Artykuły
Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski – inspiracje
Minęło już sporo czasu od zakończenia 2. edycji kursu “CNN czyli Cyfrowy Narzędziownik Nauczycielski”. Ale nadszedł koniec roku i czas podsumowań. Dlatego ta edycja też zostanie podsumowana.
Celem kursu było wsparcie osób prowadzących zajęcia na AGH w świadomym planowaniu oraz wykorzystywaniu wybranych narzędzi cyfrowych do projektowania i tworzenia treści dydaktycznych, dopasowanych do różnych typów aktywności[...]
Nowoczesna prezentacja i co warto o niej wiedzieć’
Zakończyliśmy 14. edycję kursu ‘Nowoczesna prezentacja’. Opierało się ono w dużej mierze na poprzednim szkoleniu “Prezentacja multimedialna”. Inspiracją do zmian było to, co powiedział David JD Philips w wystąpieniu ‘ Jak nie umrzeć od Powerpointa?’ No właśnie, jak to zrobić? Poniżej zamieszczone są podstawowe zasady, o jakich należy pamiętać tworząc prezentację i tymi zasadami kierowaliśmy[...]
Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 3.2
WprowadzenieW Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]
H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P podst_5]
Ponownie dzielę się z Wami materiałami stworzonymi przez dydaktyków_czki AGH podczas szkolenia na temat wykorzystania zasobów H5P mając nadzieję, że będzie to inspiracją do własnych dydaktycznych poszukiwań.
Tym razem chciałam zwrócić uwagę na drobiazgi, które jednakowoż mogą odegrać ważną rolę. Mgr inż. Magdalena Łucka z WGGiIŚ przygotowała dobrze znane wielu z Was fiszki. Ale przyjrzyjcie[...]
CUTIE – warsztaty z osobami studiującymi, część 3
Jednym z działań w projekcie CUTIE jest stworzenie takiej aktywności, w której możliwe jest współdziałanie i współtworzenie przez osoby uczące i studiujące działań, które przyczynią się do rozwoju kompetencji cyfrowych tej pierwszej z grup. Mieliśmy już dwa takie spotkania, które zostały opisane tutaj i tutaj. Tym razem spotkanie, które odbyło się 18.11, było poświęcone pracy[...]
Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 3.1
WprowadzenieW Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]
CeLiIDowy kalendarz adwentowy
Święta coraz bliżej zapraszamy, podobnie jak rok temu, do wspólnego odliczania. Tegoroczny kalendarz adwentowy poświęcony jest różnym funkcjonalnościom UPeL Gościnne progi otwarły się też dla 2 postów o Open AGH.
Jak to działa?
Zgodnie z mechaniką działania tradycyjnych kalendarzy adwentowych codziennie będziesz mieć możliwość otwarcia kolejnego okienka, w którym znajdziesz prezencik. Zaczynamy 1. grudnia!. Każde drzwi mają numerek,[...]
Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 2.3
WprowadzenieW Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]
eTEE 2025: wróć do najciekawszych wystąpień
Dwa dni, setki rozmów, dziesiątki pomysłów i jedno wspólne pytanie: jak uczyć ciekawiej?
Tak na Akademii Górniczo-hutniczej w Krakowie wyglądała XI Konferencja eTEE Dydaktyka i Technologia 2025 – wydarzenie pełne energii, kreatywności i ludzi, którzy łączą edukację, technologię i pasję. To było miejsce, gdzie doświadczenie dydaktyczne spotykało się z nowymi narzędziami, a praktyczne wyzwania akademickie[...]
CUTIE – spotkanie projektowe w Krakowie
W ubiegłym tygodniu, w dniach 23-25.00, uczestniczyłyśmy w ostatnim spotkaniu projektowym CUTIE. Tym razem odbyło się ono na naszej uczelni. Gościliśmy naszych partnerów z University of Copenhagen (Dania), National University of Galway (Irlandia), University of Zagreb (Chorwacja), University of Murcia (Hiszpania), AGH (Polska), Global Training Network Solutions GmbH (Austria). Spotkanie zdominowały dwa tematy:
prace warsztatowe[...]

