Dzięki projektowi CUTIE poruszamy się coraz głębiej po kompetencjach cyfrowych w edukacji. DigCompEdu to europejski schemat kompetencji cyfrowych nauczycieli, który służy jako przewodnik w pracy z technologiami w edukacji. Określa sześć kluczowych obszarów kompetencji, skupiając się nie tylko na umiejętnościach technicznych, ale przede wszystkim na ich zastosowaniu w nauczaniu i uczeniu się. Podzielone są one dodatkowo na nauczycielskie kompetencje zawodowe i dydaktyczne i kompetencje uczących się.
Aby dokładnie zrozumieć jak kompetencje cyfrowe są używane w dydaktycznej codzienności stworzona została, razem z claude.ai, historia wyimaginowanej grupy dydaktyków i dydaktyczek w wyimaginowanej szkole wyższej. W kolejnych miesiącach poznajemy kompetencje, jedną po drugiej, w każdym z 6 obszarów i ich 6 poziomów: Nowicjusza, Odkrywcę, Integratora, Eksperta, Lidera i Pioniera. Jeśli chcesz wiedzieć czym różnią się te poziomy, przeczytaj nasz artykuł.
Tutaj możesz znaleźć kolejno dodawana artykuły ilustrujące poszczególne kompetencje opisane w konkretnych przypadkach.
Kompetencja 1.1: Komunikacja organizacyjna
Kompetencja 1.2: Współpraca zawodowa
Kompetencja 1.3: Refleksyjna praktyka