Artykuły
miniPrzewodnik dydaktyka i dydaktyczki 2025/2026
Nowy, 107. rok akademicki w AGH, przynosi zmiany w obszarze dydaktyki, platform e-learningowych i narzędzi wspierających proces nauczania. Wszystkie najważniejsze informacje zebraliśmy w odświeżonej wersji miniPrzewodnik dla dydaktyków i dydaktyczek na rok 2025/2026.
Przewodnik polecamy zarówno osobom rozpoczynającym swoją przygodę z dydaktyką w AGH, jak i wszystkim doświadczonym dydaktykom. Wierzymy i wiemy, że[...]
miniPrzewodnik osoby studiującej online 2025/2026
Witaj w nowym roku akademickim!
Z radością prezentujemy zaktualizowaną wersję miniPrzewodnika dla osoby studiującej online w roku akademickim 2025/2026. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z nauką zdalną, czy kontynuujesz studia, przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór najważniejszych informacji i wskazówek, które ułatwią Ci efektywne korzystanie z dostępnych i rekomendowanych w AGH narzędzi i zasobów.
Wiemy,[...]
Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 2.1
WprowadzenieW Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]
Myślenie wizualne w działaniu, czyli kto uczy na AGH, ten potrafi rysować!
Od pierwszej edycji szkolenia “Myślenie wizualne w nauce i edukacji” w CeLiID minęło już prawie 6 lat. We wszystkich dotychczasowych edycjach wzięło udział blisko 170 osób. Przekonali się o wartości wykorzystania elementów wizualnych w uczeniu i zmierzyli z rysowaniem, mapą myśli, wizualną notatką oraz visual storytellingiem.
Miałam przyjemność poprowadzić 4 ostatnie edycje szkolenia – od[...]
H5P w akcji! Inspiracje, które warto kliknąć.
Od 2024 roku, po każdej edycji szkolenia z zasobów H5P, publikuję materiały dydaktyczne stworzone przez osoby uczestniczące w tych spotkaniach. Ich celem jest nie tylko pokazanie możliwości narzędzia, ale przede wszystkim – zainspirowanie innych dydaktyków i dydaktyczek do tworzenia własnych interaktywnych i angażujących materiałów edukacyjnych. Przykłady, które prezentuje poniżej to żywe dowody na[...]
H5P w akcji! – interaktywne materiały edukacyjne dydaktyków/czek AGH [H5P zaaw_3]
Lepiej późno, niż wcale. Założyłam sobie jakiś czas temu, że po każdym szkoleniu H5P będę upowszechniała wybrane zasoby H5P wytworzone podczas jego trwania. Miało to pokazać jak fajne rzeczy można tworzyć i potencjalnie być inspiracją dla innych. Niestety, dopadła mnie rzeczywistość. Ostatnie szkolenie kończyłam będąc na zagranicznym wyjeździe projektowym. Po powrocie bieżączka skutecznie zepchnęła moje[...]
Cyfrowa podróż – historia z rozwoju kompetencji cyfrowych 1.4
WprowadzenieW Akademii Kompetencji im. Niedalekiej Przyszłości pracuje zróżnicowane grono dydaktyczne – od osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologiami cyfrowymi, po prawdziwych innowatorów. Osoby uczące się również prezentują różne poziomy umiejętności cyfrowych. Ta historia śledzi rozwój obu tych grup w zakresie kompetencji DigCompEdu na przestrzeni roku akademickiego, pokazując ich drogę przez sześć poziomów[...]
CUTIE – spotkanie projektowe w Galway
W ubiegłym tygodnia, w dniach 19-21.05, uczestniczyłyśmy w kolejnym, tym razem przedostatnim spotkaniu projektowym CUTIE. Tym razem odbyło się ono na uniwersytecie w Galway w Irlandii. Uniwersytet jest już znany pracownikom AGH z wizyty studyjnej. Głównym celem spotkania było podsumowanie naszych działań projektowych, zwłaszcza tych dotyczących współdziałania osób studiujących z osobami uczącymi w celu podniesienia[...]
Kompetencje cyfrowe w edukacji – przewodnik po przypadkach
Dzięki projektowi CUTIE poruszamy się coraz głębiej po kompetencjach cyfrowych w edukacji. DigCompEdu to europejski schemat kompetencji cyfrowych nauczycieli, który służy jako przewodnik w pracy z technologiami w edukacji. Określa sześć kluczowych obszarów kompetencji, skupiając się nie tylko na umiejętnościach technicznych, ale przede wszystkim na ich zastosowaniu w nauczaniu i uczeniu się. Podzielone są one dodatkowo na[...]
eTEE 2025 – zapraszamy do udziału w konferencji!
Zapraszamy do udziału w XI Konferencji eTEE Dydaktyka i Technologia – przestrzeni dialogu, inspiracji i wymiany doświadczeń dla wszystkich osób zaangażowanych w edukację techniczną i cyfrową. Niezależnie od tego, czy prowadzisz zajęcia, realizujesz projekty edukacyjne, badasz nowe metody nauczania, czy po prostu interesujesz się przyszłością edukacji – znajdziesz tu coś dla siebie.
Spotykamy się w[...]