czatGPT
Webinary poświęcone sztucznej inteligencji w ramach projektu CUTIE
Cykl webinarów w ramach projektu CUTIE stanowi istotny element rozwoju kompetencji dydaktycznych pracowników Akademii Górniczo-Hutniczej, w szczególności w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) i nowych technologii w procesie dydaktycznym. Celem projektu jest nie tylko wsparcie dydaktyków w adaptacji do zmieniających się trendów edukacyjnych, ale także wyposażenie ich w umiejętności, które pozwolą efektywnie korzystać z nowoczesnych[...]
AI Bingo! czyli jakich kompetencji potrzebujemy do odpowiedzialnej pracy z genAI
ChatGPT stał się w ciągu dwóch lat asystentem pisania dla większości osób wykonujących prace intelektualne. Generatywna AI spopularyzowała wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy, choć to tylko jedna, najnowsza z odmian tej technologii.
Dlaczego właśnie jest tak skuteczna w codziennych zadaniach: automatyzacji, redakcji, wyszukiwania, analizy treści i danych ? Co sprawia, że to właśnie generatywna AI[...]
GenAI w dydaktyce akademickiej
Generatywna sztuczna inteligencja (ang. generative artificial intelligence, generative AI, GenAI) to dziedzina sztucznej inteligencji bazująca na ogromnych ilościach danych, z których jest w stanie generować zupełnie nowe treści.
Modele genAI używają sieci neuronowych i algorytmów uczenia maszynowego do naśladowania ludzkiej twórczości, kreatywności. “Uczą się” wzorców i struktur charakterystycznych dla określonych typów danych, a na podstawie[...]
AJAJAJ czy AI? Jak projektowałyśmy kursy ze wsparciem
Masz mało czasu i temat, którego nie czujesz, a musisz przygotować kurs. Jak zmienić AJAJAJ w AI?
W trakcie webinaru odpowiedziałyśmy na to pytanie, a w szczególności: Jak dobrze można zaprojektować kursy online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI)? Na co należy uważać korzystając z pomocy AI? Jakich kompetencji potrzebujesz jako projektant/ka kursu?
Posiłkując się modelem[...]
Dydaktyk na tropie sztucznej inteligencji
Dlaczego sztuczna inteligencja cieszy się – jak nigdy dotąd – ogromną popularnością? Jej początki sięgają przecież lat pięćdziesiątych, lecz to właśnie teraz staje się łatwo dostępną technologią użytkową. Jest obecna w życiu prywatnym, ale także w pracy – w wielu branżach i sektorach, w tym również w sektorze edukacji.
Większość z nas ma już za[...]