ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Co nowego na UPeL 4.4 w roku 2024/25

Marta Parczewska

27.09.2024

Artykuł opublikowany 13 dni temu.

Jak co roku w wakacje platforma UPeL została zaktualizowana do najnowszej wersji 4.4, która oferuje kilka nowych funkcjonalności. W tym wpisie krótko poinformujemy o nowościach. W czasie wakacji zostały też zaktualizowane wszystkie tutoriale. Tam możecie się udać po szczegółowe instrukcje i wskazówki.

Nowe ikony w panelu “Dodaj aktywność lub zasób”

W panelu zawierającym aktywności i zasoby pojawiły się ich nowe oznaczenia graficzne. W dwóch przypadkach nastąpiła także zmiana nazwy. “Peer assessment” został przetłumaczony na język polski jako ‘Ocenianie rówieśnicze”, natomiast zasób funkcjonujący pod nazwą “Etykieta”, ma nową nazwę “Tekst i media (Etykieta)”. Zmiany te zostały oznaczone na zrzucie poniżej:

 
Nowy zasób: Mootimeter

Mentimeter to narzędzie często wykorzystywane przez osoby uczące, ale teraz na naszej platformie mamy dostęp do zasobu, które oferuje bardzo podobne opcje. Aby go uruchomić, musisz wybrać Mootimeter z listy zasobów. Po otworzeniu masz dostęp do trzech opcji: poll (ankieta), quiz (zadanie testowe) i world cloud (chmura słów). 

Skrót do pomocy technicznej

W prawym dolnym rogu strony pojawia się ikona żuczka. Jeśli w nią klikniesz to uzyskasz dostęp do napisania szybkiej wiadomości, która trafi do naszej pomocy technicznej. Odpowiedź przyjdzie na Twojego maila. Ta funkcjonalność jest dostępna tylko dla osób uczących.

 

 
 
Ulepszony motyw ciemny

Motyw ciemny ewoluuje i został ulepszony. W jaki sposób uruchomić motyw ciemny dowiesz się w Włączam motyw jasny/ciemny.

 

Przystępny sposób formatowania tekstu

Na platformie UPeL została zainstalowana wtyczka Components for learning (C4L). Dzięki niej z łatwością wyróżnisz fragmenty tekstu w sposób ułatwiający naukę osobom studiującym. Więcej na temat wykorzystania możliwości wtyczki znajdziesz w tutorialu Formatuję tekst w celu ułatwienia nauki

 

Przejrzysty graficznie postęp ukończenia kursu oraz region pozwalający umieścić blok na głównej stronie kursu

Teraz możesz ułatwić osobom studiującym śledzenie swojego postępu w kursie, dzięki nowemu blokowi: postęp ukończenia. Co więcej, funkcjonalności bloku ułatwiają śledzenie nie tylko kursantom/tkom, ale także Tobie. Sprawdzisz na jakim etapie są poszczególni użytkownicy/czki, pobierzesz raport dla wszystkich lub wybranych. Oprócz tego blok możesz umieścić w specjalnym regionie na głównej stronie kursu. Więcej na temat postępu ukończenia oraz regionu na głównej stronie kursu w tutorialach: Dodaję przejrzysty graficznie Postęp ukończenia oraz Umieszczam blok w panelu górnym na głównej stronie

 

Aplikacja mobilna platformy UPeL

Nasza szkoleniowa platforma jest też dostępna w formie mobilnej. Aby ją uruchomić w telefonie, skorzystaj z Apple Store lub Google Play i wyszukaj moodle. Po ściągnięciu aplikacji musisz się zarejestrować wpisując w odpowiednie okienko adres naszej platformy https://szkolenia.upel.agh.edu.pl/ Później logujesz się tak samo jak na szkoleniowy UPeL używając swojego loginu i hasła. 


Baza tutoriali

W odpowiedzi na potrzeby dydaktyków AGH realizujących i wspierających zajęcia za pośrednictwem UPeL, zaktualizowaliśmy tutoriale związane z obsługą platformy oraz już dodaliśmy kilka nowości.

Dotychczasowa struktura bazy tutoriali przeszła małą rewolucję. Obecnie w każdej z 4 sekcji  (Zakładam nowy kurs, Przygotowuję zawartość kursu, Prowadzę kurs, Zamykam kurs) znajdziecie kluczowe hasła – główne działania, jakie możecie realizować w kursie na UPeL. One z kolei prowadzą do punktowanej listy turoriali, umożlwiających samodzielne tworzenie zasobów i aktywności w kursie.

Wybór i kliknięcie nazwy tutoriala zlokalizowanego na szarej belce przeniesie Was do szczegółowej instrukcji. W niej krok po kroku omawiamy ustawienia i funkcje, również polecamy sprawdzone, rekomendowane rozwiązania.

 

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej