. Szczegółowe informacje na temat projektu, można znaleźć na stronie: http://evet2edu.eu/.

Każdy uczestnik, który pomyślnie ukończy kurs, otrzyma certyfikat. Dodatkowo, jeśli wyrazi chęć wykorzystywania zdobytych umiejętności w praktyce, a szkoła nie będzie dysponować platformą, oferujemy bezpłatną instalację oraz hosting platformy Moodle (szczegóły oferty dostępne na życzenie e-mailem).

Ewentualne pytania można kierować na adres: cel@agh.edu.pl

Szczegółowe informacje można również znaleźć pod adresem http://evet2edu.eu/pilot/informacje/

Poniżej szczegółowe informacje dotyczące planu kursu.

 

SZCZEGÓŁOWY PLAN KURSU

Kurs składa się z 10 modułów realizowanych podczas około 60 godzin nauki.

 

MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka (18.11.2013 – 26.11.2013, 2h 30 min)

Celem Modułu jest opanowanie platformy w stopniu wystarczającym do wzięcia udziału w kursie, poznanie się w grupie uczestników i prowadzących oraz zaplanowanie własnej pracy w kursie.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wyjaśnić wagę wprowadzenia i osobistego kontaktu w uczeniu się online,
  • korzystać z platformy w stopniu umożliwiającym udział w kursie.

 

MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji (20.11.2013 – do końca kursu, 3h 20min)

Celem Modułu jest zidentyfikowanie kompetencji, które uczestnicy posiadają jako nauczyciele i zastanowienie się nad tym, jak można zapewnić osobom uczącym sie zdobycie pożądanych (zawodowych) kompetencji.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wyjaśnić czym jest kompetencja,
  • zidentyfikować swoje kompetencje nauczyciela,
  • przeanalizować, które kompetencje mogą być osiągnięte za pomocą TIK,
  • wyjaśnić relację pomiędzy kompetencjami a dowodami,
  • stworzyć dowody własnych kompetencji w tabeli kompetencji,
  • zastanowić się nad własnym doświadczeniem uczenia się.

 

MODUŁ 3 :: Formy e-learningu (27.11.2013 – 03.12.2013, 3h 30 min)

Celem modułu jest zaobserwowanie różnych form e-learningu w kontekście kształcenia zawodowego.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • zidentyfikować różne formy e-learningu,
  • przeanalizować elementy kursów e-learningowych,
  • rozważyć możliwości wykorzystania różnych form e-learningu we własnym kontekście zawodowym.

 

MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności (04.12.2013 – 10.12.2013, 6 h 10 min)

Celem modułu jest nabycie umiejętności zaprojektowania e-tywności.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wyjaśnić koncepcję e-tywności,
  • wyjaśnić rolę i istotę zaprojektowania celów uczenia się,
  • zaprojektować e-tywność przydatną w twoim kontekście zawodowym,
  • zaprojektujesz cele wg kryteriów SMART.

 

MODUŁ 5 :: Tworzenie zasobów cyfrowych (11.12.2013 – 20.12.2013, 4h 30 min).

Celem modułu jest zdobycie umiejętności tworzenia podstawowych zasobów do uczenia się dla przedmiotów zawodowych.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • stworzyć proste filmy i opublikować je w sieci,
  • przeanalizować i porównać dobre i złe instruktażowe filmy,
  • zidentyfikować narzędzia do tworzenia treści,
  • planować zajęcia, w trakcie których uczący się będą używać bądź produkować materiały filmowe i dźwiękowe jako zasoby edukacyjne.

 

MODUŁ 6 :: Zasoby w sieci – (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja

(27.12.2013 – 07.01.2014, 4h 10 min)

Celem modułu jest zdobycie umiejętności wyszukiwania, selekcji, ponownego wykorzystania, dzielenia się oraz ewaluacji zasobów online przydatnych dla wykładanego przedmiotu zawodowego adekwatnie do celu dydaktycznego kursu/zajęć.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wyjaśnić róźnicę pomiędzy treściami objętymi tradycyjnym prawem autorskim a Otwartymi Zasobami Edukacyjnymi,
  • wybrać, ponownie wykorzystać oraz ocenić zasoby online,
  • zastosować warunki licencji Creative Commons,
  • wybrać zasoby zgodnie z celem kursu/zajęć.

 

MODUŁ 7 :: Motywacja (08.01.2014 – 14.01.2014, 5h 15 min)

Celem modułu jest wyjaśnienie/zrozumienie złożonych mechanizmów, które motywują i demotywują uczestników e-learningowych kursów, ze szczególnym uwzględnieniem kursów zawodowych.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wskazać czynniki wpływające na wzrost i spadek motywacji uczestników kursu e-learningowego,
  • zastosować wybrane metody mobilizowania uczących się do większej aktywności.

 

MODUŁ 8 :: Praca grupowa (15.01.2014 – 28.01.2014, 10 h)

Celem modułu jest nabycie umiejętności zaprojektowania e-tywności bazującej na pracy grupowej.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • pracować nad rozwijaniem umiejętności potrzebnych do współpracy podczas wykonywania pracy grupowej,
  • wskazać umiejętności ułatwiające pracę grupową,
  • zaprojektować e-tywność opartą na pracy grupowej,
  • opisać charakter pracy grupowej.

 

MODUŁ 9 :: Moderowanie dyskusji na forum (29.01.2013 – 04.02.2013, 7h 5 min)

Celem modułu jest nabycie umiejętności zaplanowania i prowadzenia dyskusji oraz reagowania na konkretne problemy wynikające ze specyfiki dyskusji na forum „w środowisku” przedmiotów zawodowych.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • zaplanować dyskusję online,
  • prowadzić dyskusję online,
  • posługiwać się narzędziami potrzebnymi do moderowania forum.

 

MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego (05.02.2013 – 11.02.2013, 2h 20 min)

Celem modułu jest nabycie umiejętności organizacji własnej pracy prowadzącego kurs e-learningowy związany z przedmiotami zawodowymi, jak również rozwinięcie umiejętności ewaluacji własnych umiejętności. Jest to także moduł podsumowujący cały kurs.

Po zakończeniu Modułu uczestnik/ka będzie potrafił/a:

  • wyjaśnić role i kompetencje prowadzącego kurs e-learningowy,
  • zaplanować prowadzenie kursu e-learningowego,
  • dokonać ewaluacji własnych umiejętności,
  • zaprezentować informacje dotyczące swoich osiągnięć i postępów w kursie.

 

ZAKOŃCZENIE (12.02.2014 – 17.02.2014)

 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej