ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Artykuły

Jak dotrzeć do studentów?

Czyli komunikacja ze studentami według Rafała Kłeczka 

 

Lubisz pracować ze studentami?  

Praca wykładowcy jest ciekawym i bardzo złożonym zajęciem. Z jednej strony mamy dziedzinę, którą się zajmujemy i doskonalimy, wierząc w to, że jako nauczyciele akademiccy jesteśmy wystarczająco kompetentni, aby ową wiedzę przekazywać dalej, z drugiej zaś strony znajduje się nasz odbiorca – student,[...]

Kompetencje społeczne przy okazji kursów online

Inspiratorka: dr inż. Katarzyna Klimkiewicz (Wydział Zarządzania AGH)

E-learning kojarzony bywa z formą pracy uniemożliwiającej, czy też ograniczającej kontakt nauczyciela ze studentami. Sceptycy tej formy nauczania wymieniają m.in. poczucie odosobnienia uczestników kursów, trudność w zaangażowaniu i motywawaniu oraz wymuszoną interakcję jako słabe jej punkty. Tymczasem doświadczenia Katarzyny Klimkiewicz w zakresie dydaktyki przy wykorzystaniu e-learningu są[...]

Mikropoświadczenia – czym są, komu służą, jaki jest ich cel?

Mikropoświadczenia (ang. microcredentials) to jeden z tematów, nad którym pracuje Komisja Europejska. Komisja wydała propozycję zaleceń dla Rad Ministrów państw członkowskich w tej sprawie. Uznaje się, że stanowią ważny czynnik w kształceniu ustawicznym i rozwoju zawodowym w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego.

Krótką definicję terminu znajdziemy w raporcie Komisji Europejskiej pt. A European approach to micro-credentials.

[...]

UPeL 4.0 w AGH

W roku akademickim 2022/23 zajęcia prowadzone z wykorzystaniem Uczelnianej Platformy e-Learningowej, odbywają się na zaktualizowanej do najnowszej wersji (4.0) platformie. Aktualizacja oznacza:

nowy interfejs platformy, nową strukturę kursów, integrację wszystkich obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar, logowanie do UPEL jak do innych usług sieciowych AGH.

Przygotowaliśmy nowe tutoriale, w których prezentujemy najważniejsze ustawienia Platformy, o których[...]

miniPrzewodnik studenta online 22/23

Początek studiów to zawsze dużo nowości – nowe zajęcia, nowi ludzie, nowi prowadzący czy nowe systemy. Dla tych wszystkich, którzy zaczynają swoją edukacyjną przygodę na naszej Uczelni przygotowaliśmy zaktualizowaną wersję miniPrzewodnik studenta online 22/23 na rok akademicki 2022/23. Witajcie na pokładzie!

Jesteśmy przekonani, że świat cyfrowych zasobów i narzędzi to dla Was chleb powszedni! Jednak może[...]

miniPrzewodnik dla dydaktyków 22/23

Nowy rok akademicki w obszarze platform e-learningowych i narzędzi wspierajacych dydaktykę to zawsze nowości i zmiany. W tym roku, z uwagi na dużą aktualizację Uczelnianej Platformy e-Learningowej oraz integrację obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar UPeL, zmiany są znaczące. Wszystko zebraliśmy w zaktualizowanej wersji miniPrzewodnik dla dydaktyków na rok akademicki 2022/23.

Przewodnik jest zarówno dla tych,[...]

Tydzień Otwartej Nauki 2022

W dniach 24-30.10.2022 obchodzić będziemy Międzynarodowy Tydzień Otwartej Nauki (Open Access Week). Tematem wiodącym tegorocznej edycji tygodnia jest Otwartość dla sprawiedliwości klimatycznej (Open for Climate Justice). Powiązany jest on ściśle z Open Climate Campaign.

Zaplanowaną na kolejne lata kampanię zainicjowały trzy organizacje Creative Commons, SPARC i EIFL. Wspierana jest przez granty Open Society Foundations[...]

UPeL 4.0 już jest!

W nadchodzącym roku akademickim 2022/23 zajęcia prowadzone z wykorzystaniem Uczelnianej Platformy e-Learningowej, będą się odbywać na zaktualizowanej do najnowszej wersji (4.0) platformie. Aktualizacja oznacza:

nowy interfejs platformy, nową strukturę kursów, integrację wszystkich obszarów wydziałowych w jeden wspólny obszar, logowanie do UPEL jak do innych usług sieciowych AGH.

 

Aktualna UPeL dostępna jest pod adresem: https://upel.agh.edu.pl. Logowanie odbywa sie[...]

Plan rozwojowy CeL na semestr zimowy 22/23

Dla CeLu wakacje to zawsze czas planowania. W rezultacie we wrześniu wracamy do Was z planem działań rozwojowych na cały semestr. A że lubimy sami się rozwijać i podejmować nowe wyzwania, to i w ofercie wydarzeń mamy kilka nowości.

Pierwszą nowością jest wprowadzenie szkoleń bazowych, które stanowią wstęp do dalszego rozwoju w 4 obszarach kompetencji:[...]

Raport z badań: e-learning w AGH 2021/22

Wraz z końcem roku akademickiego 2021/22, kontynuując tradycję zbierania opinii wśród społeczności AGH, zapytaliśmy naszych dydaktyków o ich doświadczenia w prowadzeniu zajęć w naszej Uczelni. Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami. Zebraliśmy dużo wartościowego feedbacku również na temat działalności CeLu. Na ich podstawie będziemy pracować nad usprawnieniami w procesie kształcenia, które jako[...]

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej