Co robimy

Gepardy dydaktyczne

Gepardy dydaktyczne

30 stycznia 2023 r. odbył się uroczysty finał programu Gepardy dydaktyczne, który był prowadzony w CeLu od grudnia 2021 roku. Program Gepardy dydaktyczne jest realizacją jednego z głównych założeń Systemu Wsparcia Dydaktyki, czyli budowania społeczności dydaktyków-praktyków, tzw. community of practice

W miniony poniedziałek na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej w towarzystwie Pana Prorektora ds. Kształcenia prof. Wojciecha Łużnego oraz grona Pań i Panów Dziekanów mogliśmy złożyć gratulacje 20 dydaktykom i dydaktyczkom, uczestnikom programu Gepardy dydaktyczne oraz poznać ich projekty wdrożeniowe, nad których rozwojem pracowali w ramach programu. Dziękujemy wszystkim obecnym podczas wydarzenia za czas i miłą atmosferę, rozmowy przy kawie oraz uwagę poświęconą dydaktyce.

Praca w Gepardach dydaktycznych polegała na comiesięcznych spotkaniach warsztatowych w 3 grupach, w formie Master Mind, facylitowanych przez metodyków CeL: Paulę Al-Hmiedat, Wojciecha Barana, Annę Wronę-Czaplę/Magdalenę Wierzańską. Regularne spotkania na poddaszu CeLu sprzyjały rozwijaniu środowiska praktyków dydaktyków, dzielących się doświadczeniem, opinią, feedbackiem, wdrażających nowe metody do swoich przedmiotów i kursów oraz podejmujących aktywną współpracę interdyscyplinarną. Zawiązała się grupa pasjonatów, którzy oprócz swoich projektów dydaktycznych stworzyli relacje, niepodważalną więź będącą fundamentem tej społeczności.

Źródła projektu sięgają refleksji po ewaluacji poszkoleniowej z 2019 r. (projekt E-learning akademicki), kiedy w CeLu zauważyliśmy ogromny potencjał uczestników, a następnie w procesie badań przy wykorzystaniu metody design thinking i narzędzi User Experience powstała sylwetka Geparda dydaktycznego, która cechuje się zainteresowaniem rozwojem kompetencji dydaktycznych, szybkością, uważnością i myśleniem strategicznym.


Podczas finału Gepardów dydaktycznych swoje projekty prezentowali i prezentowały:

Katarzyna Gdowska (Wydział Zarządzania), Tutoring w AGH – od szkolenia do wdrożenia;
Marta Róg (Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska), Zanurz się w przestrzeń Krakowa! Czyli e-learningowy kurs świadomościowy;
Łukasz Bołoz (Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki) i Marta Ciesielka (Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej), Onboarding studentów I-ego roku – kurs „Od szkoły do uczelni”;
Marta Ciesielka, (Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej) Visual collaboration w aktywizacji studentów;
Bartosz Mindur (Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej), Nauczać czy uczyć się (nawzajem)? – nowoczesne metody kształcenia;
Ewa Rudnik (Wydział Metali Nieżelaznych), Interaktywne materiały dydaktyczne z chemii dla studentów I roku;
Karolina Kaczmarska (Wydział Odlewnictwa), Problem, kontekst, motywacja – czyli jak wkręciłam studentów w ćwiczenia laboratoryjne;
Elżbieta Jasińska (Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska), Nieruchomość w 5 krokach – maksimum treści, minimum nudy;
Mikołaj Leszczuk (Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji), Rozbudowa laboratoryjnych technik nauczania multimediów przy użyciu narzędzia Jupyter Notebook;
Paweł Dybowski (Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej) Student w centrum;
Piotr Chyła (Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki) Czy to działa? Zajęcia z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych;
Aleksandra Wilk (Wydział Zarządzania) O tym, jak odwróciłam zajęcia na naszą korzyść;
Marzena Staszkiewicz (Wydział Zarządzania), Katarzyna Klimkiewicz (Wydział Zarządzania), Rola diagnozy indywidualnej w rozwoju kompetencji liderów;
Joanna Jakóbczyk (Wydział Inżynierii Lądowej i Gospodarki Zasobami) Jak zmienić laboratorium do badań wytrzymałościowych w studio filmowe? Czyli odpowiedź na potrzeby edukacyjne studentów;
Piotr Chołda (Wydział Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji) Pierwsze doświadczenie z odwróconym nauczaniem w zakresie matematyki stosowanej;
Tomasz Fiutowski (Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej) Co by tu jeszcze… odwrócić/unowocześnić;
Sylwia Bednarek, (Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej) 7 kroków do polepszenia finansów osobistych;
Sylwia Zelek-Pogudz (Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska) W poszukiwaniu kamienia filozoficznego;