ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

PrzedsięWeź – czyli narzędzia produktywnego akademika

Paula Hmiedat

04.11.2021

Artykuł opublikowany 2 lata, 3 miesiące i 16 dni temu.

Produktywność, to temat szeroki, łączący w sobie zagadnienia związane z zarządzaniem swoją energią, czasem, planowaniem i priorytetyzowaniem zadań, porządkowaniem i radzeniem sobie z rozproszeniami. Dla każdego produktywność będzie miała nieco inny wymiar. Dla jednej frakcji będzie to robienie więcej w krótszym czasie. Dla innych będzie to rozważny dobór czynności i zadań, według własnych wartości i priorytetów.

Natomiast produktywność nauczyciela akademickiego wydaje się być jeszcze bardziej skomplikowana.

Według uczestników październikowego webinaru “PrzedsięWeź” profesja nauczyciela akademickiego charakteryzuje się przymiotami takimi jak:

  • wielozadaniowość
  • nieprzewidywalność zadań
  • zbyt wiele zadań naraz, przeładowanie obowiązkami
  • częste zmiany
  • wiele rozproszeń, rzeczy pilnych pojawiających się nagle
  • wiele obszarów działania
  • niewystarczające lub brak wsparcia
  • brak rozsądnego planowania organizacyjnego
  • dużo biurokracji
  • czasochłonność zadań

Takie zestawienie cech i czynników zdecydowanie może utrudniać zarządzanie swoim czasem, energią i zadaniami. Aby odciążyć swoją uwagę i trochę zautomatyzować i usprawnić czynności wykonywane na co dzień, proponujemy kilka sprawdzonych aplikacji. Na rynku narzędzi i aplikacji jest wiele. Różnią się one między sobą poszczególnymi funkcjami i cechami, nie mniej ich główne założenia są zbieżne, w ramach danej potrzeby, na którą odpowiadają.

Poniższy dokument zawiera selekcję kilku aplikacji wspomnianych podczas webinaru, a także tych, które naszym zdaniem mogą znaleźć zastosowanie w profesji nauczyciela akademickiego.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej