ZAPISZ SIĘ do Newslettera

Facebook Linkedin English

Dzień #3 Wizyta studyjna w Lulea

Agnieszka Chrząszcz

30.05.2023

Artykuł opublikowany 10 miesięcy i 27 dni temu.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy od podzielenia się na dwie grupy. Część z nas uczestniczyła w warsztatach z dydaktykami, którzy kończyli szkolenie etiudami trenerskimi. Pracowaliśmy w grupach wymyślając kreatywne rozwiązania niczym osoby studiujące na zajęciach – tematyka materiałów budowlanych okazała się wyjątkowo wdzięczna dla wszystkich. Druga grupa zwiedzała bibliotekę i rozmawiała z osobami odpowiedzialnymi za rekrutację.

Podsumowaniem wizyty było spotkanie z Joanną Hubinette – projektantką edukacyjną, edukatorką i członkinią zespołu wspierającego dydaktykę w uczelni oraz jej gośćmi – osobami projektującymi szkolenia, kursy online oraz uczącymi. Zaprosiła nas na warsztaty z dydaktykami i specami od technologii edukacyjnych, aby wspólnie popracować nad podsumowaniem wizyty. Dyskutowaliśmy w 4 grupach (metodą world cafe) nad indywidualnymi metodami pracy z osobami studiującymi (uczenie wzajemne, tutoring), sposobami oceniania, dostępnością cyfrowego środowiska uczenia się oraz ewaluacją jakości kształcenia.

Mogliśmy także porównać organizację naszej pracy. Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki jest siostrzaną jednostką wobec The Centre for Educational Development, mieliśmy więc sporo tematów do przedyskutowania. Rożne są narzędzia, których używamy (nasz UPeL to otwarte oprogramowanie oparte o Moodle, Lulea używa Canvas) ale podobna filozofia pracy i podejście do uczenia się. System szkoleń i wspierania rozwoju dydaktyków, promowanie aktywnych form pracy z osobami studiującymi oraz otwartość na eksperymenty to na pewno punkty styczne naszych jednostek.

W ten dzień nasi gospodarze zaprosili nas także na wyjątkową fika – w plenerze. Unikalny rezerwat przyrody Storforsen przy wodospadach i przełomie rzeki Pite to fantastyczne miejsce na ognisko i kawę. Rozmowom nie było końca, kto wie jakie jeszcze projekty udało się wymyślić przy domowym cieście i dudniącej rzece.

Wizyta studyjna została zrealizowana ze środków projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni, IDUB – Inicjatywa Doskonałości Uczelnia Badawcza oraz środków własnych.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej