Podcast

Podcast

Podcast „Dydaktyka na CeLowniku” to nowa inicjatywa CeLu, która obok szkoleń, meet-upów i webinarów, jest formą doskonalenia umiejętności dydaktycznych. Uczenie się przez słuchanie może być wygodną opcją kiedy na inne formy brakuje czasu.

Ten podcast to dydaktyczne espresso – opowiadamy o tym co najważniejsze i najistotniejsze w wybranym temacie.

Jak często? Raz w tygodniu około 15-25 minut, lecz rozmowy z zaproszonymi gośćmi mogą być znacząco dłuższe.

Naszego podcastu można słuchać w drodze do pracy, w trakcie jazdy na rowerze, albo podczas spaceru.

Jesteśmy tu na stronie, a także na platformach Anchor, Google Podcasts, Apple Podcasts oraz Spotify.

Jeśli chcesz porozmawiać z nami o podcaście, albo… w podcaście, to do kontaktu zaprasza Krzysiek Borek (kborek@agh.edu.pl) z naszego zespołu!

Życzymy przyjemnego słuchania!


Co to jest ten coaching i z czym się go je? Choć właściwie moglibyśmy zapytać, jak Coach pomaga nam strawić trudne do zgryzienia i ważne dla nas sprawy w życiu?

O coachingu i wspierającej roli Coacha w życiu człowieka opowiedziała nam Magda Zarzecka Napierała, która oprócz pracy naukowej i dydaktycznej na AGH, prowadzi również spotkania coachingowe dla pracowników naszej uczelni.

Magda zdradziła nam również sposoby na to, jak zadbać o swój odpoczynek, jak szukać chwil dla siebie i jak nie wpaść w wir przepracowania.

Miłego słuchania 🙂


Tym razem moim i Waszym gościem jest Zastępczyni Dyrektora Centrum e-Learningu AGH, Agnieszka Chrząszcz 🙂 Rozmawialiśmy z Agnieszką o elementach, które znacząco wpływają na naszą produktywność i satysfakcję z życia zawodowego. Poruszyliśmy tematy związane z szeroko pojętym odpoczynkiem i dbaniem o siebie

  • Sen
  • Jedzenie
  • Przerwa inkubacyjna

Dlaczego w kontekście produktywności i kreatywności te 3 powyższe składniki mają tak duże znaczenie? O tym usłyszysz w naszym podcaście 😉


Ten odcinek podcastu jest swoistym podsumowaniem wielu wydarzeń na temat feedbacku, które w maju poprowadził w Centrum e-Learningu nasz trener wewnętrzny Wojtek Baran.

W naszej rozmowie usłyszysz m.in. o tym:
– czy Wojtek jest Robo-Trenerem 😉
– z jakimi problemami związanymi z informacją zwrotną najczęściej spotykają się nauczyciele akademiccy;
– jakie są 3 kluczowe elementy w udzielaniu feedbacku w kontekście pracy nauczyciela;
– jak wygląda otwartość dydaktyków na feedback;
– co może ułatwić nam wszystkim przyjmowanie informacji zwrotnej.

Życzymy przyjemności słuchania 🙂


NVC, tj. Nonviolent Communication, czyli Komunikacja Bez Przemocy, to metoda wymyślona przez Marshalla Rosenberga, psychologa i mediatora. Metoda, która właściwie stała się filozofią, będącą punktem wyjścia do lepszej komunikacji międzyludzkiej i relacji.

W tym podcaście usłyszysz o:
– czterech podstawowych możliwościach reagowania na krytykę,
– sposobach tłumaczenia trudnych dla nas komunikatów na język potrzeb i uczuć,
– czterech fundamentach komunikowania się w sposób wolny od przemocy,

a także coś o żyrafie i szakalu. 😉

Przypominam, że chętnie poczytam o Waszych doświadczeniach z porozumieniem bez przemocy. 🙂
Możecie pisać do mnie na adres kborek@agh.edu.pl


 

14 lutego 2020 roku odbył się webinar na temat konstruktywnej informacji zwrotnej. Trenerka, coach i nauczycielka akademicka, Agnieszka Dzienisiewicz, opowiedziała o tym jak kogoś „ofuknąć” przy użyciu metody FUKO, czyli jednej z technik udzielania feedbacku.

Chcesz umieć komunikować się z ludźmi lepiej? Koniecznie posłuchaj tego podcastu do końca, ponieważ przygotowaliśmy w nim dla Ciebie pigułkę wiedzy o tym jak kogoś kulturalnie i spokojnie „ofuknąć” w sytuacjach problemowych.

Pamiętaj, że Ty również tworzysz ten podcast i swoimi przykładami z życia możesz wnieść dużo wartości dla innych. Dlatego jeśli masz ochotę podzielić się historią, gdy Tobie (dobrze lub źle) udzielono feedbacku, albo Ty kogoś (dobrze lub źle) „ofukał_ś”, napisz o tym na adres: kborek@agh.edu.pl


 

W pierwszym odcinku podcastu proponujemy Wam zastanowienie się nad wprowadzeniem do swojej pracy dydaktycznej, elementów kształcenia według modelu Competence Based Learning, czyli kształcenia opartego na kompetencjach.

Co to jest CBL? O zaletach i zagrożeniach stosowania tego modelu mały wstęp zrobiła dla Was Paula Hmiedat, która poprowadzi w Centrum e-Learningu AGH szkolenie właśnie na temat konceptu Competence Based Learning.

Szkolenie trwać będzie od 9 do 20 maja 2022 r.

Więcej szczegółów na temat szkolenia znajdziecie na stronie: https://www.cel.agh.edu.pl/szkolenia/competence-based-learning/ .

Kolejne edycje szkolenia z kształcenia opartego na kompetencjach są planowane na jesień 2022.